Ο «πνιγμένος» ΣΥΡΙΖΑ και το διακύβευμα του αγώνα που γίνεται για τη ΔΕΘ

Χωρίς Διαφημίσεις
0
Συγγραφέας - Εμφάνιση στην Αρχική
1
Body

Είναι γεγονός, που τακτικά επιβεβαιώνεται, ότι υπάρχει μια δυστοκία στο εγχώριο πολιτικό σύστημα να προσφέρει εναλλακτικές επιλογές πολιτειακής διοίκησης και πολιτικού οράματος. Για αυτό και ο Έλληνας πολίτης αισθάνεται εγκλωβισμένος σε μια πολιτική λούμπα από την οποία δεν μπορεί να δραπετεύσει. 

Ο ΣΥΡΙΖΑ, που ποτέ δεν άσκησε ουσιαστική αυτοκριτική για να αναλύσει τη δισυπόστατη του προσωπικότητα ως κίνημα διαμαρτυρίας και ως κόμμα εξουσίας, πνίγεται από τις πολιτικές του επιλογές που αντιμάχονται τις κινηματικές του αρχές. Τις πρώτες πια τις εκπροσωπεί η νέα του, μετά από περιπέτειες, επιλεγμένη ηγεσία, ενώ τις δεύτερες οι ψηφοφόροι του. Αυτά τα δύο μέρη δεν συναντιούνται πια. 

Ομοίως και στην υπόθεση της ανάπλασης της ΔΕΘ και της διαμόρφωσης Μητροπολιτικού Πάρκου. Οι πρώην ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ αναφανδόν τάσσονται υπέρ της διεξαγωγής δημοψηφίσματος και πλειοψηφικά υπέρ του Μητροπολιτικού Πάρκου απελευθερωμένου από νέα τσιμέντα. Η σημερινή ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ συνυπέγραφε την επιτόπου ανάπλαση. Σήμερα, αρνείται να δει τις νέες διαμορφωθείσες συνθήκες και αρνείται να αφουγκραστεί την τοπική κοινωνία, που σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση τάσσεται κατά 83% υπέρ της διενέργειας τοπικού δημοψηφίσματος.

Σαν να μην κορυφώνεται η κλιματική κρίση, σαν να μην πέρασε ποτέ μια πανδημία, σαν να μην βγήκε η χώρα από τα μνημόνια, να μη δημιουργεί δημόσιο πλεόνασμα και να μην εισρέουν φρέσκοι ευρωπαϊκοί πόροι στην οικονομία της. 

Ας χτιστεί το οικόπεδο της ΔΕΘ αρκεί να μην το χτίσουν ιδιώτες!

Ακόμη και πολύ πρόσφατα δημοσιεύματα στα τοπικά μέσα επιβεβαιώνουν με επιστημονική τεκμηρίωση τη βαριά επιβαρυμένη ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης, ειδικά στο κέντρο της, εκεί που βρίσκεται και ο χώρος ΔΕΘ. Χαρακτηριστικά αναφέρεται: «..ότι κάθε χρόνο θα μπορούσαν να αποφευχθούν 719 πρόωροι θάνατοι στη Θεσσαλονίκη, αν η ατμοσφαιρική ρύπανση ήταν εντός των ορίων που έθεσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Είναι χαρακτηριστικό ότι µόνο τον Ιανουάριο του 2025, οι μετρητές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κατέγραψαν υπερβάσεις στις 20 από τις 31 ημέρες του μήνα».

Αλήθεια, λοιπόν, ποιο είναι το διακύβευμα του αγώνα και της προσπάθειας που γίνεται για τη ΔΕΘ;

- Να μη χαθεί η ΔΕΘ ως σημαντικός εκθεσιακός πόλος από την πόλη της Θεσσαλονίκης.

- Να δημιουργηθεί ένα μεγάλο και πραγματικό μητροπολιτικό πάρκο στην καρδιά της Θεσσαλονίκης για να αναπνεύσει η πόλη.

