Μενοίκιο: Η καινοτομία made in… Δράμα που δροσίζει την αγορά με κατσικίσιο παγωτό κεφίρ – Ο στόχος για τις εξαγωγές

Εισαγωγή
Σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές στρέφονται σε πιο υγιεινές και ποιοτικές επιλογές, η βορειοελλαδίτικη καθετοποιημένη γαλακτοπαραγωγική μονάδα Μενοίκιο της οικογένειας Μελενεκλή από την Προσοτσάνη Δράμας, έχει καινοτομήσει λανσάροντας ένα προϊόν που συνδυάζει την επιστημονική τεχνογνωσία με την παράδοση.
Χωρίς Διαφημίσεις
0
Συγγραφέας - Εμφάνιση στην Αρχική
1
Body

Πρόκειται για το πρώτο βιολογικό παγωτό από κατσικίσιο κεφίρ, μια καινοτομία που κυκλοφορεί ήδη στη μικρή λιανική, καθώς όπως επισήμανε στα Μακεδονικά Νέα ο Γενικός Διευθυντής της Μενοίκιο, κ. Γιώργος Μελενεκλής, δεν υπάρχει αντίστοιχο προϊόν στην αγορά με αυτά τα χαρακτηριστικά: βιολογικό, κατσικίσιο, με φυσικό κεφίρ και χωρίς προσθήκη αρωμάτων ή σκόνης. «Είναι ένα προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας, πλούσιο σε προβιοτικά, που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός αυξανόμενου κοινού για καθαρές ετικέτες και φυσική γεύση», ανέφερε.

Η ταυτότητα του νέου προϊόντος

Το νέο παγωτό κεφίρ της Μενοίκιο κυκλοφορεί σε συσκευασία των 300 γραμμαρίων, μια συνειδητή επιλογή που δεν το κατατάσσει ούτε ως ατομική ούτε ως οικογενειακή ποσότητα. «Θέλαμε ένα προϊόν που να μπορεί να διατηρηθεί στο σπίτι και να καταναλωθεί όποτε το επιθυμεί ο καταναλωτής, όχι υποχρεωτικά αμέσως», εξήγησε ο κ. Μελενεκλής.

Βασικό συστατικό είναι το πινόμενο κατσικίσιο κεφίρ, το οποίο η εταιρεία παράγει εδώ και πάνω από μια δεκαετία. Το κεφίρ αποτελεί το 40% της σύστασης, ενώ η υπόλοιπη συνταγή βασίζεται σε καθαρή κρέμα γάλακτος και κατσικίσιο βιολογικό γάλα, χωρίς συντηρητικά και χωρίς την προσθήκη αέρα, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα βιομηχανικά παγωτά. Αυτό μεταφράζεται, όπως είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος, σε «καθαρό προϊόν και όχι φουσκωμένο».

Η τοποθέτηση στην αγορά 

Η διάθεση του προϊόντος ξεκίνησε από 100 σημεία μικρής λιανικής σε Δράμα, Καβάλα, Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Δεν έχει ακόμη εισέλθει σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καθώς η εταιρεία επιλέγει σταδιακή διείσδυση, με στόχο τη συλλογή άμεσου feedback. «Θέλαμε να ακούσουμε πρώτα τους καταναλωτές. Είναι ένα καινούριο προϊόν και για εμάς. Πιστεύουμε ότι η σταδιακή τοποθέτηση θα μας βοηθήσει να χτίσουμε σωστά την ταυτότητα του παγωτού», σημείωσε στα Μακεδονικά Νέα ο κ. Μελενεκλής.

Στο εξωτερικό, η πρώτη εξαγωγική δοκιμή έγινε στην Κύπρο, μέσω αλυσίδας βιολογικών καταστημάτων, ενώ ακολούθησε και αποστολή στο Βέλγιο. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη επαφές με Γερμανία, Ισραήλ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε ο κ. Μελενεκλής, τα logistics στο παγωτό είναι απαιτητικά καθώς η ψυκτική αλυσίδα είναι πολύπλοκη και κοστοβόρα, ειδικά για μακρινές αγορές όπως Ισραήλ και ΗΑΕ.

