Agrino: Ρεκόρ πωλήσεων, αύξηση μεριδίων και νέα μονάδα στο Κλειδί Ημαθίας - Το επενδυτικό πλάνο με το βλέμμα στο 2030

Εισαγωγή
Ελληνικότητα, ακεραιότητα, καινοτομία είναι το τρίπτυχο της πετυχημένης πορείας της Agrino, μιας από τις πλέον αναγνωρίσιμες ελληνικές εταιρείες τροφίμων, η οποία γιορτάζει φέτος 70 χρόνια διαδρομής και επιβεβαιώνει τη διαχρονική της ηγετική θέση στις κατηγορίες του ρυζιού αλλά και των υγιεινών σνακ.
Χωρίς Διαφημίσεις
0
Συγγραφέας - Εμφάνιση στην Αρχική
1
Body

Η επέτειος αυτή συμπίπτει με την ολοκλήρωση του επενδυτικού της προγράμματος, ύψους 18 εκατ. ευρώ και με την έναρξη λειτουργίας της νέας υπερσύγχρονης μονάδας στο Κλειδί Ημαθίας.

Ξεκινώντας το 1955 ως μία οικογενειακή επιχείρηση, η Agrino κατάφερε να καθιερωθεί στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή με βασικές αξίες την ελληνικότητα, την ποιότητα, τον σεβασμό στους παραγωγούς και την καινοτομία. Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Αναστάσιος Πιστιόλας στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης στη Θεσσαλονίκη, η επιτυχία της Agrino είναι αποτέλεσμα της εμπιστοσύνης του καταναλωτή, της στήριξης στους συνεργάτες και της επένδυσης στους ανθρώπους της. «Η τελευταία πενταετία είναι η πιο επιτυχημένη της ιστορίας μας», είπε χαρακτηριστικά.

Η Agrino στηρίζει ενεργά την ελληνική γεωργία, απορροφώντας 30.000 τόνους ρυζιού ετησίως, καλύπτοντας το 15% της συνολικής ελληνικής παραγωγής, και στις μακρύσπερμες ποικιλίες προμηθεύεται πάνω από το 1/3 της εγχώριας παραγωγής, ενώ συνεργάζεται με 300 παραγωγούς. Η ετικέτα της φέρει το όνομα του κάθε παραγωγού, τιμώντας τη σχέση εμπιστοσύνης με την πρωτογενή παραγωγή.

Επένδυση σταθμός στο Κλειδί Ημαθίας

Σημείο-κλειδί στον επενδυτικό της κύκλο είναι η νέα μονάδα παραλαβής, ξήρανσης και αποθήκευσης ρυζιού στο Κλειδί Ημαθίας, ύψους 8 εκατ. ευρώ. Η επένδυση εντάχθηκε σε πρόγραμμα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και έλαβε δημόσια ενίσχυση 2,5 εκατ. ευρώ. Κατά τα εγκαίνια της μονάδας, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας υπογράμμισε ότι η νέα μονάδα της Agrino αποτελεί σημείο αναφοράς για το πώς πρέπει να επενδύουμε στην καινοτομία, την ποιότητα και την εξωστρέφεια. «Είναι μία επένδυση που ενισχύει τον πρωτογενή τομέα και δημιουργεί νέες σταθερές θέσεις εργασίας, στηρίζοντας την περιφερειακή ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή», τόνισε μεταξύ άλλων.

Η μονάδα έκτασης 10.000 τετραγωνικών μέτρων σε οικόπεδο 25 στρεμμάτων, περιλαμβάνει τρεις ανεξάρτητες μονάδες παραλαβής ρυζιού, δύο ξηραντήρια, έξι σιλό υγρού ρυζιού και 12 σιλό αποθήκευσης συνολικής χωρητικότητας 20.000 τόνων, με δυνατότητα επέκτασης. Η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη και επιτρέπει την παράλληλη επεξεργασία πολλών ποικιλιών ρυζιού, μειώνοντας δραστικά τον χρόνο αλλαγής ανά ποικιλία και αυξάνοντας την παραγωγική αποτελεσματικότητα.

