Ακόμη δύο στελέχη έλαβαν ποινές με ανασταλτικό χαρακτήρα, ενώ η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης συνεχίζεται.
Το «ντίζελγκεϊτ» ήρθε στο φως το 2015, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε ότι είχε δημοσιοποιήσει ψευδή αποτελέσματα δοκιμών για την εκπομπή καυσαερίων των πετρελαιοκίνητων μοντέλων της στις ΗΠΑ. Λίγες ημέρες αργότερα, ο επικεφαλής της VW Μάρτιν Βίντερκορν παραιτήθηκε και η εταιρία διολίσθησε σε μία από τις σοβαρότερες κρίσεις στην ιστορία της, η οποία, σύμφωνα με υπολογισμούς των στελεχών της, έχει κοστίσει μέχρι σήμερα περίπου 33 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στο εδώλιο επρόκειτο να βρεθεί και ο κ. Βίντερκορν, η εκδίκαση της υπόθεσής του ωστόσο έχει διακοπεί από το 2021 για λόγους υγείας, έπειτα από ατύχημα του 78χρονου κατηγορουμένου. Στο μεταξύ ο πρώην επικεφαλής της VW έχει παραστεί στο δικαστήριο ως μάρτυρας και ως κατηγορούμενος, αρνούμενος κατηγορηματικά την ευθύνη για το σκάνδαλο. Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για συνολικά 31 πρώην εργαζόμενους της Volkswagen.