Ένα προϊόν πέρα από τη γεύση

Η εταιρεία δίνει έμφαση όχι μόνο στην ποιότητα των συστατικών αλλά και στην εμπειρία του καταναλωτή. Το νέο παγωτό δεν στοχεύει μόνο στους φίλους των κατσικίσιων προϊόντων. Όπως φάνηκε και από τις πρώτες παρουσιάσεις σε εκθέσεις, ακόμη και καταναλωτές που συνήθως αποφεύγουν το κατσικίσιο γάλα, εκτίμησαν τη γεύση και τη φυσικότητα του προϊόντος.

Το παγωτό κεφίρ είναι λίγο ακριβότερο σε σχέση με τον μέσο όρο της αγοράς, αλλά για τους δύο πρώτους μήνες συνοδεύεται από προωθητική έκπτωση 2 ευρώ ανά τεμάχιο. Σύμφωνα με τον κ. Μελενεκλή, «πρόκειται για μια τιμή γνωριμίας, ώστε να έρθει ο καταναλωτής σε επαφή με κάτι πραγματικά καινοτόμο και γευστικό».

Εξαγωγές και επενδυτικά σχέδια

Η Μενοίκιο συνεχίζει να αναπτύσσεται, με στρατηγικό στόχο την αύξηση του εξαγωγικού τζίρου από το 30% στο 40% μέσα στο 2025. Παράλληλα, έχει καταθέσει επενδυτικό σχέδιο για επέκταση των εγκαταστάσεων της στον Αναπτυξιακό Νόμο, και αναμένει την έγκριση έως το φθινόπωρο ώστε να αυξήσει την παραγωγή της. «Η ενίσχυση της παραγωγικής μας δυναμικότητας είναι απαραίτητη για να ανταποκριθούμε σε περισσότερες αγορές», πρόσθεσε ο κ.  Μελενεκλής.

Οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2025 σημείωσαν αύξηση 7-10%, ενώ το δεύτερο τρίμηνο αναμένεται ακόμη ισχυρότερο, χάρη σε νέες συνεργασίες στην Αθήνα, την Κύπρο και την Πολωνία.

Παρών και στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Αν και το νέο παγωτό κεφίρ δεν έχει ακόμη εισέλθει σε μεγάλες αλυσίδες, τα υπόλοιπα προϊόντα της Μενοίκιο έχουν ισχυρή παρουσία. Είναι ήδη τοποθετημένα στα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, στα τοπικά καταστήματα της Μασούτης στη Δράμα και στα Mymarket της Θεσσαλονίκης, γεγονός που αποδεικνύει τη διείσδυση της εταιρείας στο οργανωμένο λιανεμπόριο

Με πυξίδα την ποιότητα και την εξωστρέφεια

Ο δρόμος βέβαια για τη Μενοίκιο δεν είναι στρωμένος με ευκολίες. Όπως τόνισε ο κ. Μελενεκλής, «για μια μικρομεσαία επιχείρηση, η ανάπτυξη νέων προϊόντων απαιτεί σοβαρές επενδύσεις, σωστό timing και στρατηγική στόχευση». Γι’ αυτό και επικεντρώνονται σε συνεργασίες με εξειδικευμένους παίκτες της αγοράς – μικρότερης κλίμακας, που μπορούν να στηρίξουν και να αναδείξουν τη διαφορετικότητα των προϊόντων της.

Υπενθυμίζεται ότι η Μενοίκιο παράγει προϊόντα από αιγοπρόβειο γάλα, ενώ έχει στραφεί και στα βιολογικά, με συνολικά 20 κωδικούς προϊόντων μαζί με τις υποκατηγορίες των τυριών. Οι εγκαταστάσεις της (χωράφια, κτηνοτροφική μονάδα, τυροκομείο, αποθήκες, κτλ.) εκτείνονται σε 50 στρέμματα στην πεδιάδα του Δήμου Προσοτσάνης και συνεργάζεται με παραγωγούς από Δράμα, Σέρρες, Κιλκίς και Σοχό Θεσσαλονίκης.

Η Μενοίκιο αποδεικνύει συνεπώς ότι ακόμα και μια τοπική επιχείρηση μπορεί να διεκδικήσει παγκόσμια αναγνώριση, όταν επενδύει στην ποιότητα, την καινοτομία και τη βαθιά γνώση της πρώτης ύλης. Το βιολογικό παγωτό κεφίρ δεν είναι μόνο ένα νέο προϊόν αλλά είναι το επόμενο μεγάλο βήμα μιας ελληνικής επιχείρησης που κοιτάει μακριά.

Συγγραφέας
Κεντρική Φωτογραφία
Κατηγορία
Υπέρτιτλος να είναι στον τίτλο
0