mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

Flyover: Εν πλω προς Θεσσαλονίκη και χρώματος μπλε το δεύτερο καλούπι –Πού θα τοποθετηθεί 

Ακούστε το άρθρο 8'
25.06.2025 | 08:00
Eurokinissi
Εν πλω βρίσκεται το δεύτερο καλούπι του Flyover, που αποτελεί κομβικό κομμάτι της κατασκευής της Υπερυψωμένης Λεωφόρου Ταχείας Κυκλοφορίας. Το πρώτο τμήμα του δεύτερου καλουπιού φορτώθηκε σε πλοίο από την Κίνα και ήδη ταξιδεύει για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Αυτή τη φορά, η εντυπωσιακή κατασκευή που κλέβει τις εντυπώσεις, παίζοντας ταυτόχρονα καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των εργασιών, θα είναι χρώματος μπλε. 

Έτσι, στη δυτική πλευρά της Περιφερειακής Οδού θα υπάρχει το γνωστό σε όλους τους διερχόμενους πορτοκαλί καλούπι και στην ανατολική πλευρά θα εγκατασταθεί το μπλε. 

Ειδικότερα, όπως έχει δηλώσει στα Μακεδονικά Νέα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, το δεύτερο καλούπι θα συναρμολογηθεί και θα εγκατασταθεί εντός του καλοκαιριού κάπου κοντά στο υδραγωγείο της ΕΥΑΘ. Θα βρίσκεται, δηλαδή, περίπου στο μέσον του μήκους της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, δουλεύοντας παράλληλα με το καλούπι που έχει ξεκινήσει από τον κόμβο Μετεώρων. 

Η σημαντικότητα

 

Κι αν κάποιος αναρωτιέται γιατί είναι τόσο σημαντικό για το έργο το καλούπι, η απάντηση είναι απλή. Διότι θα συμβάλλει καθοριστικά στην αύξηση του όγκου των εργασιών, οι οποίες, ουσιαστικά, θα διπλασιαστούν. 

Το σύνολο των τμημάτων του δεύτερου καλουπιού αναμένονται στη Θεσσαλονίκη μέσα στον Αύγουστο, ενώ στο τέλος του ίδιου μήνα υπολογίζεται ότι θα έχει συναρμολογηθεί και θα… πιάσει δουλειά. 

Το καλούπι είναι ένα κυλιόμενο μεταλλικό φορείο που χρησιμοποιείται για τη σκυροδέτηση. Κινείται υδραυλικά, κατά μήκος του έργου, επάνω στα βάθρα που κατασκευάζονται για τον σκοπό αυτό.

Ξεπέρασε το 25%

Το Flyover κατασκευάζεται με ταχύτατους ρυθμούς, πρωτοφανείς για τα ελληνικά δεδομένα και, πολύ περισσότερο, για τα δεδομένα της Θεσσαλονίκης. Πράγματι, το έργο βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος, με την ημερομηνία παράδοσής του να τοποθετείται, όπως έχει δηλώσει ο Νίκος Ταχιάος, στις 16 Μαΐου του 2027, δηλαδή σε λιγότερους από 23 μήνες από σήμερα. 

Το έργο έχει χαρακτηριστεί, από τον Υφυπουργό Υποδομών σε συνέντευξή του στα Μακεδονικά Νέα, «το μεγαλύτερο οδικό έργο στην ιστορία της Θεσσαλονίκης και μια ακόμη απτή απόδειξη ότι η πόλη αλλάζει σελίδα, αφήνοντας πίσω της τη δυσπιστία και την καχυποψία απέναντι στα μεγάλα έργα υποδομής».

Εξάλλου, την περασμένη εβδομάδα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, συνοδευόμενος από τον Νίκο Ταχιάο, τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο, τους επικεφαλής της κατασκευαστικής κοινοπραξίας και υπηρεσιακά στελέχη, επισκέφθηκε το έργο επί του πεδίου και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ταχύτητα με την οποία εξελίσσονται οι εργασίες.

«Το έργο εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς. Παρά το γεγονός ότι μπορεί να υπήρχε ένας σκεπτικισμός στη Θεσσαλονίκη πριν από έναν χρόνο – κατά πόσο θα επηρεάσει την κυκλοφορία, ακόμη και το αν θα ολοκληρωθεί το έργο – όλοι σήμερα βλέπουμε τα εργοτάξια και την πορεία εξέλιξης του έργου», είχε τονίσει ο κ. Δήμας. Ο ίδιος είχε υπογραμμίσει ότι «ενώνουμε δυνάμεις για να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ένα πρωτοπόρο και καινοτόμο έργο για τα ελληνικά δεδομένα. Ένα έργο το οποίο θα βοηθήσει ουσιαστικά την ομαλότερη ροή της κυκλοφορίας. Είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη και αυτό καταδεικνύει την πρόθεση της Κυβέρνησης να λύσουμε οριστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, σε συνδυασμό, φυσικά, με το Μετρό».

Εξάλλου, ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Δήμας είχε απαντήσει ότι η πρόοδος κατασκευής του Flyover ξεπέρασε το 25%. 

Σημειωτέον ότι τα οδικά έργα προχωρούν με γεωμετρική πρόοδο. Δηλαδή, όσο περνά ο καιρός, τόσο αυξάνεται το ποσοστό προόδου, κάτι που εντείνεται όταν πλέον το έργο βρίσκεται στην τελική του ευθεία.  

Έτσι, το χρονοδιάγραμμα τηρείται απαρέγκλιτα, χωρίς καθυστερήσεις και το Flyover θα είναι έτοιμο να παραδοθεί σε λιγότερο από δύο χρόνια από σήμερα, όπως ακριβώς προβλέπεται. 

Τι περιλαμβάνει

 

Η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, όπως ονομάζεται επίσημα το Flyover, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:

  • 12 χιλιόμετρα έργου
  • 9 ανισόπεδους κόμβους
  • 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
  • 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
  • 9 γέφυρες
  • 2 στέγαστρα
  • 1 σήραγγα
  • 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων ανά ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
  • εκσυγχρονισμό και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο 
     

Δείτε ΕΔΩ πώς θα είναι το flyover όταν ολοκληρωθεί.

Ντόνια Κανιτσάκη

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Flyover: Γιατί είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης – Τι εντυπωσίασε τον πρωθυπουργό στην πρόσφατη αυτοψία στο εργοτάξιο
Πολιτική20.06.25 | 01:30
Δέσποινα ΙωαννίδουFlyover: Γιατί είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης – Τι εντυπωσίασε τον πρωθυπουργό στην πρόσφατη αυτοψία στο εργοτάξιο