CoGrexpo: Η νέα εξαγωγική δύναμη των αγροτικών προϊόντων με διεθνή προοπτική – Στόχος οι ανεκμετάλλευτες αγορές

Εισαγωγή
Μια νέα συλλογική προσπάθεια με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών αγροτικών προϊόντων κάνει δυναμική είσοδο στο διεθνές επιχειρηματικό προσκήνιο.
Χωρίς Διαφημίσεις
0
Συγγραφέας - Εμφάνιση στην Αρχική
1
Body

Η CoGrexpo – με την επίσημη επωνυμία «Συνεταιριστικές Ελληνικές Εξαγωγές Α.Ε.» – αποτελεί την πρώτη συνεταιριστικής λογικής εμπορική εταιρεία που φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα ενιαίο, ανταγωνιστικό και πλήρως οργανωμένο «καλάθι» αγροτικών προϊόντων με εξαγωγικό προσανατολισμό.

Όπως επισήμανε στα Μακεδονικά Νέα ο πρόεδρος της CoGrexpo, Χρήστος Γιαννακάκης, «η ίδρυση της CoGrexpo είναι η ελληνική απάντηση στην ανάγκη για συλλογική εξαγωγική στρατηγική. Απαντάμε με επαγγελματισμό σε μια πραγματική ανάγκη, να αποκτήσει η Ελλάδα έναν φορέα που να μπορεί να σταθεί απέναντι στις απαιτήσεις των μεγάλων διεθνών αλυσίδων».

Από την ανάγκη στην πράξη

Η CoGrexpo συστάθηκε με πρωτοβουλία της Εθνικής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ), ανταποκρινόμενη στην αναγνωρισμένη ανάγκη των παραγωγών για συγκέντρωση όγκου και ποικιλίας προϊόντων. Η μέχρι σήμερα πολυδιάσπαση των εξαγωγικών προσπαθειών, με μικρές ποσότητες από μεμονωμένους εξαγωγείς, λειτουργούσε ανασταλτικά για την είσοδο στα μεγάλα ράφια της Ευρώπης και των αγορών της Ασίας.

«Η κάθε εξαγωγική προσπάθεια από μόνη της δεν μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις σε ποσότητες και ποικιλία. Γι' αυτό ιδρύσαμε έναν συλλογικό εμπορικό βραχίονα που μπορεί να συγκεντρώσει δυνάμεις και να διαπραγματευτεί επί ίσοις όροις με τις διεθνείς αγορές», εξήγησε ο κ. Γιαννακάκης.

Η εταιρεία αποτελείται από 33 μεγάλους αγροτικούς συνεταιρισμούς, με περίπου τους μισούς να προέρχονται από τη Βόρεια Ελλάδα. Η κεφαλαιακή συνεισφορά κυμάνθηκε μεταξύ 5.000 και 30.000 ευρώ ανά μέτοχο, ανάλογα με το μέγεθός τους. Παράλληλα, έχει ήδη συγκροτηθεί διευθυντική ομάδα, έτοιμη να υλοποιήσει το σχέδιο διείσδυσης σε στρατηγικές αγορές του εξωτερικού.

Στόχευση σε μεγάλες και ανεκμετάλλευτες αγορές

Η CoGrexpo δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση νωπών προϊόντων, ελαιολάδου, ξηρών καρπών, κομπόστας, φρούτων, λαχανικών, γαλακτοκομικών, χυμών, οσπρίων και κρασιών. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, η δυναμική των ελληνικών εξαγωγών είναι τεράστια και ήδη αποτυπώνεται σε διεθνείς κατατάξεις καθώς η χώρα είναι πρώτη παγκοσμίως στις εξαγωγές κονσερβοποιημένων ροδάκινων, δεύτερη σε επιτραπέζια ελιά και τρίτη σε νωπά ακτινίδια και παρθένο ελαιόλαδο. 

Το μοντέλο που ακολουθεί η CoGrexpo έχει ως ειδοποιό διαφορά την κεντρική συγκέντρωση και προσφορά μεγάλων ποσοτήτων από ποικιλία προϊόντων, κάτι που μέχρι σήμερα δεν μπορούσε να επιτευχθεί ούτε από μεμονωμένους συνεταιρισμούς ούτε από ιδιωτικές εξαγωγικές επιχειρήσεις.

