Τραγική η κατάσταση, εκατοντάδες τα θύματα λένε οι λογιστές - Υποκλέπτουν ακόμη και δεδομένα από γραφεία ώστε να πείσουν τους πελάτες

Εισαγωγή
Εκατοντάδες είναι οι πελάτες λογιστικών γραφείων οι οποίοι σχεδόν σε καθημερινή βάση πέφτουν θύματα τηλεφωνικής απάτης από επιτήδειους οι οποίοι προσποιούνται ότι καλούν εκ μέρους λογιστή, τάζοντας επιδόματα και λοιπές διευκολύνσεις με σκοπό να τους αποσπάσουν πληροφορίες ζωτικής σημασίας και εν συνεχεία να αδειάσουν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.
Χωρίς Διαφημίσεις
0
Συγγραφέας - Εμφάνιση στην Αρχική
1
Body

Όπως εξομολογείται στα Μακεδονικά Νέα - mkdn.gr, η γενική γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών, Σύλβια Νησιούδη, αυτή η ιστορία έχει ξεκινήσει πριν από περίπου δύο χρόνια και μέχρι σήμερα οι πελάτες που πέφτουν θύματα αυτής της δυσάρεστης πρακτικής είναι πάρα πολλοί.

«Έχουν φτάσει στο σημείο να υποκλέψουν αληθινά δεδομένα από τα λογιστικά γραφεία και να τα μεταφέρουν σε πελάτες. Για παράδειγμα εγώ στο γραφείο έχω υπάλληλο Κατερίνα και οι άγνωστοι επικοινώνησαν με πελάτη μου και είπαν «καλησπέρα, είμαι η Κατερίνα από το λογιστικό γραφείο της Σύλβιας». Με αυτό το περιστατικό μπορεί να γίνει αντιληπτό πόσο πιο δύσκολο γίνεται κάθε φορά να αναγνωρίσουν οι πελάτες την απάτη. Πείθουν εύκολα τον κόσμο, απλά δεν ξέρουμε ακόμη από πού λαμβάνουν τα δεδομένα» υπογραμμίζει χαρακτηριστικά η κα. Νησιούδη. 

Σε ερώτηση για το πόσο συχνό είναι το φαινόμενο και πόσα περιστατικά έχουν καταγγελθεί από πελάτες τους, η γενική γραμματέας της ΠΟΦΕΕ συμπληρώνει πως «βρισκόμαστε σε τραγικό σημείο σ' ότι αφορά την εξάπλωση του φαινομένου. Εμένα προσωπικά δύο πελάτες, με κάλεσαν μέσα στην τελευταία εβδομάδα για να μου πουν ότι έπεσαν θύματα απάτης. Και σκεφτείτε, ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που φτάνουμε στο σημείο να βγάλουμε μια τέτοια ανακοίνωση ως Ομοσπονδία. Εγώ προσωπικά έχω βγει σε τηλεοπτικές εκπομπές, στην ΕΡΤ, χρόνια τώρα βγαίνουμε στα Μέσα για να ενημερώσουμε όσο μπορούμε τον κόσμο, ωστόσο το φαινόμενο δεν περιορίζεται». 

Η Αστυνομία είναι ενημερωμένη για την κατάσταση; «Βεβαίως. Έχουμε δώσει ακόμη και τηλέφωνα στην ΕΛΑΣ, αλλά μας έχουν πει ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα, καθώς μας καλούν από Πακιστανικά νούμερα. Δυστυχώς τα τελευταία δύο χρόνια που εντοπίσαμε τα πρώτα περιστατικά, έχουμε κάνει ό,τι περνάει από το χέρι μας για να σταματήσουμε ή έστω να περιορίσουμε το φαινόμενο αλλά δεν τα έχουμε καταφέρει. Αναρρωτιέμαι δε, πώς είναι δυνατόν να μην μπορούν να ελεγχθούν αυτά τα νούμερα» κατέληξε η κα. Νησιούδη. 

