Όπως ανακοινώθηκε μετά το τέλος της σύσκεψης εργασίας που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη και του αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Κώστα Γιουτίκα, το έργο θα βγει σε διαγωνισμό μέχρι τον Οκτώβριο, ενώ θα αρχίσει να κατασκευάζεται την άνοιξη του 2026.
Ειδικότερα, στη σύσκεψη η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Κ. Γιουτίκα, ο κ. Κυρανάκης παρουσίασε στους εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης και τοπικών φορέων συγκεκριμένο σχεδιασμό και σαφή χρονοδιαγράμματα για τη γρήγορη υλοποίηση του Δυτικού Προστιακού Σιδηρόδρομου της Θεσσαλονίκης.
Υπενθυμίζεται ότι η λειτουργία του Δυτικού Προαστιακού αποτελεί πάγια διεκδίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και προσωπικά του κ. Γιουτίκα την τελευταία δεκαετία, που προωθείται επίμονα και μεθοδικά σε πλήρη συνεργασία με τους φορείς της πόλης.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης, αφού άκουσε τις θέσεις και τις προτάσεις των συμμετεχόντων στη σύσκεψη, ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός του έργου θα προκηρυχθεί μέχρι τον Οκτώβριο και εκτίμησε ότι είναι δυνατόν οι εργασίες κατασκευής να ξεκινήσουν την Άνοιξη του 2026.
Δεσμεύτηκε για την συγκοινωνιακή σύνδεση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ), ενώ δήλωσε θετικός στην επέκταση της υφιστάμενης χάραξης του Δυτικού Προαστιακού με δύο νέες στάσεις στη Γέφυρα και τον Άγιο Αθανάσιο (Δ. Χαλκηδόνος).
Η υφιστάμενη σχεδίαση και η εντολή του πρωθυπουργού
Σύμφωνα με την υπάρχουσα σχεδίαση ο Δυτικός Προαστιακός της Θεσσαλονίκης, ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, συνεχίζει προς Μενεμένη, οδό Επτανήσου και Κορδελιό και στη συνέχεια αναπτύσσεται σε δύο κλάδους. Ο πρώτος καταλήγει στη Σίνδο, σε ελάχιστη απόσταση από το ΔΙΠΑΕ και τη νότια είσοδο της ΒΙΠΕΘ. Ο δεύτερος κλάδος κατευθύνεται προς την Αγχίαλο και τη βόρεια είσοδο της ΒΙΠΕΘ.
Όπως συμφωνήθηκε στη σημερινή σύσκεψη στην Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης, η σύνδεση του ΔΙΠΑΕ με το Δυτικό Προαστιακό θα γίνεται με λεωφορεία, που σε μόλις 7 λεπτά θα μεταφέρουν φοιτητές και εργαζόμενους από και προς τις εγκαταστάσεις του πανεπιστημιακού ιδρύματος.
Όπως είπε στις δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης: «Ο πρωθυπουργός μου έδωσε σαφή εντολή να προχωρήσουμε τα έργα κι αυτό σημαίνει ότι μαζί με την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά, ένα μεγάλο μέρος της πόλης δε πρέπει να μείνει εκτός της εξίσωσης. Για αυτό και θα προχωρήσει με πιο ταχείς ρυθμούς ο Δυτικός Προαστιακός. Το έργο θα βγει σε διαγωνισμό μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο του 2025. Προχωράμε τις διαδικασίες, και με την αδειοδότηση του έργου από το υπουργείο Περιβάλλοντος και με το Κτηματολόγιο για τις απαλλοτριώσεις. Εφόσον δεν έχουμε προσφυγές κι ενστάσεις μπορούμε να ανακοινώσουμε σήμερα ότι το έργο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται την άνοιξη του 2026. Είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο που θα εξυπηρετήσει τους τους ανθρώπους που έχουν δυσκολία μετακίνησης και την καθημερινή αγωνία να βγάλουν το μεροκάματο τους ,ώστε να εξασφαλίσουν έναν αξιοπρεπή και ασφαλή τρόπο μετακίνησης. Μετά τη σημερινή σύσκεψη και την απαίτηση του πρύτανη, θα προγραμματιστεί η σύνδεση του Πανεπιστημίου (ΔΙΠΑΕ) με λεωφορείο, ώστε να εξυπηρετούνται οι φοιτητές και φυσικά θα ανακαινιστεί και ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα διασυνδέει το Μετρό της πόλης με τον Προαστιακό. Βλέπω θετικά, - εφόσον τα οικονομικά στοιχεία το επιτρέπουν-, την επέκταση προς τη Γέφυρα κι άλλες περιοχές. Το έργο του Προαστιακού είναι σε υπάρχουσα χάραξη κι αυτός είναι ο λόγος που μας επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι ότι θα προχωρήσει γρήγορα το έργο».
