Δήμητρα ΤάγκαΔήμητρα Τάγκα
article image
Καπνική Μιχαηλίδης: Από την παγκόσμια ακμή στην πτώχευση - Η διαδρομή της βιομηχανίας καπνού και το νέο σφυρί Η Καπνική Μιχαηλίδης, μία από τις πιο εμβληματικές εταιρείες στο χώρο των ανατολικών καπνών, κατέκτησε την παγκόσμια αγορά, συμβάλλοντας σημαντικά στην ελληνική οικονομία. Στη διάρκεια της ακμής της, στις δεκαετίες του 1980 και 1990, συνεργαζόταν με μεγάλες πολυεθνικές καπνοβιομηχανίες και υποστήριξε πολλές τοπικές κοινωνίες στη Βόρεια Ελλάδα. Ωστόσο, από τα μέσα της δεκαετίας του 2000, εμφανίστηκαν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, οδηγώντας την τελικά σε πτώχευση το 2018. Στις 24 Σεπτεμβρίου 2025, προγραμματίζεται νέος πλειστηριασμός του βιομηχανικού συγκροτήματος της, με τιμή εκκίνησης 5,08 εκατομμύρια ευρώ. Η περίπτωση της Καπνικής Μιχαηλίδης αναδεικνύει τις αδυναμίες του ελληνικού παραγωγικού μοντέλου και την κατάρρευση μιας κληρονομιάς στην καπνοβιομηχανία.
article image
Θεσσαλονίκη: Οι ξενοδοχειακές επενδύσεις που αναβαθμίζουν την εικόνα της πόλης– Ποιες παρεμβάσεις θα ενισχύσουν το τουριστικό προϊόνΗ Θεσσαλονίκη γνωρίζει δυναμική ανάπτυξη στον τουριστικό τομέα, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερους επισκέπτες. Η αυξημένη ζήτηση για σύγχρονες και βιώσιμες υποδομές έχει οδηγήσει σε επενδύσεις από επιχειρηματικούς ομίλους και μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, αναβαθμίζοντας τη θέση της πόλης στον χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Από το 2016 έως το 2024, ο αριθμός των ξενοδοχείων αυξήθηκε, με έμφαση σε μονάδες 4 και 5 αστέρων, ενώ παρατηρείται μετατροπή ιστορικών κτιρίων σε boutique hotels. Ωστόσο, παραμένει ερώτημα αν η Θεσσαλονίκη μπορεί να υποστηρίξει περαιτέρω επενδύσεις, απαιτώντας βελτίωση της προσβασιμότητας και στρατηγικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση του τουριστικού της προϊόντος.
article image
Θεσσαλονίκη: Η «μάχη» για έναν περιφερειακό κόμβο logistics – Τα «αγκάθια» και τα 200 εκατ. ευρώ που πέφτουν στον κλάδοΗ Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αναδεικνύεται σε κεντρικό κόμβο logistics, με το 70% της εθνικής μεταφορικής κίνησης να εκτυλίσσεται στην περιοχή, που παράγει το 25% του αγροτικού ΑΕΠ. Οι ανάγκες για αποθήκευση και logistics parks είναι αυξανόμενες, με εκατοντάδες αιτήσεις για νέα κέντρα, κυρίως στη δυτική Θεσσαλονίκη και όμορους δήμους. Παρά την πρόοδο, τα έργα που αφορούν τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ παραμένουν σε εκκρεμότητα, προκαλώντας κυκλοφοριακό χάος. Η Περιφέρεια προγραμματίζει νέα προγράμματα χρηματοδότησης ύψους 200 εκατ. ευρώ για τη στήριξη του τομέα των logistics. Οι στρατηγικές υποδομές και η ενίσχυση των συνεργασιών είναι κρίσιμες για την καθιέρωση της Θεσσαλονίκης ως διεθνούς κέντρου μεταφορών.