Σύμφωνα με την έκθεση, κατά τη διάρκεια της περιστροφής (rotation) για την απογείωση, το κάθισμα του κυβερνήτη μετατοπίστηκε απότομα προς τα πίσω εξαιτίας αστοχίας στον μηχανισμό κλειδώματος της ράγας. Ως αποτέλεσμα, το βάρος του σώματός του μετακίνησε ακούσια τους μοχλούς ώθησης στη θέση «idle», οδηγώντας σε ξαφνική μείωση της ισχύος των κινητήρων.
Ο συγκυβερνήτης επιχείρησε να επαναφέρει τους μοχλούς στη σωστή θέση, αλλά δεν κατάφερε να υπερνικήσει το βάρος και τη θέση του κυβερνήτη, ο οποίος πίεζε άθελά του τα χειριστήρια.
Ο καταγραφέας φωνής του πιλοτηρίου έχει βρεθεί, δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Πραμόντ Κουμάρ Μίσρα, ανώτερος σύμβουλος του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι. Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης ανασύρθηκε την Παρασκευή (13/06), μία ημέρα μετά τη συντριβή.
«Η AAIB έχει ξεκινήσει μια λεπτομερή έρευνα και η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) διεξάγει παράλληλη έρευνα σύμφωνα με τα διεθνή πρωτόκολλα, δεδομένου ότι το αεροσκάφος είναι αμερικανικής κατασκευής», δήλωσε ο Μίσρα σε ανακοίνωση.
«Οι αρχές επιβεβαίωσαν ότι ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης (FDR) και ο καταγραφέας φωνής πιλοτηρίου (CVR) έχουν εντοπιστεί και ασφαλιστεί», είπε.
Υπενθυμίζεται, η συντριβή του αεροσκάφους «κόστισε» τη ζωή σε 247 ανθρώπους, ενώ μόνο ένας επιβάτης επέζησε από τους 242 που επέβαιναν στο αεροσκάφος.