Από την πλευρά του ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κ. Γιουτίκας, αφού ευχαρίστησε τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών για τις αποφάσεις του που δρομολογούν με γοργούς ρυθμούς την υλοποίηση του έργου, επισήμανε τις εξαιρετικές αναπτυξιακές προοπτικές που ανοίγονται για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία με τον Δυτικό Προαστιακό Σιδηρόδρομο «στις ράγες».
Ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας
«Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών έχει αντιληφθεί από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντα του, τόσο τη σκοπιμότητα και την αναγκαιότητα του έργου. Είναι πολύ ευχάριστο το γεγονός ότι θα έχουμε ανάδοχο με προτεραιότητα τον Δυτικό Προαστιακό. Είναι σημαντικό ότι και την επέκταση, που είναι ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων μας με τους Δημάρχους, ο κ. Κυρανάκης, τη βλέπει με θετικό μάτι, ώστε να δώσουμε αναπτυξιακά οικιστικά χαρακτηριστικά στην περιοχή, να εξυπηρετήσουμε χιλιάδες επισκέπτες, εργαζόμενους και φοιτητές, αλλά και να δώσουμε προοπτική επέκτασης και σε άλλες Περιφερειακές Ενότητες όπως η Πέλλα, γιατί και αυτή χρειάζεται ένα μέσο σταθερής τροχιάς.
Σε λίγα χρόνια με την ολοκλήρωση του flyover, της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά και τον Δυτικό Προαστιακό της Θεσσαλονίκης σε λειτουργία, θα έχουμε δημιουργήσει μια ισχυρή ραχοκοκαλιά μεταφορικών μέσων σταθερής τροχιάς, που θα συνδέει την ανατολική Θεσσαλονίκη με τη δυτική πλευρά της πόλης, αλλά και με την καρδιά της ΒΙΠΕΘ, της μεγαλύτερης Βιομηχανικής Περιοχής της χώρας», υπογράμμισε ο κ. Γιουτίκας.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκε και το μείζον θέμα των χιλιάδων εγκαταλελειμμένων βαγονιών του ΟΣΕ στην ευρύτερη Δυτική Θεσσαλονίκη, με τη διαγωνιστική διαδικασία για την απομάκρυνσή τους να είναι σε εξέλιξη. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης, δεσμεύτηκε για συγκεκριμένες ανακοινώσεις στην επόμενη επίσκεψη του στη Θεσσαλονίκη, την οποία προσδιόρισε στα μέσα Ιουλίου.
Στη σύσκεψη μετείχαν επίσης, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Νεαπόλεως – Σταυρουπόλεως, Βαρνάβας, οι δήμαρχοι, Κορδελιού – Εύοσμου, Ελ. Αλεξανδρίδης και Χαλκηδόνος, Στ. Αναγνωστόπουλος, ο πρόεδρος της Ηellenic Train, Αθ. Ζηλιασκόπουλος, ο πρύτανης του ΔΙΠΑΕ, Στ. Αγγελόπουλος, ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης, Β. Διαμαντάκης, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Αμπελοκήπων – Μενεμένης Β. Μανωλόπουλος και η Διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου, Κ . Φωτέα, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Δέλτα Δ. Καμανάς και ο Αντιδήμαρχος Αθλητισμού και Νέας Γενιάς του Δήμου Χαλκηδόνος, Ανδρέας Οκλαλιώτης.