Η ανακοίνωση της ΠΟΦΕΕ 

Καταδεικνύοντας την τραγικότητα της κατάστασης, η ΠΟΦΕΕ εξέδωσε προχθές ανακοίνωση εφιστώντας την προσοχή στους πολίτες και ειδικότερα στους πελάτες των λογιστικών γραφείων να είναι αυστηρώς προσεκτικοί όταν καλούνται να δώσουν προσωπικά δεδομένα, αριθμούς καρτών ή κωδικούς e-banking. 

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Οργάνωσης Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών έχει ως εξής: 

«Μετά από σειρά κακόβουλων ενεργειών που επαναλαμβάνονται πανελλαδικώς, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών, ενημερώνει ξανά το κοινό για σειρά απατών που συμβαίνουν εις βάρος πελατών λογιστικών γραφείων.Συγκεκριμένα, επιτήδειοι καλούν τους πελάτες των λογιστικών γραφείων παριστάνοντας ότι καλούν εκ μέρους του λογιστικού γραφείου με το οποίο συνεργάζονται και τους ζητούν στοιχεία όπως αριθμούς τραπεζικών καρτών ή κωδικούς e-banking, υποκρινόμενοι ότι αυτές οι πληροφορίες απαιτούνται για την διεκπεραίωση διάφορων αιτήσεων (π.χ. κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης, διάφορα vouchers, επιδόματα, επιστροφή φόρου, κ.α.).

Μόλις πείσουν τα θύματα να τους δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, χρησιμοποιούν αυτά τα στοιχεία για να αφαιρέσουν χρήματα από τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.

Θέλουμε να τονίσουμε ότι οι επαγγελματίες λογιστές δεν θα ζητήσουν ποτέ τέτοιες ευαίσθητες πληροφορίες μέσω τηλεφώνου, email ή μηνυμάτων, και οποιαδήποτε προσπάθεια από άτομα που παρουσιάζονται ως λογιστές να απαιτήσουν τέτοιες πληροφορίες πρέπει να θεωρηθεί ύποπτη και να αναφέρεται στις αρμόδιες αρχές.

Η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. προειδοποιεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε τέτοιες περιπτώσεις και να μην δίνουν ποτέ τα προσωπικά τους στοιχεία σε άγνωστους.

Προκειμένου να προστατευθείτε από τέτοιου είδους απάτες, η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. προτρέπει το κοινό να τηρεί τις εξής οδηγίες:

  • Ποτέ μην αποκαλύπτετε προσωπικές πληροφορίες, όπως αριθμούς τραπεζικών καρτών, κωδικούς e-banking, κωδικούς taxisnet ή άλλα ευαίσθητα δεδομένα μέσω τηλεφώνου αλλά ούτε μέσω email ή γραπτών μηνυμάτων (SMS, Viber, Messenger, WhatsApp, κ.α.).
  • Να ζητάτε πάντα να μιλήσετε με τον λογιστή σας απευθείας, αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να κλείσετε το τηλέφωνο και να επικοινωνήστε ΕΣΕΙΣ απευθείας με το λογιστικό γραφείο και τον λογιστή που συνεργάζεστε, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία επικοινωνίας που έχετε.
  • Να μην ανοίγετε συνδέσμους ή να κάνετε κλικ σε αρχεία που σας στέλνουν άγνωστοι μέσω email ή γραπτών μηνυμάτων (SMS, Viber, Messenger, WhatsApp, κ.α.).
  • Μην αποκαλύπτετε ποτέ κωδικούς μίας χρήσης (ή κωδικούς ασφαλείας) που λαμβάνετε από τράπεζες ή δημόσιες υπηρεσίες σε τρίτους!
  • Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί για την ταυτότητα του καλούντος όταν λαμβάνετε κλήσεις από αριθμούς που δεν γνωρίζετε.

Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης, επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας και την αστυνομία.

Είναι απαραίτητο να είμαστε προσεκτικοί και να προστατεύουμε τις προσωπικές μας πληροφορίες από απατεώνες που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την εμπιστοσύνη μας».

Συγγραφέας
Πηγή Φωτογραφίας
Shutterstock
Κεντρική Φωτογραφία
Κατηγορία
Υπέρτιτλος
ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΑΠΑΤΕΣ
Υπέρτιτλος να είναι στον τίτλο
1