Συγκεκριμένα, ανάδοχος του έργου είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που επιβεβαιώνει την κυριαρχία της στις οδικές παραχωρήσεις της χώρας καθώς έχει πλέον στο χαρτοφυλάκιο της (μαζί την Εγνατία Οδό) πάνω από 2.000 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων.
Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο είναι το βασικό τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης καθώς καλύπτει τις τρεις μεγαλύτερες πόλεις του νησιού, τα Χανιά, το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο και για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι μια μεγάλη στιγμή καθώς κλείνει η τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα στις οδικές υποδομές της χώρας.
Κατά την ομιλία του, ο Κυρ. Μητσοτάκης επεσήμανε την τεράστια σημασία του έργου, όχι μόνο για την Κρήτη, αλλά συνολικά.
«Δεν χρειάζεται να αναφερθώ στην πολυκύμαντη ιστορία αυτού του μεγάλου και σύνθετου έργου. Όλοι και όλες έχουμε την υποχρέωση να κοιτάξουμε μπροστά. Έχουμε ήδη δύο ανοιχτά εργοτάξια από Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027. Οι Κρητικοί ήδη βλέπουν την αλλαγή», όπως είπε ο πρωθυπουργός.
«Σήμερα είναι μια σπουδαία ημέρα για την Κρήτη καθώς επιτέλους μετά από πολλές δυσκολίες και εμπόδια υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης Ηράκλειο-Χανιά με προαίρεση μέχρι την Κίσσαμο, μια δέσμευση που είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την παρουσιάσω», είπε ο πρωθυπουργός.
«Αγαπητέ κ. Περιστέρη περιμένω πολύ σύντομα να δούμε τα ανοιχτά εργοτάξια στο τμήμα Ηράκλειο-Χανιά. Ξέρουμε ότι είναι ένα έργο σύνθετο με ορίζοντα τα 5 χρόνια. Γι αυτό και ζητώ τη συνεργασία των τοπικών αρχών. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε την τεράστια σημασία που έχει εν συνόλω για την Κρήτη και όχι τα μικρά τοπικά ζητήματα» πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.
Ταχιάος: «Μια νέα μέρα για τον ΒΟΑΚ – Η Κρήτη αλλάζει πρόσωπο»
Μια σημαντική ημέρα ξημερώνει για την Κρήτη, καθώς όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, η συμβασιοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) αποτελεί ένα δύσκολο αλλά αισιόδοξο βήμα. «Το μέλλον της Κρήτης με τον ΒΟΑΚ θα είναι εντελώς διαφορετικό. Η Κρήτη θα γίνει ένα άλλο νησί», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα κατασκευάζεται ενιαίος αυτοκινητόδρομος σε επιμέρους τμήματα που είναι λειτουργικά, γεγονός που αποκτά ιδιαίτερη σημασία σε μια περιοχή όπως η Κρήτη με αυξημένες μετακινήσεις, ειδικά σε τουριστικές περιόδους.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, επεσήμανε τη σημασία της σημερινής ημέρας, σημειώνοντας: «Εδώ και χρόνια ακουγόταν η φράση ‘παραχώρηση ΒΟΑΚ’. Σήμερα, όσο απίθανο κι αν φάνταζε, η υπογραφή γίνεται πράξη. Με ξενύχτι από την ομάδα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα υπουργεία και τις τράπεζες, πετύχαμε τον στόχο που είχε θέσει ο πρωθυπουργός για τις 9 Μαΐου».
Ο κ. Περιστέρης ευχαρίστησε τα στελέχη της εταιρείας για την «πιο ολοκληρωμένη πρόταση» που κατατέθηκε, ενώ δεν παρέλειψε να εκφράσει την εκτίμησή του προς τον πρωθυπουργό «για τη στήριξη και τις κατευθύνσεις που έδωσε ώστε να προχωρήσει το έργο».
Κλείνοντας, επισήμανε ότι τώρα ξεκινά ένα ακόμη πιο απαιτητικό στάδιο, τονίζοντας την ανάγκη για συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και τις αρχές, προκειμένου να φτάσει σε πέρας αυτό το σύνθετο εγχείρημα.
Δήμας: Έρχονται μελέτες και για τη Σητεία
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Δήμας δήλωσε ότι παρότι οι εργασίες για τον ΒΟΑΚ έχουν ήδη ξεκινήσει, σήμερα συμβασιοποιείται το μεγαλύτερο μέρος του έργου. Όπως ανέφερε, το φιλόδοξο αυτό έργο περιλαμβάνει τουλάχιστον 43 κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες, υπογραμμίζοντας τη μεγάλη τεχνική του πολυπλοκότητα.
Ο κ. Δήμας ανακοίνωσε επίσης ότι, έπειτα από εντολή του πρωθυπουργού, το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η χρηματοδότηση των μελετών για την επέκταση του έργου έως τη Σητεία.
Σημείωσε ακόμη την ανάγκη ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας, καθώς στον ΒΟΑΚ έχουν καταγραφεί 38 θανατηφόρα τροχαία. Επεσήμανε ότι θα εφαρμοστούν μέτρα αντίστοιχα με εκείνα στον άξονα Πατρών–Πύργου, με στόχο τη μείωση των ατυχημάτων και την ομαλή κυκλοφορία κατά τη διάρκεια των εργασιών.
«Από το 2019 μέχρι σήμερα, οι κυβερνήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη και οι αρμόδιες ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών εργάστηκαν συστηματικά για να φτάσουμε στη σημερινή ημέρα. Όμως, όλα αυτά γίνονται χάρη στην καθοριστική συμβολή του πρωθυπουργού, ο οποίος έχει την κύρια ευθύνη για την πρόοδο του έργου», κατέληξε ο υπουργός.