Μέσα σε λίγες ώρες «όργωσε» τις Δυτικές Συνοικίες οι οποίες είναι σε πρώτο πλάνο για τον ίδιο, αλλά δεν παρέλειψε να βρεθεί και στα… ανατολικά όπου εξελίσσεται ένα μείζον έργο για τη Θεσσαλονίκη της επόμενης μέρας: Το Flyover, το οποίο αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση, καθώς όχι μόνο θα βελτιώσει θεαματικά την καθημερινότητα των πολιτών αλλά αποδεικνύει πως η Ελλάδα αλλάζει όσον αφορά στην τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και μάλιστα για έργα τέτοιας εμβέλειας.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο πρωθυπουργός παρακολουθεί στενά την εκτέλεση όλων των έργων και είναι «πάνω» από το Flyover, καθώς θέλει να ενημερώνεται συνεχώς για την πορεία του. Ήταν δε άμεση η παρέμβασή του και σαφείς οι εντολές του από την πρώτη στιγμή ώστε να δοθούν λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αναπόφευκτα θα προκαλούσαν στο κέντρο της πόλης οι εργασίες στην περιφερειακή οδό. Γι’ αυτό άλλωστε, την Πέμπτη (19/6) κατά την τελευταία επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη ζήτησε και πήγε -παρότι δεν ήταν στο επίσημο πρόγραμμα- σε εργοτάξιο του Flyover και ειδικότερα στο σημείο όπου βρίσκεται το κυλιόμενο μεταλλικό φορείο που χρησιμοποιείται για τη σκυροδέτηση. Είναι το πορτοκαλί καλούπι το οποίο κινείται υδραυλικά κατά μήκος όλου του έργου, επάνω στα βάθρα κατασκευάζοντας το οδόστρωμα. Η συγκεκριμένη σιδηροκατασκευή φτιάχτηκε αποκλειστικά για το Flyover και μαγνητίζει τα βλέματα των οδηγών που κινούνται στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εντυπωσιάστηκε από το μεταλλικό καλούπι παρότι το είχε δει από κοντά λίγες μέρες μετά την εγκατάστασή του στη Θεσσαλονίκη στα μέσα του περασμένου Φεβρουαρίου. Κυρίως όμως αυτό που τον ενθουσίασε χτες ήταν σημαντική συμβολή του στην πορεία του έργου το οποίο έχει πατήσει γκάζι. Και άκουγε με ενδιαφέρον όλα όσα του έλεγαν οι εκπρόσωποι της κατασκευάστριας κοινοπραξίας.
Σε κάθε ευκαιρία ο πρωθυπουργός τονίζει πως πρόκειται για ένα έργο «που θα δώσει μια πολύ σημαντική κυκλοφοριακή ανακούφιση στην Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης. Ένα έργο το οποίο ωριμάσαμε, δημοπρατήσαμε και υλοποιούμε ως κυβέρνηση με ορίζοντα αποπεράτωσης τα μέσα του 2027».
Όπως είχε πει τον περαμένο Φεβρουάριο «είναι μία μόνο από τις πολύ σημαντικές παρεμβάσεις τις οποίες η κυβέρνησή μας δρομολογεί στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό την ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών».
Αλλά και χτες, από την πλατεία Επταλόφου, στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης ο Κ. Μητσοτάκης έκανε ειδική αναφορά στο Flyover, ενώ εξέφρασε και τη γενικότερη ικανοποίησή του διότι «τα έργα τα οποία δρομολογούμε τα βλέπω να εξελίσσονται πολύ γρήγορα. Το Flyover θα είναι έτοιμο το πρώτο εξάμηνο του 2027. Κατανοούν, νομίζω, όλοι οι Θεσσαλονικείς ότι αυτή η μικρή ταλαιπωρία την οποία υφίστανται αξίζει τον κόπο, διότι βλέπουν το εργοτάξιο να είναι ανοιχτό -δουλεύουν μόνο σε αυτό το εργοτάξιο παραπάνω από 600 συμπολίτες μας από τη βόρεια Ελλάδα- και θα είναι έτοιμο και θα δώσει μία πολύ σημαντική ανακούφιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης».
Έργα που αλλάζουν... πίστα τη Θεσσαλονίκη
Το συγκεκριμένο έργο μαζί με το Μετρό - το οποίο έχει ήδη αλλάξει την όψη της Θεσσαλονίκης- και τις επεκτάσεις του μεταμορφώνουν τον συγκοινωνιακό χάρτη και το κυκλοφοριακό της πόλης που αλλάζει… πίστα σε αυτό το επίπεδο.
