«Η Θεσσαλονίκη κερδίζει έδαφος στις προτιμήσεις του διεθνούς νεανικού κοινού»

Εισαγωγή
Μπορεί η Χαλκιδική να παραμένει σταθερή αξία ως τουριστικός προορισμός και να κεντρίζει το παγκόσμιο ενδιαφέρον, ωστόσο η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Βίκυ Χατζηβασιλείου, στη συνέντευξη που παραχώρησε στα Μακεδονικά Νέα αποκάλυψε ότι η Κεντρική Μακεδονία έχει «κρυμμένους θησαυρούς», τους οποίους αναδεικνύει μέσα από την επικοινωνιακή της στρατηγική η αρμόδια θεματική Αντιπεριφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας.
Χωρίς Διαφημίσεις
0
Συγγραφέας - Εμφάνιση στην Αρχική
1
Body

Ταυτόχρονα η ανάδειξη του αεροδρομίου «Μακεδονία», ως καλύτερου, καθαρότερου και πιο ευχάριστου αεροδρομίου της Ευρώπης, αλλά και η αύξηση της κίνησης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με ταξιδιώτες οι οποίοι διαχέονται σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα, καθιστούν την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πρωταγωνίστρια στον τομέα του τουρισμού.

Συνέντευξη της Βίκυς Χατζηβασιλείου στην Ελένη Ζέρβα

-Ποιο είναι το στρατηγικό σχέδιο της Αντιπεριφέρειας Τουρισμού για την ανάδειξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ως τουριστικού προορισμού, αλλά και για την προώθηση των τοπικών προϊόντων της;

Η φιλοσοφία του προγράμματος τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι η ανάδειξη της Κεντρικής Μακεδονίας σε κορυφαίο, ελκυστικό και βιώσιμο προορισμό που προσφέρει αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες τουρισμού 365 ημέρες τον χρόνο. Βάσει αυτού ο στόχος της επικοινωνιακής μας στρατηγικής είναι να προσεγγίσουμε τους επισκέπτες που αναζητούν την συνολική εμπειρία του τόπου, υπερβαίνοντας το δίπτυχο ήλιος – θάλασσα που είναι το πλέον εδραιωμένο στοιχείο της τουριστικής μας ταυτότητας. Για τον λόγο αυτό δίνουμε έμφαση σε μία ευρεία γκάμα τουριστικών προϊόντων όπως είναι ο θαλάσσιος τουρισμός, ο γαστρονομικός τουρισμός, ο τουρισμός ευεξίας, ο φυσιολατρικός  - αθλητικός τουρισμός, ο συνεδριακός τουρισμός και τα ταξίδια κινήτρων απευθυνόμενοι τόσο σε υφιστάμενες εδραιωμένες αγορές αλλά και σε νέες αγορές στόχους.

-Έγινε ένα εντυπωσιακό άνοιγμα στην ινδική αγορά. Ποια ήταν η ανταπόκριση, δεδομένου ότι η Μακεδονία είναι γνωστή στη συγκεκριμένη χώρα, ως η πατρίδα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Η περίπτωση της Ινδίας είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα αυτού που ανέφερα προηγουμένως. Πρόκειται για μία χώρα με πάνω από 45 δισεκατομμύρια δολάρια σε δαπάνη εξερχόμενου τουρισμού για το 2024, που εκτιμάται να φτάσει τα 70 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030, και πιστεύουμε πως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας μπορεί να αποκτήσει μερίδιο σε αυτήν την ανερχόμενη αγορά. Εκτός από τους ιστορικούς δεσμούς και το κοινό ελληνιστικό παρελθόν το τουριστικό μας προϊόν ανταποκρίνεται πλήρως στις προτιμήσεις των Ινδών επισκεπτών, οι οποίοι αναζητούν αυθεντικές γαστρονομικές εμπειρίες, ιστορικά και πολιτιστικά αξιοθέατα, αγορές και ξενοδοχεία πολυτελείας. Ήδη η Θεσσαλονίκη αποτελεί δημοφιλή προορισμό για συνέδρια και ταξίδια κινήτρων για την ινδική αγορά και είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως η Κεντρική Μακεδονία είναι αναγνωρίσιμη στους Ινδούς κατά την συμμετοχή μας στην Διεθνή Έκθεση Τουρισμού SATTE 2025 που πραγματοποιήθηκε στο Νέο Δελχί της Ινδίας. Το ενδιαφέρον των επαγγελματιών ήταν πρωτοφανές και πιστεύουμε πως η Ινδία μπορεί να ενταχθεί στις νέες αγορές στόχους για την περιοχή μας.

