Σε φάση ανασχεδιασμού της τουριστικής του ταυτότητας περνά ο δήμος Θερμαϊκού, με στόχο να μετατραπεί σε έναν σύγχρονο, εξωστρεφή και βιώσιμο τουριστικό προορισμό, αξιοποιώντας τα πολλαπλά πλεονεκτήματα της περιοχής: φυσικές ομορφιές, πολιτιστικούς και θρησκευτικούς πόλους, οινοτουριστικές διαδρομές, αλλά και ήπιες μορφές τουρισμού που μπορούν να στηρίξουν την τοπική οικονομία και εκτός της θερινής περιόδου.
Το στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης & Εξωστρέφειας, το οποίο βρίσκεται υπό εκπόνηση, αποτελεί μία πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής, με τη συνεργασία της εξειδικευμένης εταιρείας «Wise Ram». Όπως εξηγεί, στα «Μακεδονικά Νέα» ο δήμαρχος Θερμαϊκού, Θεόδωρος Τζέκος, παρότι ο δήμος διατηρεί ήδη υψηλή τουριστική επισκεψιμότητα κατά τη θερινή περίοδο, κυρίως από τον Μάιο έως και τον Σεπτέμβριο, με την πληρότητα σε καταλύματα, ξενοδοχεία και καταστήματα να αγγίζει το 100% αυτούς τους μήνες αιχμής, ο στρατηγικός στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθιστώντας τον δήμο Θερμαϊκού επισκέψιμο όλο τον χρόνο.
«Ο στόχος μας είναι η επέκταση αυτής της περιόδου επισκεψιμότητας όλους τους μήνες του χρόνου και όχι μόνο για το δίπτυχο Ήλιος - Θάλασσα, αλλά και σε άλλα πεδία», σημειώνει σχετικά.
Οι εναλλακτικές διαδρομές: πολιτισμός, φύση, θρησκεία, κρασί
Το υπό εκπόνηση Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης δεν περιορίζεται σε παραδοσιακές τουριστικές καμπάνιες, αλλά στοχεύει στην ανάδειξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, μέσα από ένα πλέγμα παρεμβάσεων, όπως:
- Αρχαιολογικοί προορισμοί όπως το Μετόχι της Αγίας Αναστασίας στην Επανομή, που φέτος εντάχθηκε στους επισκέψιμους αρχαιολογικούς χώρους.
- Οινοτουρισμός, με αιχμή του δόρατος το Κτήμα Γεροβασιλείου και άλλα επισκέψιμα οινοποιεία της περιοχής.
- Θρησκευτικός τουρισμός, με σημεία αναφοράς την Παναγία της Μηχανιώνας, τον Άγιο Αργύριο στην Επανομή, αλλά και τη νέα μοναστηριακή δομή που θα λειτουργήσει σύντομα στην περιοχή, φιλοξενώντας θρησκευτικά κειμήλια.
- Περιοχές Natura σε Αγγελοχώρι και Επανομή, που προσφέρονται για φυσιολατρικές και εκπαιδευτικές δράσεις.
«Με λίγα λόγια θέλουμε να αναδείξουμε και άλλες μορφές επισκεψιμότητας έτσι ώστε να διαχέεται ο κόσμος όλους τους μήνες του χρόνου. Αλλά και ταυτόχρονα μέσα από την αναβάθμιση των υποδομών να αναβαθμίσουμε και το budget των επισκεπτών», επισημαίνει ο δήμαρχος.
Εκδηλώσεις εκτός σεζόν: Τουρισμός με 12μηνη διάρκεια
Το εν λόγω Σχέδιο, σύμφωνα με τον κ. Τζέκο, ενισχύεται από ένα ευρύ ημερολόγιο πολιτιστικών και αθλητικών δράσεων που λειτουργούν ως «γέφυρα» μεταξύ των περιόδων χαμηλής τουριστικής ζήτησης:
- Ο Ημιμαραθώνιος Θερμαϊκού τον Μάρτιο
- Το Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου τον Οκτώβριο
- Η Επαγγελματοβιοτεχνική Έκθεση Επανομής τον Μάιο
- Το 3on3 Τουρνουά Μπάσκετ στην Περαία τον Μάιο
- Η Λευκή Νύχτα της Περαίας στις 17 Μαΐου, με ανοικτά καταστήματα, μουσικά δρώμενα και συμμετοχή επαγγελματιών απ’ όλο τον δήμο
- Οι Ημέρες Θάλασσας, με δράσεις σε πολλές περιοχές, από την άνοιξη έως το καλοκαίρι
- Η στήριξη του ιστιοπλοϊκού τουρνουά που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο
Διαβούλευση με τους δημότες - «Είναι η φιλοσοφία της διοίκησης του δήμου»
Το Σχέδιο βασίζεται στη συμμετοχή των κατοίκων και των επαγγελματιών του δήμου Θερμαϊκού. Ήδη έχει ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση, με τη συμπλήρωση ενός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου, στο οποίο καλούνταν να συμμετάσχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Μέσα από τις απαντήσεις αναδείχθηκαν οι προτεραιότητες της τουριστικής πολιτικής, τα σημεία που πρέπει να ενισχυθούν και τα στοιχεία που χρήζουν περαιτέρω προβολής.
«Το πρώτο στάδιο του Σχεδίου είναι η διαβούλευση με τον κόσμο, με τους φορείς, με τους επαγγελματίες. Είναι η φιλοσοφία της διοίκησης του δήμου. Θέλουμε το Σχέδιο να προκύψει και από μία μελέτη, έρευνα, διαβούλευση με τον κόσμο. Γι' αυτό και υπήρχε και αυτό το ερωτηματολόγιο, όπου οι δημότες και οι ενδιαφερόμενοι απάντησαν σε μια σειρά ερωτήσεων, από όπου θα προκύψει ποια είναι τα σημεία που πρέπει να επικεντρώσουμε το ενδιαφέρον μας, τι πρέπει να προβάλλουμε στον δήμο Θερμαϊκού, ποια κατεύθυνση πρέπει να έχει αυτό το σχέδιο», δηλώνει ο κ. Τζέκος.
Σύμφωνα με τον ίδιο «η εταιρεία που έχει αναλάβει τη σύνταξη του στρατηγικού σχεδίου συνεχίζει τις επαφές με τα τοπικά συμβούλια, με τους συλλόγους των επαγγελματιών, επισιτισμού, εμπορικό σύλλογο, με τους αγροτικούς φορείς και γενικά όποιους φορείς έχει ο δήμος, για να προκύψει αυτό το συγκροτημένο σχέδιο προβολής του δήμου μας. Η εταιρεία αυτή θέλαμε να δει τα σημεία ενδιαφέροντος στον δήμο, να τα καταγράψει, να υπάρχει μια αναφορά σε αυτά, στον τρόπο που θα προβληθούν, είτε με κάποιο φωτογραφικό υλικό, είτε με βίντεο».
Η τελική μορφή του στρατηγικού Σχεδίου Τουριστικής Ανάπτυξης & Εξωστρέφειας αναμένεται να παραδοθεί, σύμφωνα με τον κ. Τζέκο, στα μέσα του φετινού καλοκαιριού.
