Ωστόσο, με βάση τα σχόλια που έκαναν το eBay και το Etsy νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, και οι δύο δεν φαίνεται να ανησυχούν υπερβολικά.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο TechCrunch, το eBay και το Etsy είναι «ανθεκτικά» σε έναν βαθμό, κυρίως λόγω των προσεγγίσεων των πωλητών τους για την προμήθεια προϊόντων. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές που εξαρτώνται από τις εισαγωγές, όπως η Temu και η Shein, οι οποίες αύξησαν πρόσφατα τις τιμές ως απάντηση στους δασμούς, πολλοί πωλητές του eBay και του Etsy στις ΗΠΑ προμηθεύονται τα προϊόντα τους κυρίως τοπικά, πουλώντας συχνά μεταχειρισμένα, vintage ή χειροποίητα αντικείμενα.
Από τη μία πλευρά, ο διευθύνων σύμβουλος της eBay, Τζέιμι Ιανόνε, δήλωσε: «Το τρίμηνο μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ αποτελεί περίπου το 5% της συνολικής [ακαθάριστης αξίας εμπορευμάτων] για εμάς. Και η Κίνα συνολικά είναι λίγο λιγότερο από 10%».
Ομοίως, ο οικονομικός διευθυντής της Etsy, Λάνι Μπέικερ, δήλωσε: «Προς το παρόν, η άμεση έκθεση της Etsy σε δασμούς φαίνεται να είναι σχετικά χαμηλή, δεδομένου ότι λίγο πάνω από το 1% των [ακαθάριστων πωλήσεων εμπορευμάτων] προέρχεται από εισαγωγές στις ΗΠΑ αντικειμένων που αγοράζονται από πωλητές στην Κίνα».
Με τη σειρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του Etsy, Τζος Σίλβερμαν, πρόσθεσε: «Οι περισσότεροι είναι μεμονωμένοι επιχειρηματίες που εργάζονται από το σπίτι τους, ενώ το 90% αγοράζει τις προμήθειές του από το εσωτερικό της χώρας».
Η ύπαρξη πωλητών με στρατηγικές τοπικής προμήθειας μπορεί να προσφέρει σημαντικό πλεονέκτημα έναντι ανταγωνιστών όπως η Temu, η Shein και η Amazon. Ωστόσο, οι εταιρείες μεταχειρισμένων προϊόντων εξακολουθούν να έχουν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που προκύπτουν από τη συνεχιζόμενη οικονομική αβεβαιότητα και τις καταναλωτικές συνήθειες.
Το Etsy φαίνεται να είναι ελαφρώς πιο ευάλωτο όσον αφορά αυτό. Το βασικό επιχειρηματικό μοντέλο του Etsy επικεντρώνεται σε χειροποίητα και vintage προϊόντα, τα οποία τείνουν να έχουν υψηλότερες τιμές. Έτσι, ενώ οι πωλητές του Etsy μπορεί να μην αισθάνονται τις επιπτώσεις των δασμών, οι πελάτες εξακολουθούν να διστάζουν να ξοδέψουν, οδηγώντας σε μείωση 3,4% σε σχέση με πέρυσι στους ενεργούς αγοραστές, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός να ανέλθει στα 88,5 εκατομμύρια. Ο αριθμός των συνηθισμένων αγοραστών μειώθηκε κατά 11%, φτάνοντας συνολικά τα 6,2 εκατομμύρια.
Επιπλέον, το Etsy ανέφερε μείωση 8,9% στις ακαθάριστες πωλήσεις εμπορευμάτων (GMS) στα 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στα θετικά, η Etsy συνεχίζει να επωφελείται από την ιδιοκτησία της Depop, μιας πλατφόρμας μεταπώλησης που παραμένει δημοφιλής εν μέσω της διαφαινόμενης ύφεσης. Από την εξαγορά της Depop το 2021, η πλατφόρμα έχει επιτύχει ρεκόρ υψηλών GMS.
«Η Etsy έχει ένα ισχυρό ιστορικό πλοήγησης σε ταραχώδεις μακροοικονομικές συνθήκες και είμαστε σίγουροι για την ικανότητά μας να συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε», δήλωσε ο Σίλβερμαν.
Αντίθετα, το eBay βρίσκεται σε ισχυρότερη θέση επειδή οι αγοραστές που έχουν μεγαλύτερη επίγνωση των τιμών επιλέγουν μεταχειρισμένα και ανακατασκευασμένα προϊόντα, τα οποία, σύμφωνα με την εταιρεία, αντιπροσωπεύουν πάνω από το 40% του αποθέματός της. Η εταιρεία ανέφερε ότι οι πελάτες που επιθυμούν να αποφύγουν τους δασμούς αύξησαν τις δαπάνες τους, δίνοντας στο eBay ένα σταθερό ξεκίνημα στο τρίμηνο.
Ο ακαθάριστος όγκος εμπορευμάτων (GMV) της εταιρείας αυξήθηκε στα 18,8 δισ. δολάρια, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν πάνω από 1% στα 2,58 δισ. δολάρια.
Πηγή:liberal.gr