-Η Κεντρική Μακεδονία έχει ιδιαίτερη απήχηση στους βαλκάνιους γείτονες. Ωστόσο οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον τουρισμό υποστηρίζουν ότι δεν αφήνουν το αναμενόμενο οικονομικό αποτύπωμα. Ποια είναι η εικόνα που έχετε επ’ αυτού;

Η Κεντρική Μακεδονία πράγματι αποτελεί δημοφιλή προορισμό για επισκέπτες από τα Βαλκάνια, ειδικά από χώρες όπως η Σερβία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Βόρεια Μακεδονία. Οι γειτονικές χώρες επωφελούνται από την μικρή απόσταση, την εύκολη οδική πρόσβαση και το γεγονός ότι η περιοχή προσφέρει value for money επιλογές, κάτι που καταρχάς δεν είναι αρνητικό. Αυτό που προβληματίζει ενδεχομένως τους επαγγελματίες του τουρισμού είναι το γεγονός ότι παρόλο που συμβάλλουν ως επισκέπτες στην πληρότητα των καταλυμάτων η συνολική τους δαπάνη σε άλλες υπηρεσίες είναι συχνά περιορισμένη. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα πρέπει να αλλάξουμε κοινό, αλλά να εστιάσουμε στην προβολή τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών με υψηλότερη προστιθέμενη αξία με στόχο να αυξηθούν τόσο η διάρκεια παραμονής όσο και η ημερήσια δαπάνη των επισκεπτών.

-Ποια είναι η συμβολή του αεροδρομίου «Μακεδονία» -που φέρει πολλές διακρίσεις- στον τουρισμό της περιοχής; Ποια είναι η εικόνα που παρουσιάζει στο πρώτο τρίμηνο του 2025 και σε ποιο επίπεδο πιστεύετε ότι θα κινηθούν οι αφίξεις για τη νέα τουριστική σεζόν;

Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης έχει ξεκινήσει το 2025 με εντυπωσιακή δυναμική, καταγράφοντας αύξηση 8,2% στην επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2024. Συνολικά, το πρώτο τρίμηνο υποδέχτηκε πάνω από 670.000 επιβάτες, με τους ξένους επισκέπτες να ανέρχονται σε 403.901 και τους Έλληνες σε 270.674. Αξιοσημείωτο είναι ότι το αεροδρόμιο διακρίθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στα βραβεία Airport Service Quality (ASQ) του ACI World, κατακτώντας τους τίτλους του «Καλύτερου Αεροδρομίου Ευρώπης για 5–15 εκατ. επιβάτες», του «Πιο Ευχάριστου Αεροδρομίου» και του «Πιο Καθαρού Αεροδρομίου». Για τη νέα τουριστική περίοδο του 2025, οι προοπτικές είναι εξαιρετικά θετικές. Πολλές αεροπορικές εταιρείες προγραμματίζουν περαιτέρω επενδύσεις και επέκταση των δρομολογίων τους από τη Θεσσαλονίκη, ενισχύοντας τη σύνδεση με στρατηγικές αγορές του εξωτερικού. Για τον λόγο αυτό η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σχεδιάζει και φέτος πρόγραμμα marketing support με αεροπορικές εταιρείες που συνδέουν την Θεσσαλονίκη με το εξωτερικό με απευθείας πτήσεις στοχεύοντας στην περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας ως κορυφαίου τουριστικού και επιχειρηματικού προορισμού.

