Σύμφωνα με την εισήγηση που αναμένεται να συζητηθεί αύριο, Τετάρτη 18 Ιουνίου, στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής του κεντρικού δήμου και να πάρει το «πράσινο φως», προτείνεται η διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων για δύο Κυριακές κάθε μήνα, από τον Ιούνιο έως και τον Αύγουστο 2025, στο τμήμα της Λ. Νίκης από την οδό Βενιζέλου έως την Πλατεία Λευκού Πύργου.
Η πρόταση για την εν λόγω απόφαση στηρίζεται στα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής του μέτρου κατά την περίοδο Φεβρουαρίου - Μαΐου, η οποία, σύμφωνα με τον δήμο, κρίθηκε απολύτως επιτυχής, συγκεντρώνοντας σημαντική προσέλευση πολιτών οι οποίοι απόλαυσαν τον περίπατό τους κατά μήκος της παλιάς παραλίας, χωρίς την παρουσία οχημάτων.
Συνέχιση της πεζοδρόμησης σε θερινό πλαίσιο - «Προσωπικά θα ήθελα, τουλάχιστον το καλοκαίρι, η πεζοδρόμηση να είναι κάθε Κυριακή»
Το μέτρο είχε αρχίσει να εφαρμόζεται από τις 23 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Τροχαίας. Σκοπός του εγχειρήματος είναι η ανάδειξη της περιβαλλοντικής σημασίας και η ενίσχυση των ήπιων μορφών μετακίνησης στο παραλιακό μέτωπο της πόλης.
Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας, Πρόδρομος Νικηφορίδης, δήλωσε στα «Μακεδονικά Νέα», πως η παρούσα φάση αποτελεί συνέχεια της πιλοτικής πεζοδρόμησης που εφαρμόστηκε το προηγούμενο διάστημα. Όπως ανέφερε, η απόφαση ανήκει στον δήμο, ο οποίος ζητά τη συνδρομή της Τροχαίας.
Παράλληλα, σημείωσε πως η Τροχαία αντιτίθεται σε πολύωρη πεζοδρόμηση, ενώ ο ίδιος τάσσεται υπέρ μιας πιο εκτεταμένης χρονικά εφαρμογής. «Θα ήθελα, προσωπικά, η πεζοδρόμηση να ξεκινάει το πρωί και να τελειώνει το βράδυ. Δηλαδή, να διαρκεί για πέντε ώρες και μάλιστα μεσημεριανές, δεν μου αρέσει πολύ. Θα το παλέψουμε για να το μεταθέσουμε. Δεν είναι σίγουρο ότι θα δεχθούν, αλλά θα το παλέψουμε», τόνισε ο ίδιος.
Παρά την προσωπική του επιθυμία για μία πιο συχνή εφαρμογή, ο κ. Νικηφορίδης διευκρίνισε πως, για την ώρα, το εν λόγω μέτρο θα εφαρμόζεται δύο φορές τον μήνα, όπως γινόταν και τους προηγούμενους μήνες.
«Προσωπικά θα ήθελα, τουλάχιστον το καλοκαίρι, η πεζοδρόμηση να είναι κάθε Κυριακή. Αυτό, όμως, προς το παρόν το ξεχνάμε», υπογράμμισε.
«Δεν είμαι υπέρ του να πεζοδρομηθεί καθημερινά σε αυτή τη φάση της πόλης»
Ο κ. Νικηφορίδης ξεκαθάρισε ακόμη -έπειτα από σχετική ερώτηση- ότι δεν τίθεται προς το παρόν θέμα καθημερινής πεζοδρόμησης της Λεωφόρου Νίκης, λέγοντας πως, «δεν μπορώ να διανοηθώ σε αυτή τη φάση πεζοδρόμηση της Λ. Νίκης. Σε καμία περίπτωση. Θα πνιγεί η πόλη», σχολίασε. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, μια συστηματική πεζοδρόμηση θα μπορούσε να εξεταστεί μόνο όταν ολοκληρωθούν βασικά έργα υποδομής, όπως η λειτουργία του FlyOver και η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά. «Μακάρι να λειτουργήσει το FlyOver, να γίνει και η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά και τότε να το δούμε», σημείωσε.
Η επαναφορά του ποδηλατόδρομου στην παλιά παραλία
Υπενθυμίζεται πως ταυτόχρονα με την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, υλοποιήθηκε και η απομάκρυνση του προσωρινού ποδηλατόδρομου από το οδόστρωμα της Λεωφόρου Νίκης και η επαναφορά του στο κρηπίδωμα της παλιάς παραλίας, από το ύψος της οδού Δημ. Γούναρη έως την Ι. Δραγούμη. Ο ποδηλατόδρομος είχε κατασκευαστεί το 2020 ως έκτακτο μέτρο ενίσχυσης της βιώσιμης κινητικότητας εν μέσω πανδημίας, ωστόσο η άδεια λειτουργίας του έληξε το 2022 και οι απορριπτικές αποφάσεις της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης τον χαρακτήρισαν παράνομο.
«Μακάρι να μπορούσε να παραμείνει, αλλά δεν γινόταν γιατί ανά πάσα στιγμή θα μπορούσαν να δημιουργηθούν διάφορα προβλήματα», είχε δηλώσει ο κ. Νικηφορίδης, τονίζοντας πως «η νομιμότητα δεν είναι α λα καρτ. Αντιλαμβάνομαι γιατί δυσαρεστήθηκαν οι ποδηλάτες. Και εγώ δυσαρεστήθηκα».
Με την απομάκρυνση του ποδηλατόδρομου, η Λεωφόρος Νίκης επανήλθε σε τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, διευκολύνοντας την κυκλοφοριακή ροή στο παραλιακό μέτωπο.
«Είναι μεγάλη τύχη για τους πεζούς να μπορούν να περπατούν ελεύθερα στην παραλία»
Η δημοτική αρχή συνεχίζει να βλέπει το μέτρο της πεζοδρόμησης ως εργαλείο τόνωσης της σχέσης των πολιτών με τον δημόσιο χώρο και η θερινή εφαρμογή του αποτελεί τη συνέχεια ενός ευρύτερου σχεδιασμού για τη βιώσιμη κινητικότητα στην πόλη. Όπως είχε δηλώσει, σε προγενέστερο χρόνο, ο κ. Νικηφορίδης, «είναι μεγάλη τύχη για τους πεζούς να μπορούν να περπατούν ελεύθερα στην παραλία. Ο περισσότερος κόσμος χαίρεται με την πεζοδρόμηση. Πιστεύω ότι θα κατακλυστεί από κόσμο όταν θα φτιάξει και ο καιρός».
