Εθνικη Οδος Θεσσαλονικης –Νεων Μουδανιων

Αντίστροφη… μέτρηση για τον κλειστό αυτοκινητόδρομο – Τέλος στις παράτυπες προσβάσεις, «έρχονται» 4 νέοι κόμβοι

Ακούστε το άρθρο 8'
02.05.2025 | 08:00
Φωτογραφία αρχείου
/Eurokinissi
Στο ΕΣΠΑ, εντάσσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ένα σημαντικότατο έργο, τη μετατροπή της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, με πρόβλεψη και για τη δημιουργία ή ανακατασκευή τεσσάρων κόμβων.

Το έργο, που αφορά το τμήμα της εθνικής από τον Κ12 (συμβολή με Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης), μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Θέρμης, βρέθηκε αντιμέτωπο με τον κίνδυνο, λόγω δικαστικών εμπλοκών, να μείνει σχέδιο επί χάρτου, καθώς χάνει τη χρηματοδότησή του από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπου είχε ενταχθεί. Ωστόσο, υπάρχει η πολιτική βούληση για την άμεση υλοποίησή του. 

Πιο συγκεκριμένα, όπως εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, η μετατροπή της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών σε κλειστό αυτοκινητόδρομο μελετήθηκε και δημοπρατήθηκε από την Αντιπεριφέρεια, ενώ εντάχθηκε για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης με περίπου 30 εκατ. ευρώ. Υπήρξε προσωρινός ανάδοχος, όμως κατατέθηκαν προσφυγές στη Δικαιοσύνη. Η εκδίκαση της υπόθεσης έγινε στις 19 Μαρτίου του 2024 και μέχρι σήμερα δεν έχει εκδοθεί η απόφαση, οπότε το... τρένο της χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης χάθηκε. 

«Στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πήραμε εγκαίρως μέτρα, κάναμε όλη την απαραίτητη προεργασία και, με άμεσες διαδικασίες, εντάσσουμε το έργο στο ΕΣΠΑ. Μόλις εκδοθεί η δικαστική απόφαση, κάτι το οποίο θεωρούμε ότι είναι πλέον ζήτημα χρόνου, θα προχωρήσουμε σε σύμβαση με τον ανάδοχο, ώστε να αρχίσουν οι εργασίες», υπογραμμίζει ο κ. Μπίλλιας. 

Τι προβλέπεται 

 

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπονται και περιλαμβάνονται τρεις, εξίσου σημαντικές, παρεμβάσεις: 

  1. Η αναμόρφωση των παράπλευρων οδών εξυπηρέτησης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών,
  2. Το κλείσιμο όλων των παράτυπων εισόδων και εξόδων στη Μουδανιών και
  3. Η δημιουργία ή ανακατασκευή τεσσάρων ασφαλών κόμβων

«Η πρόσβαση των οχημάτων στον δρόμο προς και από τα Νέα Μουδανιά θα γίνεται μόνο από τέσσερις κόμβους, αντί για τις περίπου δεκαπέντε παράτυπες προσβάσεις που υπάρχουν σήμερα. Έτσι, αφενός, θα αυξηθεί κατακόρυφα η οδική ασφάλεια στο συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού, όπου πλέον οι μετακινήσεις θα είναι και ασφαλέστερες αλλά και ταχύτερες, αφετέρου θα βελτιωθεί σημαντικότατα η εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και εγκαταστάσεων οι οποίες βρίσκονται στο παράπλευρο οδικό δίκτυο», υπογραμμίζει ο κ. Μπίλλιας. 

O αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας

Οι παράτυπες προσβάσεις 

 

Σήμερα, στο συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού, υπάρχουν περί τις 15 συνδέσεις με το παράπλευρο οδικό δίκτυο, οι οποίες έγιναν χωρίς να έχει προηγηθεί ενδελεχής μελέτη και σχεδιασμός. Με τον υψηλό κυκλοφοριακό φόρτο που υπάρχει στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, αλλά και με τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται, οι συνδέσεις αυτές δημιουργούν επικίνδυνες συνθήκες, με το ενδεχόμενο ατυχημάτων να είναι διαρκώς ορατό. Στο πλαίσιο του έργου, οι παράτυπες αυτές προσβάσεις θα κλείσουν στο σύνολό τους. 

Οι νέοι κόμβοι 

 

Επιπλέον, καθώς η είσοδος θα γίνεται μόνον από τέσσερις κόμβους, θα γίνει: 

-ανακατασκευή του ανισόπεδου κόμβου από την περιοχή του Φοίνικα (οδός Μαρίνου Αντύπα) προς τη Μουδανιών

- νέα σύνδεση με το Mediterranean Cosmos

- νέος ανισόπεδος κόμβος πριν τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, για την εξυπηρέτηση των οικισμών, των παρόδιων επιχειρήσεων και των εκπαιδευτηρίων που λειτουργούν στην είσοδο της Θέρμης η οποία αναπτύσσεται ραγδαία  

- αναβάθμιση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου κόμβου της Θέρμης (έξοδος προς Πολύγυρο), όπου θα καταργηθούν τα φανάρια 

Καταλήγοντας, ο κ. Μπίλλιας, επισημαίνει ότι το έργο, στο σύνολό του, είναι σημαντικότατο, καθώς από τον συγκεκριμένο δρόμο εξυπηρετούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους χιλιάδες κάτοικοι των ανατολικών προαστίων της Θεσσαλονίκης, χιλιάδες επισκέπτες και εργαζόμενοι σε εμπορικά κέντρα και χώρους αναψυχής της περιοχής, ενώ το καλοκαίρι, από τον συγκεκριμένο οδικό άξονα εξυπηρετούνται οι αναρίθμητοι επισκέπτες της Σιθωνίας. 

Ντόνια Κανιτσάκη