Hub ηλεκτροκίνησης η Θεσσαλονίκη – Νέα μοντέλα αυτοκινήτων και Eco Challenge στο 1ο Συνέδριο Mobility Next του ΝΟΗΣΙΣ

21.05.2025 | 14:56
Σε έναν κόμβο ηλεκτροκίνησης αναμένεται να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη, στο 1ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης Mobility Next που διοργανώνει το ΝΟΗΣΙΣ, την Παρασκευή 30 Μαΐου, το Σάββατο 31 Μαΐου και την Κυριακή 1 Ιουνίου.

Πρόκειται για το πρώτο συνέδριο που έχει επίκεντρο την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα και διοργανώνεται από το ΝΟΗΣΙΣ, υπό την αιγίδα των υπουργείων Ανάπτυξης, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και με την υποστήριξη της ΚΕΔΕ, του ΦΟΔΣΑ και άλλων φορέων της πόλης.

Κατά τη διάρκεια σχετική συνέντευξης Τύπου που παραχωρήθηκε σήμερα στο ΥΜΑΘ, ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, τόνισε ότι «η Πολιτεία στηρίζει με όλες τις δυνάμεις της τέτοιες πολύ σημαντικές προσπάθειες. Το ΝΟΗΣΙΣ έχει τα όρια της χώρας μας, της Βαλκανικής και νοτιοανατολικής Ευρώπης. Αποτελεί πρότυπο κέντρο τεχνολογικής ανάπτυξης και παντρεύει τη γνώση, την επιστήμη, την τεχνολογία, ενώ οδηγεί νέους ανθρώπους στο πού πρέπει να πάνε. Εδώ η πρωτοπορία έχει καθιερωθεί. Στη συνείδηση των πολιτών, η Θεσσαλονίκη συνδυάζεται και πρωτοπορεί με την τεχνολογία».

Από την πλευρά της, η πρόεδρος του ΝΟΗΣΙΣ, Δρ. Στέλλα Μπεζεργιάννη δήλωσε ότι βασικός στόχος των δράσεων «είναι να ανοίξουμε το ΝΟΗΣΙΣ σε πολλές ηλικίας ομάδες και να το αναδείξουμε σε ένα τοπόσημο της πόλης. Το συνέδριο αναδεικνύει την πόλη μας ως ένα hub ηλεκτροκίνησης. Η καρδιά της ηλεκτροκίνησης μπορεί να χτυπά στη Θεσσαλονίκη και στο ΝΟΗΣΙΣ».

Όπως εξήγησε, το τριήμερο συνέδριο θα περιλαμβάνει συνολικά επτά θεματικές, ενώ αναμένεται να φιλοξενήσει 40 ομιλητές, ανάμεσα στους οποίους θα βρίσκονται ειδικοί γύρω από τα θέματα βιώσιμης κινητικότητας.

Το συνέδριο θα περιλαμβάνει και μία έκθεση, στην οποία οι επισκέπτες θα μπορούν να δουν από κοντά νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας και πρόεδρος του Δ.Σ. Πυλαίας-Χορτιάτη, Μιχάλης Γεράνης, επισήμανε ότι «η ηλεκτροκίνηση δεν είναι το μέλλον, είναι το παρόν. Αυτές τις προσπάθειες που είναι θετικές στο περιβάλλον και στην οικονομία, είμαστε υποχρεωμένοι να τις στηρίξουμε».

Παρών στη συνέντευξη Τύπου ήταν και ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου. «Η ελληνική τοπική αυτοδιοίκηση παρακολουθεί τα τεκταινόμενα και καταφέρνει να κάνει αρκετά θετικά βήματα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης», είπε χαρακτηριστικά και έπειτα αναφέρθηκε στην κατάσταση με την ηλεκτροκίνηση στον δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης. «Είδαμε κάθετη μείωση των υγρών καυσίμων το 2024 σε σχέση με 2023. Έχουμε νέα κατάσταση, η οποία είναι απόλυτα περιβαλλοντικά συμβατή και αυτό το κέρδος είναι πολύ μεγάλο. Στην πόλη μας βλέπουμε να κινούνται νέα πιο μικρά, καθαρά και ευέλικτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία», ενώ έκανε επισημάνσεις σχετικά με τη μείωση του χρόνου στις μετακινήσεις, μετά και τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης.