Νέα φάση ανάπτυξης με ορίζοντα το 2030

Η Agrino όμως δεν σταματά εδώ. Σύμφωνα με τον κ. Πιστιόλα, σχεδιάζεται ήδη το νέο πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα μέχρι το 2030, το οποίο εκτιμάται ότι θα κινηθεί επίσης σε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ. Οι άξονες περιλαμβάνουν επέκταση της γκάμας προϊόντων σε ομοειδείς κατηγορίες, πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας σε συνεργασία με την Entersoft, επενδύσεις σε ΑΠΕ και ενεργειακή εξοικονόμηση, εκσυγχρονισμό και αύξηση δυναμικότητας σε νευραλγικά τμήματα παραγωγής.

Η «καρδιά» της Agrino στη Σίνδο

Η Σίνδος φιλοξενεί την «καρδιά» της παραγωγής της Agrino στη Θεσσαλονίκη. Το εργοστάσιο είναι το πλέον σύγχρονο όπου γίνονται και οι περισσότερες επενδύσεις της εταιρείας, με 38.000 τ.μ. εγκαταστάσεων και τρεις γραμμές παραγωγής, δύο σε λειτουργία και μια τρίτη σε φάση εκσυγχρονισμού. Η νέα μονάδα ορυζόμυλου, πλήρως αυτοματοποιημένη, αναμένεται να παράγει 12 τόνους την ώρα και θα τεθεί σε λειτουργία τον Σεπτέμβριο με Οκτώβριο του 2025. Στη Σίνδο βρίσκεται επίσης η μονάδα παραγωγής ρυζογκοφρετών, όπου η Agrino κυριαρχεί στην ελληνική αγορά με μερίδιο 63,1%. Το πιο δημοφιλές προϊόν της είναι τα rice chips με sour cream & onion. Από τα πιο εντυπωσιακά σημεία του εργοστασλιου της Agrino στη Σίνδο είναι η εφαρμογή ορθών περιβαλλοντικών πρακτικών όπως η καύση του ορυζοφλοιού από την οποία παράγεται τέφρα (στάχτη) και χρησιμοποιείται ως συστατικό στη βιομηχανία χάλυβα του εξωτερικού.

Η εταιρεία παράγει και private label προϊόντα για διεθνείς πελάτες, ενώ εξάγει σήμερα το 11-12% του τζίρου της (20% σε όγκο), με παρουσία σε 35 χώρες. Οι πιο δυνατές εξαγωγικές χώρες για την Agrino είναι Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Κύπρος ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενίσχυση της παρουσίας σε ΗΠΑ, Καναδά και Μέση Ανατολή. Όπως σημείωσε ο Διευθυντής Εξαγωγών και Marketing της Agrino, Άγις Πιστιόλας, «η αγορά της Αμερικής είναι φτιαγμένη για τα ελληνικά προϊόντα. Στόχος μας είναι να φτάσουμε στο 30% του κύκλου εργασιών από εξαγωγές μέσα στην επόμενη πενταετία». 

Ανάπτυξη πωλήσεων και οικονομική ευρωστία

Το 2024, οι καθαρές πωλήσεις της Agrino έφτασαν τα 48,5 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10% σε σχέση με το 2023 και κατά 40% την τελευταία πεντατία. Τα EBITDA κυμάνθηκαν στα 5,6 εκατ. ευρώ, τα προ φόρων κέρδη στα 3,66 εκατ. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα στα 2,5 εκατ. ευρώ, με μηδενικό τραπεζικό δανεισμό. Όπως τόνισε ο Οικονομικός Διευθυντής της εταιρείας Ηλίας Χρηστάκος, «η Agrino αυτοχρηματοδοτεί το επενδυτικό της πρόγραμμα, γεγονός που αντικατοπτρίζει την οικονομική ευρωστία και τη δυνατότητα προσαρμογής στις σύγχρονες προκλήσεις».

