mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

Investing

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αναζωογονήσει το ηλεκτρονικό εμπόριο στις ΗΠΑ

Ακούστε το άρθρο 8'
29.06.2025 | 21:28
Η ευρύτερη χρήση βοηθών αγορών με Τεχνητή Νοημοσύνη και η οπτική αναζήτηση θα μπορούσαν να ωθήσουν τις διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ πίσω προς τα προ πανδημίας ποσοστά ανάπτυξης, μετά από μια πολυετή επιβράδυνση, σύμφωνα με αναλυτές της Bernstein.

Η ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων (GMV) που πωλήθηκαν διαδικτυακά στις ΗΠΑ αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 8,5% μεταξύ 2022 και 2024 - περίπου στο μισό του ρυθμού που παρατηρούνταν πριν από την COVID-19 - καθώς ο πληθωρισμός και η μειωμένη προαιρετική κατανάλωση επιβράδυναν τον τομέα.

Η Bernstein αναμένει ότι η ανάπτυξη θα μειωθεί στο περίπου 7% το 2025, αλλά προβλέπει «μια ήπια επιτάχυνση» αργότερα μέσα στη δεκαετία, καθώς οι εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης διευκολύνουν τους καταναλωτές να βρίσκουν και να αγοράζουν προϊόντα.

Η χρηματιστηριακή εταιρεία εκτιμά ότι τα chatbot ενσωματωμένα σε ιστοσελίδες αγορών και τα εργαλεία αναζήτησης με βάση εικόνες θα μπορούσαν να προσθέσουν 150 έως 250 μονάδες βάσης στον πενταετή σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης του GMV του αμερικανικού ηλεκτρονικού εμπορίου.

Μέχρι το 2030, προβλέπει ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις θα αντιπροσωπεύουν το 22% του συνολικού λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ, από 16% σήμερα, κάτι που συνεπάγεται έναν ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,5% για την περίοδο.

Η Bernstein ανέφερε ότι οι μεγαλύτεροι ωφελούμενοι πιθανότατα θα είναι οι μεγάλες, «ουσιώδεις» πλατφόρμες όπως η Amazon (NASDAQ:AMZN) και η Walmart (NYSE:WMT), οι οποίες έχουν ήδη αυξήσει το μερίδιό τους από την πανδημία, μαζί με οικονομικές ανερχόμενες πλατφόρμες όπως η Shein και η Temu.

Οι αγορές που απευθύνονται σε πιο προαιρετικές κατηγορίες, όπως η Etsy (NASDAQ:ETSY), η Wayfair (NYSE:W) και το eBay (NASDAQ:EBAY), έχουν μείνει πίσω.

Τα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης μπορούν να μειώσουν περαιτέρω το κόστος αλλαγής για τους καταναλωτές, έγραψαν οι αναλυτές, προσθέτοντας ότι οι βελτιωμένες μηχανές προτάσεων και η συνομιλία εντός των καταστημάτων ενδέχεται να οδηγήσουν σε μεγαλύτερη συγκέντρωση της κατανάλωσης στις μεγαλύτερες ιστοσελίδες.

Ακόμα και με πιο αργή συνολική ανάπτυξη, η αυξανόμενη κερδοφορία έχει οδηγήσει τις αποτιμήσεις των εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου ξανά προς τα ιστορικά μέσα επίπεδα, σημειώνει η Bernstein.

Οι εκτιμήσεις της αγοράς προβλέπουν αύξηση των κερδών προ τόκων και φόρων σε όλο τον τομέα, με ηγέτη την Amazon, καθώς οι εταιρείες μεταβαίνουν από τη φάση επέκτασης στη φάση αποκόμισης αποδόσεων.

Η έκθεση αναφέρει ότι οι κατηγορίες τροφίμων, υγειονομικής περίθαλψης και προϊόντων προσωπικής φροντίδας παρουσιάζουν ανθεκτικότητα, αντισταθμίζοντας τις ασθενέστερες τάσεις σε ένδυση και είδη σπιτιού.
 

Tελευταίες Ειδήσεις