mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA): H παραγωγή βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου θα διπλασιαστεί το 2025

Ακούστε το άρθρο 8'
01.06.2025 | 22:00
shutterstock
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δήλωσε την Κυριακή (01/06) ότι αναμένει η παραγωγή βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF) να διπλασιαστεί το 2025, φτάνοντας τους 2 εκατομμύρια τόνους, ποσότητα που αντιστοιχεί μόλις στο 0,7% της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων των αεροπορικών εταιρειών.

Ο ισχυρός κλαδικός φορέας IATA έχει επανειλημμένα προειδοποιήσει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα δυσκολευτούν να επιτύχουν τους στόχους βιωσιμότητας, ενώ έχει χαρακτηρίσει απογοητευτικά αργή την πρόοδο στην παραγωγή του SAF - το οποίο είναι πιο ακριβό από το συμβατικό καύσιμο τζετ.

Ο Γενικός Διευθυντής της IATA, Γουίλι Γουόλς, δήλωσε ότι, παρότι η αύξηση της παραγωγής είναι ενθαρρυντική, η σχετικά μικρή ποσότητα θα προσθέσει 4,4 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως στο κόστος καυσίμων της αεροπορίας.

«Ο ρυθμός προόδου στην ενίσχυση της παραγωγής και στην επίτευξη αποδοτικότερων διαδικασιών για τη μείωση του κόστους πρέπει να επιταχυνθεί», δήλωσε ο Γουόλς.

Ο ευρύτερος αεροπορικός κλάδος συμφώνησε το 2021 να θέσει ως στόχο τις μηδενικές καθαρές εκπομπές έως το 2050, βασιζόμενος κυρίως σε μια σταδιακή μετάβαση στο βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF), το οποίο παράγεται από χρησιμοποιημένα έλαια και βιομάζα.

Οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε αντιπαράθεση με τις ενεργειακές εταιρείες λόγω της περιορισμένης διαθεσιμότητας του SAF, ενώ παράλληλα επιρρίπτουν ευθύνες στους κατασκευαστές αεροσκαφών, Airbus και Boeing, για καθυστερήσεις στην παράδοση πιο αποδοτικών, ως προς την κατανάλωση καυσίμου, αεροσκαφών.

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή:liberal.gr

Tελευταίες Ειδήσεις