Η Agrino επενδύει δυναμικά και στο κανάλι της μικρής λιανικής, με δικό της στόλο οχημάτων που εξυπηρετεί 1.800 σημεία. Η στρατηγική αυτή, σύμφωνα με τον Διευθυντή Πωλήσεων της εταιρείας Βασίλη Μπεγκλή, αύξησε σημαντικά τον τζίρο και ενίσχυσε τα μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες:

• +10,6% πωλήσεις στο ρύζι, με αύξηση μεριδίου +1,4 ποσοστιαίες μονάδες
• +5,2% στα όσπρια, με άνοδο +2,9 ποσοστιαίες μονάδες
• +7,2% στις ρυζογκοφρέτες, με διπλασιασμό της κάλυψης αγοράς (x2,7) και αύξηση μεριδίου κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες

Η εταιρεία καλύπτει συνολικά 12.500 σημεία πώλησης στην Ελλάδα, ενώ η αγορά ρυζιού συνεχίζει να κινείται ανοδικά. Η είσοδος στα rice chips και τα snacks, όπου η μικρή λιανική κυριαρχεί με 50% συμμετοχή, θεωρείται στοίχημα που ήδη αποδίδει. «Η είσοδος στη μικρή λιανική έχει δώσει ώθηση στον τζίρο της εταιρείας. Η αγορά του υγιεινού σνακ και των rice chips είναι ανοδική και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτό το κανάλι», πρόσθεσε ο κ. Μπεγκλής.

Η κουλτούρα πίσω από την επιτυχία

Η Agrino δεν είναι απλώς μια εταιρεία τροφίμων αλλά ένα οικοσύστημα αξιών, κατά τον πρόεδρο Αναστάσιο Πιστιόλα. Οι βασικές αρχές της περιλαμβάνουν σεβασμό στον καταναλωτή και στον συνεργάτη, προώθηση της ελληνικότητας και της αυθεντικότητας, στήριξη της συμβολαιακής γεωργίας και των παραγωγών, επαναεπένδυση των κερδών και καινοτομία σε κάθε πτυχή, από την παραγωγή έως τη συσκευασία. 

Σύμφωνα με τον Νίκο Μπογατίνη, Διευθυντή Λειτουργιών και Εφοδιαστικής Αλυσίδας, «η ποιότητα και η ασφάλεια είναι παντού. Η διαδικασία “από το χωράφι στο ράφι” είναι πλήρως ελεγχόμενη, με τρία εργοστάσια πραγωγής, δύο κέντρα διαχείρισης πρωτων υλών, τρία κέντρα logistics, ένα κέντρο διαλογής για φασόλια γίγαντες στην Καστοριά, τρεις βοηθητικές αποθήκες, 32 σιλό, 18 γραμμές παραγωγής, 6 γραμμές μύλευσης, 30.000 τόνους μεταποίησης πρώτων υλών, 2.500 τόνοι ετοίμου προϊοντος τον μήνα, 4 φάσεις ρυζογκοφρέτας και 5.000 κωδικούς μεταποίησης».

Ο παραγωγός Βασίλης Τέγος, με πάνω από 25 χρόνια συνεργασίας με την Agrino, μιλώντας στα εγκαίνια της νέας μονάδας δήλωσε ότι «στην αρχή ήμασταν επιφυλακτικοί. Τώρα νιώθουμε σαν οικογένεια και αυτή η μονάδα είναι το επιστέγασμα μιας σχέσης εμπιστοσύνης».

Η Agrino αναδεικνύεται ως μία από τις πιο δυναμικές και υγιείς ελληνικές εταιρείες τροφίμων. Με 220 εργαζόμενους σήμερα (και προοπτική για 230 το 2025), με σημαντική ενίσχυση του ποσοστού των γυναικών, η Agrino συνεχίζει να επενδύει στους ανθρώπους της και στο μέλλον της.

Η στρατηγική της προσήλωση στην καινοτομία, την ποιότητα, τη βιωσιμότητα και την εξωστρέφεια επιβεβαιώνει ότι η εταιρεία είναι έτοιμη όχι μόνο να διατηρήσει την ηγετική της θέση αλλά και να την ενισχύσει σημαντικά τα επόμενα χρόνια – εντός και εκτός συνόρων.

Συγγραφέας
Κεντρική Φωτογραφία
Κατηγορία
Υπέρτιτλος να είναι στον τίτλο
0