- Να ισορροπήσουν βασικοί δείκτες οικονομικής βιωσιμότητας και ποιότητας ζωής στο μητροπολιτική σχήμα της Θεσσαλονίκης.

Ας δούμε πώς μπορούν να γίνουν αυτά. Καταρχήν, διατηρώντας τον δημόσιο χαρακτήρα της ΔΕΘ, μια και ο ιδιώτης αμέσως θα μετέφερε τις βασικές δραστηριότητές της στην Αθήνα. Εδώ, η εταιρεία Fraport ήρθε και επένδυσε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης  -ως κυρίαρχο αεροσταθμό μαζί με τα υπόλοιπα 13 περιφερειακά αεροδρόμια- και έστησε την έδρα της στην Αθήνα.  

Κατά δεύτερον να προικοδοτηθεί άμεσα με σύγχρονες και νέες εγκαταστάσεις. Με αναπαλαίωση και χρήση συγκεκριμένων ιστορικών περιπτέρων στο κέντρο της πόλης και τη διαμόρφωση σύγχρονων μεγάλων εκθεσιακών χώρων στο οικόπεδο της Σίνδου.

Η πόλη της Θεσσαλονίκης για να ανασάνει, να πάψει να πληρώνει πρόστιμα για τον υψηλό βαθμό ατμοσφαιρικής ρύπανσης, για να μειώσει τους δείκτες θνητότητας που οφείλονται σε αυτήν, για να αυξήσει συντριπτικά το ποσοστό πρασίνου της ανά κάτοικο χρειάζεται μια μεγάλη χωρική αλλαγή, τη δημιουργία ενός σημαντικού πράσινου πόλου που θα επεκτείνεται και θα συνδέεται με πράσινους διαδρόμους, οι οποίοι και θα διατρέχουν τον αστικό ιστό της πόλης. Η επιλογή της μη μεταφοράς και της δημιουργίας νέων επί τόπου εγκαταστάσεων δεν θα φέρει ούτε την αίσθηση, αλλά ούτε και την ουσιαστική διαμόρφωση ενός μητροπολιτικού πάρκου.

Η πρόταση της πλευράς που εισηγείται τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος και στην οποία συμμετέχει ως ισότιμος εταίρος η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη Για Όλους» απαντά σε αυτά τα ερωτήματα προτείνοντας τον εξευγενισμό του ιστορικού αρχιτεκτονικού, κτιριακού αποθέματος στο χώρο της σημερινής ΔΕΘ για τη διεξαγωγή μικρότερων εκθεσιακών, συνεδριακών και ψυχαγωγικών εκδηλώσεων και τη δημιουργία ενός μεγάλου, ενιαίου, ανοικτού σε όλους τους δημότες και επισκέπτες μητροπολιτικού πάρκου. Όχι καινούριο μπετόν και χτίσιμο στο κέντρο ούτε από το δημόσιο ούτε από ιδιώτες. Ταυτόχρονα, εύκολα και γρήγορα, για παράδειγμα με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, προτείνει να χτιστούν σύγχρονα μεγάλα εκθεσιακά περίπτερα στο υπάρχον οικόπεδο της Σίνδου.

Έτσι, μακροπρόθεσμα θα ισορροπήσει και θα ενισχυθεί και το βασικό μοντέλο ανάπτυξης της πόλης: υπηρεσίες στο κέντρο, βιομηχανία και εκθεσιακή δραστηριότητα (βιομηχανικά πάρκα και εκθεσιακό κέντρο), στα δυτικά, τεχνολογία, έρευνα και καινοτομία -και με το ισχυρό αποτύπωμα του ThessINTEC- ανατολικά.

 

*Ο Σπύρος Πέγκας είναι επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Για Όλους»

Συγγραφέας
Πηγή Φωτογραφίας
Shutterstock
Κεντρική Φωτογραφία
Κατηγορία
Υπέρτιτλος να είναι στον τίτλο
0