Ο αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας δήλωσε ότι «οι πολιτικές που εφαρμόζονται για την έξυπνη και πράσινη μικροκινητικότητα δεν έχουν γεωγραφικά και θεσμικά σύνορα. Πρέπει να είμαστε ουσιαστικοί για να βλέπουν οι πολίτες να αποτελέσματα».

Αμέσως μετά, ο κ. Γιουτίκας αναφέρθηκε στην πρόοδο που έχουν κάνει οι δήμοι σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.  Σύμφωνα με τον ίδιο, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προχωρά στην περαιτέρω αντικατάσταση οχημάτων στον τομέα της καθαριότητας -με ηλεκτρικά οχήματα- σε δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης -πρόγραμμα ύψους 36,5 εκατ. ευρώ- ενώ πρόσφατα, στη χρηματοδότηση εντάχθηκαν και οι δήμοι Θερμαϊκού και Ωραιοκάστρου.

«Η αλλαγή είναι ορατή και θα γίνει ορατή τα επόμενα χρόνια», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γιουτίκας.

Το Eco Challenge από την «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα»

 

Εκτός των υπολοίπων, το 1ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης Mobility Next που διοργανώνει το ΝΟΗΣΙΣ θα έχει και Eco Challenge. Πρόκειται για έναν αγώνα δρόμου που θα γίνει αποκλειστικά με ηλεκτρικά οχήματα.

Η ιδέα για τη διεξαγωγή αυτού του αγώνα ανήκει στην ομάδα «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα», μέλη της οποίας θα δώσουν το παρών στο συνέδριο του ΝΟΗΣΙΣ.

Ο επικεφαλής της ομάδας «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα», Γιώργος Γκόλιαρας, υπογράμμισε ότι «από το 2017 προσπαθούμε να αναπτύξουμε την ιδέα της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα και να λύσουμε τα προβλήματα. Το 65% της ομάδας μας είναι χρήστες ηλεκτρικού αυτοκινήτου ή άλλου οχήματος πλην πατινιού».

Μάλιστα, εξέφρασε το παράπονό του για το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην οποία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να ταξιδέψουν σε καράβι μόνο όταν η μπαταρία τους είναι φορτισμένη έως 40%.

Πώς θα διεξαχθεί ο αγώνας δρόμου

 

Όπως εξήγησε ο κ. Γκόλιαρας, στον αγώνα μπορούν να συμμετέχουν μόνον όσες και όσοι έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η διαδρομή που θα ακολουθηθεί θα ανακοινωθεί στους συμμετέχοντες το πρωί του Σαββάτου 31 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής του αγώνα.

Στο Eco Challenge η διαδρομή πρέπει να γίνει με την πλήρη τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας. «Θα πρέπει να γίνει σε συγκεκριμένο χρόνο, όσο γίνεται πιο οικονομικά και οι οδηγοί να εκμεταλλευτούν την ανάκτηση ενέργειας. Σκοπός μας είναι να έρθει περισσότερος κόσμος και να δει τι δυνατότητες υπάρχουν στα ηλεκτρικά οχήματα. Να τα αγαπήσουμε και να δούμε τι γίνεται με το κομμάτι της ηλεκτροκίνησης», τόνισε ο κ. Γκόλιαρας.

Οι ενδιαφερόμενοι οδηγοί θα πρέπει να καταβάλουν το ποσό των 20 ευρώ, προκειμένου να συμμετέχουν στον αγώνα. Ο νικητής της διαδικασίας θα αποφασίσει σε ποιο ίδρυμα θα δοθεί το συνολικό ποσό από τις συμμετοχές.

Για τη διευκόλυνση στις μετακινήσεις των επιβατών στο ΝΟΗΣΙΣ, τις ημέρες διεξαγωγής του συνεδρίου, θα διατεθεί από τα συγκοινωνιακά μέσα της πόλης, ηλεκτρικό λεωφορείο που θα πραγματοποιεί δρομολόγια από τον σταθμό Νέας Ελβετίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, προς το ΝΟΗΣΙΣ.

Την ίδια στιγμή, γνωστή εταιρεία ταξί θα παρέχει δωρεάν μετακίνηση ΑμεΑ, τα οποία επιθυμούν να παρακολουθήσουν το συνέδριο.

 

Γαβριήλ Χατζηνόπουλος