Από τις 9 το πρωί του προσεχούς Σαββάτου (31/5) και για 48 ώρες, δηλαδή μέχρι το πρωί της Δευτέρας (2/6), θα υπάρξει καθολικός αποκλεισμός κυκλοφορίας και των δύο ρευμάτων κατεύθυνσης της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού, μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Κ9 (Τούμπας) και Κ11 (Πυλαίας), προκειμένου να κατεδαφιστεί η πεζογέφυρα της Περραιβού, υπό συνθήκες πλήρους ασφάλειας.
Παράλληλα, θα απαγορευτεί και η πρόσβαση των οχημάτων προς την Περιφερειακή Οδό από τον ενδιάμεσο ανισόπεδο κόμβο Κ10 (Κωνσταντινουπολίτικα) και για τις δύο κατευθύνεις (Αεροδρόμιο – Χαλκιδική και Καβάλα – Κατερίνη).
Σημειωτέον ότι, αρχικά είχε προγραμματιστεί ο αποκλεισμός της Περιφερειακής να γίνει από τα ξημερώματα του Σαββάτου. Ωστόσο, καθώς η μέρα είναι πανελλαδικών εξετάσεων για τους μαθητές των ΕΠΑΛ, οι αρμόδιοι αποφάσισαν να μεταθέσουν τον χρόνο έναρξης του αποκλεισμού, ώστε να μην καθυστερήσουν τα παιδιά να φτάσουν στα εξεταστικά κέντρα.
Τα επικίνδυνα τούνελ
Σειρά θα πάρουν τα, κατά γενική ομολογία, επικίνδυνα τούνελ της Περιφερειακής με τις ανάποδες κλίσεις, τα οποία θα καθαιρεθούν πλήρως. Οι σχετικές εργασίες προγραμματίζονται για το φθινόπωρο, ωστόσο σε αυτή την περίπτωση και εκτός απροόπτου δεν θα υπάρξει καθολικός αποκλεισμός της κυκλοφορίας, καθώς οι εργασίες κατεδάφισης θα εκτελεστούν τμηματικά.
Αυτό το χρονικό διάστημα οι εμπλεκόμενοι του έργου μελετούν τις πιθανές μεθόδους που θα ακολουθηθούν για την καθαίρεση των τούνελ και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα πρέπει να εφαρμοστούν κατά τη διάρκειά τους, με γνώμονα τη μικρότερη δυνατή όχληση της κυκλοφορίας, κυρίως εάν αυτές συμπέσουν χρονικά με την περίοδο προετοιμασίας της ΔΕΘ, οπότε όλη η πόλη είναι στο… πόδι.
Προσεγγίζει το 25%
Στο μεταξύ, το Flyover βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, κάτι που είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού. Ακόμα και αυτοί που διέρχονται καθημερινά από την Περιφερειακή Οδό διαπιστώνουν τη συνεχή πρόοδο των εργασιών και την αλλαγή του τοπίου. Βαριά μηχανήματα δουλεύουν καθημερινά, σε σχεδόν όλο το μήκος του δρόμου, εκτελώντας κάθε είδους εργασία.
Μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις εργαζομένων στην κατασκευή του έργου, η πρόοδος του Flyover προσεγγίζει πλέον το 25%. Πηγές επισημαίνουν στα Μακεδονικά Νέα ότι τα οδικά έργα προχωρούν με γεωμετρική πρόοδο. Δηλαδή, όσο περνά ο καιρός, τόσο αυξάνεται το ποσοστό προόδου, κάτι που εντείνεται όταν πλέον το έργο βρίσκεται στην τελική του ευθεία.
Έτσι, το χρονοδιάγραμμα τηρείται απαρέγκλιτα, χωρίς καθυστερήσεις και το έργο θα είναι έτοιμο να παραδοθεί σε δύο χρόνια από σήμερα, όπως ακριβώς προβλέπεται.
Νέο καλούπι
Την ίδια ώρα, η κατασκευαστική κοινοπραξία μετρά τοn χρόνο αντίστροφα, προκειμένου να παραλάβει για το έργο ένα δεύτερο καλούπι (κυλιόμενο μεταλλικό φορείο που χρησιμοποιείται για τη σκυροδέτηση, το οποίο κινείται υδραυλικά κατά μήκος του έργου, επάνω στα βάθρα που κατασκευάζονται για τον σκοπό αυτό).
Το δεύτερο καλούπι, που εκτός των άλλων αποτελεί μία εντυπωσιακή, ορατή από τους πολίτες κατασκευή, αναμένεται στη Θεσσαλονίκη περί τα τέλη Ιουλίου, αρχές Αυγούστου. Η έλευσή του θα σημάνει ότι θα υπάρξει ένα νέο μεγάλο κατασκευαστικό μέτωπο και, επομένως, διπλασιασμός του όγκου εργασιών.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το δεύτερο καλούπι θα συναρμολογηθεί και θα εγκατασταθεί στο μέσον του μήκους της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, δουλεύοντας παράλληλα με αυτό που έχει ξεκινήσει από τον κόμβο Μετεώρων.
Τι περιλαμβάνει
Η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, όπως ονομάζεται επίσημα το Flyover, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
- 12 χιλιόμετρα έργου
- 9 ανισόπεδους κόμβους
- 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
- 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
- 9 γέφυρες
- 2 στέγαστρα
- 1 σήραγγα
- 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων ανά ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
- εκσυγχρονισμό και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο