Σειρά είχε ο πλήρης ανασχεδιασμός και η ψηφιακή αναβάθμισης της λειτουργίας των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ).
Ως πρώτο βήμα στο πλαίσιο αναβάθμισης των ΚΕΔΑΣΥ, το ΥΠΑΙΘΑ, προχωρά στον εκσυγχρονισμό τους με υλικοτεχνική υποδομή νέας τεχνολογίας, με προϋπολογισμό 2,8 εκατ. ευρώ.
Για τις ανάγκες της συγκεκριμένης αναβάθμισης η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, υπέγραψε απόφαση να ενταχθούν και τα ΚΕΔΑΣΥ στο πρόγραμμα διάθεσης υπολογιστών, laptop και λοιπών υποστηρικτικών μέσων.
Ειδικότερα στα 71 ΚΕΔΑΣΥ που λειτουργούν στη χώρα θα διατεθούν:
- 2.000 laptop
- 192 σταθεροί υπολογιστές, ισάριθμες κάμερες και μικρόφωνα
- 118 πολυμηχανήματα πολλαπλών χρήσεων ( εκτύπωση, σκανάρισμα, λειτουργία σε δίκτυο)
- 71 φωτοαντιγραφικά
- 118 εξωτερικοί δίσκοι για αποθήκευση δεδομένων.
Το σημαντικό όμως μέρος της αναβάθμισης, είναι αυτό που αφορά την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς μαθητές και γονείς και το οποίο προβλέπει:
Ένταξη εννέα (9) σύγχρονων αξιολογικών εργαλείων που για πρώτη φορά θα αφορούν όλες τις επιστημονικές ειδικότητες των ΚΕΔΑΣΥ.
Το πρώτο βήμα για την ολόπλευρη υποστήριξη προέρχεται μέσα από την διεπιστημονική αξιολόγηση. Μέρος αυτής, ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες και ανάγκες, θα μπορεί να διενεργείται και εντός της σχολικής μονάδας.
Μέσα από τον επιπλέον χρόνο που θα εξοικονομούν τα μέλη των Διεπιστημονικών Ομάδων αποκτούν συγχρόνως τη δυνατότητα να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο για τακτικές επισκέψεις στις σχολικές μονάδες ευθύνης τους, βελτιώνοντας την ποιότητα της υποστήριξης που προφέρουν τόσο σε μαθητές και μαθήτριες, όσο και σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα γενικότερα.
Κάθε μέλος των Διεπιστημονικών Ομάδων των ΚΕΔΑΣΥ θα αναρτά τα αποτελέσματα της αξιολόγησής του και τις προτάσεις υποστήριξης, σε Ψηφιακή Πλατφόρμα, η δημιουργία της οποίας επίσης προβλέπεται. Σε αυτή θα κατατίθενται τα αιτήματα αξιολόγησης αλλά και ο ηλεκτρονικός φάκελος του κάθε μαθητή. Η ψηφιακή πλατφόρμα θα περιλαμβάνει επίσης πρωτόκολλα για τη λειτουργία των ΚΕΔΑΣΥ και την έκδοση Αξιολογικών Εκθέσεων με κοινά κριτήρια και κοινές διαδικασίες. Στην ίδια πλατφόρμα θα αναρτάται η Αξιολογική Έκθεση του ΚΕΔΑΣΥ και το Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης κάθε μαθητή με αναπηρία ή εκπαιδευτικές ανάγκες.
Πρώτες αντιδράσεις για το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων
Τα Μακεδονικά Νέα έχουν αναδείξει μέσω ρεπορτάζ τα ψηφιακά εργαλεία που τίθενται στην υπηρεσία του κράτους και των πολιτών. Μια από τις τελευταίες μεταρρυθμίσεις αφορά το Ψηφιακό Πελατολόγιο Οχημάτων, εφαρμογή για την οποία έχουν ξεκινήσει αντιδράσεις, ενώ υπάρχουν και αιτήματα για διευκρινίσεις.
Αναλυτικότερα η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) με επιστολή της προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κυριάκο Πιερρακάκη και τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων κ. Γεώργιο Πιτσιλή, ζητά την απόσυρση του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων.
Όπως υποστηρίζει η ΚΕΕΕ η πιλοτική εφαρμογή του δυσχεραίνει τη λειτουργία μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων.
Όπως εξηγεί στην επιστολή κατά την διάρκεια εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων έχει ανακύψει σειρά προβλημάτων δεδομένου ότι πρόκειται για μια διαδικασία περίπλοκη και χρονοβόρα η οποία όχι μόνο δεν διευκολύνει τις επιχειρήσεις στην ψηφιακή τους μετάβαση, αλλά δημιουργεί επιπλέον δυσχέρειες, καθώς η σχετική πλατφόρμα δεν επικοινωνεί με τα υπάρχοντα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης. Η ΚΚΕ προτείνει ως λύση τον σχεδιασμό ενός εργαλείου προσαρμοσμένου στις ανάγκες του κλάδου, ενώ ταυτόχρονα ζητά το αίτημά της για απόσυρση του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων, να ληφθεί σοβαρά υπόψη.
Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων, ζητά και ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος. Σε επιστολή προς τον Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Γεώργιο Πιτσιλή ο Σύνδεσμος αναφέρει «δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ υπ΄ αριθμόν Β΄ 1828/14-04-2025 η απόφαση Α. 1057.2025 με την οποία ορίζονται οι υπόχρεες οντότητες, ο τρόπος, ο χρόνος, η διαδικασία υποβολής των απαιτούμενων δεδομένων και το περιεχόμενο του Ψηφιακού Πελατολογίου.
Βάση της παραγράφου γ του άρθρου 3 της ανωτέρω απόφασης εξαιρείτε της εφαρμογής των διατάξεων η καταγραφή εργασιών που λαμβάνουν χώρα από συνεργεία των οντοτήτων πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων, οι οποίες απαιτούνται για να κινηθούν τα καινούργια αυτοκίνητα και να παραδοθούν καθ΄ όλα έτοιμα στους αγοραστές, χωρίς να δίνεται η αντίστοιχη διευκρίνιση ή εξαίρεση για τα συνεργεία των οντοτήτων πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Ο ΣΕΕΑΕ παρακαλεί για άμεση διευκρίνιση ή προσθήκη αντίστοιχης διάταξης για τις οντότητες πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Υπενθυμίζουμε ότι το Ψηφιακό Πελατολόγιο έχει τεθεί σε λειτουργία από την Δευτέρα, 14 Απριλίου 2025, ξεκινώντας από τους κλάδους, που σχετίζονται με τα οχήματα.
Πιο συγκεκριμένα, υπόχρεες για την τήρηση του Ψηφιακού Πελατολογίου Οχημάτων είναι οι εξής κατηγορίες επιχειρήσεων:
• συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων
• φανοποιεία
• επιχειρήσεις με αντικείμενο την τοποθέτηση συναγερμών, ηχοσυστημάτων και οργάνων σε οχήματα
• χώροι στάθμευσης
• πλυντήρια αυτοκινήτων
• επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών (δίτροχων, τρίτροχων, τετράτροχων), μοτοποδηλάτων, επιβατικών οχημάτων που προορίζονται για επαγγελματική ή προσωπική χρήση, επαγγελματικών οχημάτων, γεωργικών και λοιπών αυτοκινούμενων μηχανημάτων.
Είναι φανερό ότι και η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση θα χρειαστεί μια περίοδο προσαρμογής, ωστόσο, όπως και σε προηγούμενες ανάλογες που υλοποιήθηκαν αντιδράσεις υπήρχαν πάντα και έχουν σχέση με το χαμηλό επίπεδο ψηφιακών γνώσεων που έχουν οι Έλληνες επιχειρηματίες.
Ψηφιοποίηση κράτους πάνω από τον μέσο ευρωπαϊκό όρο
Σε έκθεση της Κομισιόν για την ψηφιοποίηση των ελληνικών δημόσιων υπηρεσιών το 2024 φαίνεται ότι η Ελλάδα σημείωσε αξιοσημείωτη πρόοδο το 2023, ενώ συγχρόνως κατέγραψε και τη μεγαλύτερη βελτίωση στον τομέα αυτό με ποσοστό της τάξεως του 16% την τελευταία τετραετία. Συνολικά μέσα σε δύο χρόνια η Ελλάδα έχει προσεγγίσει και σε πολλές περιπτώσεις ξεπεράσει τον Ευρωπαϊκό Μέσο Όρο (Μ.Ο).
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, ειδικά στις ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες για πολίτες, η Ελλάδα σημειώνει πρόοδο σε ποσοστό 75.9%, προσεγγίζοντας τον Ευρωπαϊκό Μ.Ο του 79.4%, καταγράφοντας αύξηση 11.3 ποσοστιαίων μονάδων. Πρόκειται για πολλαπλάσια πρόοδο σε σχέση με τις 2.41 ποσοστιαίες μονάδες που είναι ο μέσος ρυθμός αύξησης στην Ευρώπη, γεγονός που δείχνει την ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών για τους πολίτες.
Όσον αφορά τις ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες για επιχειρήσεις, η Ελλάδα καταγράφει ποσοστό 86.2%, υπερβαίνοντας τον Ευρωπαϊκό Μ.Ο του 85.4%. Η αύξηση κατά 12.5 ποσοστιαίες μονάδες δείχνει τη κατεύθυνση για στήριξη του επιχειρείν με σύγχρονες ψηφιακές λύσεις.