Ειδικά όσον αφορά στο Flyover όπως έχει πει σε συνέντευξή του στα Μακεδονικά Νέα ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, πρόκειται «για το μεγαλύτερο οδικό έργο στην ιστορία της Θεσσαλονίκης και μια ακόμη απτή απόδειξη ότι η πόλη αλλάζει σελίδα, αφήνοντας πίσω της τη δυσπιστία και την καχυποψία απέναντι στα μεγάλα έργα υποδομής».
Το Flyover «τρέχει» με πρωτοφανείς ρυθμούς, ενώ τα εργοτάξια είναι πλέον ορατά σε πολλά σημεία της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού, ενώ θα επιταχυνθεί ακόμη περισσότερο με την έλευση του δεύτερου καλουπιού, εντός του καλοκαιριού. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, ο όγκος των εργασιών αναμένεται να διπλασιαστεί, με το δεύτερο καλούπι το οποίο θα συναρμολογηθεί και θα εγκατασταθεί στο μέσον του μήκους της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, δουλεύοντας παράλληλα με αυτό που έχει ξεκινήσει από τον κόμβο Μετεώρων.
«Παρότι το έργο που έχουμε να διαχειριστούμε είναι πολύ δύσκολο καθώς εκτείνεται σε όλο το μήκος της Περιφερειακής, εργαζόμαστε με συνέπεια και προγραμματισμό, φροντίζοντας σε συνεργασία με τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης να εντοπίζουμε και να προλαμβάνουμε τα πιθανά εμπόδια, ώστε να διατηρούμε το έργο εντός χρονοδιαγράμματος, με ημερομηνία ολοκλήρωσης 16 Μαΐου 2027», δήλωσε πρόσφατα ο κ. Ταχιάος.
Αυτή τη χρονική περίοδο, οι εργασίες κατασκευής του Flyover βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ η πρόοδος του έργου έχει ήδη ξεπεράσει το 25% με τα οδικά έργα να προχωρούν από δω και πέρα με γεωμετρική πρόοδο με στόχο να τηρηθεί απαρέγκλιτα το… ραντεβού της 16ης Μαΐου 2027 για την παράδοσή του.
Τι είναι το Flyover και ποιο θα είναι το αποτύπωμά του στην πόλη
Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υπάρχουσας ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής οδού η οποία είχε σχεδιαστεί τη δεκαετία 1970-1980. Η υπάρχουσα ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδός θα διευρυνθεί και θα εκσυγχρονιστεί σε μήκος 12 χιλιομέτρων. Παράλληλα θα κατασκευασθεί μία Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας (ΥΤΛ) μήκους 7,6 χλμ περίπου, πάνω από τη σημερινή ανατολική περιφερειακή οδό, που θα περιλαμβάνει, μεταξύ των άλλων τεχνικών, μία γέφυρα μήκους 4 χλμ.
Η ΥΤΛ θα εξυπηρετεί την διαμπερή κυκλοφορία και δεν θα έχει ενδιάμεσους κόμβους.
Κατά τη διάρκεια της τετραετούς κατασκευαστικής περιόδου του έργου που είναι ευρέως γνωστό ως “Flyover”, πέραν των εργασιών που θα εκτελεσθούν στην ανατολική εσωτερική περιφερειακή οδό, επεμβάσεις θα γίνουν και στην δυτική εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της πόλης να απολαμβάνουν στο σύνολο του ένα σύγχρονο, ασφαλή περιφερειακό οδικό άξονα που θα δώσει ουσιαστικές λύσεις στο κυκλοφοριακό ζήτημα της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίζοντας την υπάρχουσα περιφερειακή οδό με τους εξής τρόπους:
- Αύξηση της κυκλοφοριακής ικανότητας
- Θεαματική βελτίωση του επιπέδου της οδικής ασφάλειας, το οποίο τώρα υπολείπεται σημαντικά από αυτό ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
- Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της οδού
- Ενοποίηση της πόλης με τον πνεύμονα πρασίνου του Κεδρηνού Λόφου.
Τα βασικά Χαρακτηριστικά του Κατασκευαστικού Έργου - 12 χιλιόμετρα έργου
- 9 ανισόπεδοι κόμβοι
- 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
- 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
- 9 γέφυρες
- 2 στέγαστρα
- 1 σήραγγα
- 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων/ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
- Εκσυγχρονισμός και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Δείτε ΕΔΩ εικόνες από το... μέλλον: Πώς θα είναι το Flyover όταν ολοκληρωθεί.