-Ποιες κινήσεις έχουν γίνει για την ενίσχυση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και αν περιμένουμε φέτος αύξηση των επισκεπτών, αλλά και των κρουαζιερόπλοιων. 

Ο  θαλάσσιος τουρισμός και η κρουαζιέρα είναι ένας τομέας στον οποίο αποδεικνύεται πως οι συντονισμένες προσπάθειες δημόσιων και ιδιωτικών φορέων μπορούν να φέρουν αξιοσημείωτα αποτελέσματα.  Οι επενδύσεις που έχουν γίνει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τη δημιουργία του νέου σταθμού κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος» αυξάνοντας τη φέρουσα ικανότητά του στην εξυπηρέτηση πλοίων και επιβατών σε συνδυασμό με τις δράσεις προώθησης και προβολής που πραγματοποιούνται έχουν καταστήσει τη Θεσσαλονίκη έναν ανερχόμενο και δυναμικό προορισμό κρουαζιερόπλοιων τόσο transit αλλά και homeporting. To 2024 σημειώσαμε ημερήσιο ρεκόρ 10.000 επισκεπτών υποδεχόμενοι τα κρουαζιερόπλοια «Norwegian Getaway» και «Celebrity Infinity» και για το 2025 αναμένονται 70 προσεγγίσεις, από 21 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια 14 κορυφαίων εταιρειών κρουαζιέρας. Όπως και με το αεροδρόμιο έτσι και με το λιμάνι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποιεί στοχευμένες δράσεις προβολής και προώθησης γιατί πιστεύουμε πως τα οφέλη της κρουαζιέρας δεν περιορίζονται μόνο στην πόλη της Θεσσαλονίκης αλλά διαχέονται σε ολόκληρη την Περιφέρεια μιας και οι επιβάτες που αποβιβάζονται μπορούν να πραγματοποιήσουν ημερήσιες εκδρομές σε όλα τα σημαντικά ιστορικά και περιβαλλοντικά τοπόσημα της περιοχής μας.

-Θα υπάρχουν καινούργιες γραμμές σύνδεσης από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε νέους προορισμούς;

Ναι. Τα μισά κρουαζιερόπλοια που θα προσεγγίσουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επισκέπτονται την πόλη μας για πρώτη φορά. Επιπλέον, η Crystal Cruises θα χρησιμοποιήσει το λιμάνι ως homeport για το κρουαζιερόπλοιο Crystal Symphony, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που μια διεθνής εταιρεία κρουαζιερόπλοιων θα πραγματοποιήσει πλήρη κρουαζιέρα με βάση τη Θεσσαλονίκη.

-Η Χαλκιδική είναι παγκοσμίως γνωστή, αυτό το ξέρουμε όλοι. Ποιες άλλες περιοχές πιστεύετε ότι έχουν αντίστοιχα φυσικά πλεονεκτήματα, που θα μπορούσαν να κερδίσουν μερίδιο από τον τουρισμό και πώς σκοπεύετε να ενισχύσετε τον χειμερινό τουρισμό.

Πράγματι, η Χαλκιδική είναι «brand name» παγκοσμίως, αλλά η Κεντρική Μακεδονία έχει και άλλους «κρυμμένους θησαυρούς» με τεράστιες δυνατότητες, που μπορούν να αναπτυχθούν ακόμα περισσότερο, τόσο για θερινό όσο και για χειμερινό τουρισμό. Καταρχάς η Πιερία είναι εξίσου αναγνωρίσιμη στο διεθνές κοινό μιας και συνδυάζει τον μοναδικής ομορφιάς και περιβαλλοντικής σημασίας Όλυμπο με τις χρυσαφένιες παράλιες της ολυμπιακής ακτής. Εξίσου μοναδικές όμως είναι και οι ηπειρωτικές περιφερειακές ενότητες. Δεν χρειάζεται να απαριθμήσουμε όλα τα πολιτιστικά και περιβαλλοντικά τοπόσημα της Ημαθίας, της Πέλλας, του Κιλκίς και των Σερρών. Ο στόχος μας για τις περιοχές αυτές είναι όχι μόνο να αυξήσουμε τον αριθμό των επισκεπτών αλλά κυρίως τον χρόνο παραμονής τους σε αυτές ώστε να ενισχύσουμε τον τοπικό ξενοδοχειακό κλάδο. Η περίπτωση των λουτρών Πόζαρ είναι ένα καλό παράδειγμα προορισμού που στο πλαίσιο προβολής ενός πιο εναλλακτικού τουριστικού προϊόντος αύξησε τόσο την επισκεψιμότητά του όσο και την ξενοδοχειακή του υποδομή. Για τον λόγο αυτό επενδύουμε στην προβολή εναλλακτικών τουριστικών μοντέλων με τη συμμετοχή μας σε στοχευμένες θεματικές εκδηλώσεις B2B τουριστικής προβολής στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα μιας και θεωρούμε πως η Κεντρική Μακεδονία μπορεί να προσελκύσει τους χειμερινούς μήνες, όσους και όσες λόγω εργασίας κατά την καλοκαιρινή περίοδο έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο τον Χειμώνα για προσωπικές διακοπές.

-Στις εκθέσεις που συμμετέχει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ποια από τα προϊόντα μας κερδίζουν διαρκώς έδαφος;

Η νέα αναδυόμενη τάση στον διεθνή τουρισμό είναι ο τουρισμός εμπειριών.  Οι επισκέπτες που προέρχονται από χώρες υψηλού εισοδήματος αναζητούν ολοένα και περισσότερο προορισμούς στους οποίους μπορούν να συνδεθούν με την τοπική κοινωνία να έρθουν σε επαφή με την φύση και να γνωρίσουν τον τοπικό πολιτισμό. Έτσι με μεγάλη χαρά διαπιστώνουμε το ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη γαστρονομία και την οινοπαραγωγή μας, τα ιστορικά μας μνημεία και τον φυσικό μας πλούτο. Επιπλέον η διεθνής τάση για το ευ ζειν αποτυπώνεται στη ζήτηση για εξειδικευμένες υπηρεσίες σωματικής και ψυχικής ευεξίας που παρέχονται πλέον σε υψηλό επίπεδο από πλήθος επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου στην περιοχή μας. Τέλος, η Θεσσαλονίκη κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στις προτιμήσεις ενός διεθνούς νεανικού κοινού, γεγονός που την κατατάσσει σταθερά μεταξύ των κορυφαίων ευρωπαϊκών city break προορισμών. Επίσης δυναμική είναι η τάση της πόλης και στον επαγγελματικό τουρισμό για εκδηλώσεις, συνέδρια και ταξίδια κινήτρων.  

-Ποιο είναι το προσωπικό στοίχημα της Βίκυς Χατζηβασιλείου για την Αντιπεριφέρεια Τουρισμού;

Έχοντας πολύχρονη θητεία στον χώρο των μέσων ενημέρωσης είμαι περήφανη που μου δίνεται η δυνατότητα να αξιοποιήσω τις γνώσεις και την εμπειρία μου για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, μιας και ο τουρισμός πέρα από ένας από τους πλέον δυναμικούς κλάδους της τοπικής οικονομίας με σημαντική συμβολή τόσο στο εισόδημα όσο και στην απασχόληση, μπορεί όταν προβάλλεται και σχεδιάζεται σωστά να έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες. Το στοίχημά μου είναι να συμβάλλω ώστε η Κεντρική Μακεδονία να αξιοποιήσει στο έπακρο το πλούσιο τουριστικό κεφάλαιο που διαθέτει ώστε να καταλάβει την θέση που της αξίζει όχι μόνο σε εθνικό αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Συγγραφέας
Κεντρική Φωτογραφία
Κατηγορία
Υπέρτιτλος
ΒΙΚΥ Χατζηβασιλείου (αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού)
Υπέρτιτλος να είναι στον τίτλο
1