«Δεν ερχόμαστε να υποκαταστήσουμε όσους ήδη εξάγουν. Ερχόμαστε να λειτουργήσουμε συμπληρωματικά. Εκεί που οι άλλοι σταματούν, εμείς μπορούμε να συνεχίσουμε με μεγαλύτερο όγκο και περισσότερες επιλογές», σημείωσε ο κ. Γιαννακάκης.

Η προμηθευτική βάση της CoGrexpo δεν περιορίζεται μόνο στους μετόχους αλλά επεκτείνεται σε συμβεβλημένους συνεταιρισμούς και μεγαλοπαραγωγούς, με συμβόλαια που διασφαλίζουν τον απαιτούμενο όγκο και την ποιότητα. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στην πιστοποίηση και ιχνηλασιμότητα. Οι συνεταιρισμοί-μέτοχοι συνεργάζονται με διεθνείς οργανισμούς, υιοθετώντας πρακτικές βιώσιμης γεωργίας και διασφάλισης ποιότητας, κάτι απαραίτητο για την είσοδο σε απαιτητικές αγορές όπως η Ιαπωνία όπου η Ελλάδα είναι από τους ισχυρότερους παίκτες.

Στρατηγικός σχεδιασμός και διεθνείς επαφές

Με βάση μελέτη της ΕΘΕΑΣ για 53 ελληνικά αγροτικά προϊόντα και τις εξαγωγικές τους ροές, η εταιρεία έχει ήδη καταρτίσει πλάνο για στοχευμένες ενέργειες σε επιλεγμένες αγορές. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην Ασία, με χώρες όπως το Βιετνάμ, η Ινδονησία και η Ταϊβάν, όπου η παρουσία των ελληνικών προϊόντων είναι ελλιπής, ενώ υπάρχει σημαντική ζήτηση για πιστοποιημένα και ποιοτικά αγροτικά προϊόντα.

Παράλληλα, η CoGrexpo διατηρεί στενή συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία χρηματοδοτεί το εγχείρημα, ενώ υπάρχει και κυβερνητική υποστήριξη, καθώς η προσπάθεια ευθυγραμμίζεται με τους εθνικούς στόχους για την ενίσχυση της αγροτικής οικονομίας και των εξαγωγών.

«Το μοντέλο αυτό εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία στην Ισπανία και την Ιταλία, με δεκάδες συνεταιρισμούς και κύκλο εργασιών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Είναι η ώρα η Ελλάδα να αποκτήσει τη δική της συνεταιριστική εξαγωγική πλατφόρμα», ανέφερε ο κ. Γιαννακάκης.

Έναρξη εξαγωγών εντός του καλοκαιριού

Το επόμενο βήμα για την CoGrexpo είναι η υλοποίηση των πρώτων εξαγωγικών συμφωνιών, με τον πρόεδρο της εταιρείας να δηλώνει ότι στόχος είναι να έχουν δρομολογηθεί εντός του καλοκαιριού. Ήδη, οι πρώτες επαφές με πελάτες στο εξωτερικό έχουν ξεκινήσει, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη και ο έλεγχος για τα φυτοϋγειονομικά πρωτόκολλα που απαιτούνται για την είσοδο των ελληνικών προϊόντων σε νέες αγορές.

«Κάθε αγρότης, κάθε συνεταιρισμός, κάθε σοβαρός εξαγωγέας που θέλει να συμμετάσχει σε μια οργανωμένη προσπάθεια με προοπτική, έχει θέση στην CoGrexpo. Θέλουμε συμμάχους. Δίνουμε την πλατφόρμα, τα εργαλεία και τις δυνατότητες για να αλλάξουμε την εικόνα του ελληνικού εξαγωγικού αγροτικού τομέα», υποστήριξε ο κ. Γιαννακάκης στα Μακεδονικά Νέα.

Η CoGrexpo δείχνει συνεπώς πως όταν υπάρχει στρατηγικό σχέδιο, συνεργασία και πίστη στο ποιοτικό ελληνικό προϊόν, η Ελλάδα μπορεί να μετατρέψει το αγροτικό της πλεονέκτημα σε διεθνή επιτυχία.

Συγγραφέας
Κεντρική Φωτογραφία
Κατηγορία
Υπέρτιτλος να είναι στον τίτλο
0