mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

Με… γκάζια τα ταξί στη Θεσσαλονίκη, λόγω μετρό και αστυνόμευσης– Nέα κατηγορία επιβατών από τους τερματικούς σταθμούς

Ακούστε το άρθρο 8'
02.06.2025 | 08:00
Πιο γρήγορα, πιο εύκολα και πιο άνετα, κυκλοφορούν τα ταξί στη Θεσσαλονίκη, τους τελευταίους έξι μήνες, μετά την ένταξη του μετρό στην καθημερινότητα της πόλης.

Το μετρό, το οποίο συνέβαλε στην αποσυμφόρηση της Θεσσαλονίκης από Ι.Χ., σε συνδυασμό με την αστυνόμευση στους κεντρικούς οδικούς άξονες της πόλης ελέω… Flyover, άλλαξε την καθημερινότητα όχι μόνο των πολιτών, αλλά και των επαγγελματιών ταξί.

 

Όπως λένε χαρακτηριστικά επαγγελματίες του κλάδου, «η Θεσσαλονίκη μοιάζει σαν να απέκτησε ξαφνικά… νέους δρόμους. Ασφαλώς δεν ισχύει κάτι τέτοιο, απλώς οι δρόμοι εξυπηρετούν πλέον διερχόμενα οχήματα, όταν παλαιότερα... εξυπηρετούσαν παράνομη στάθμευση σε διπλή, ακόμα και σε τριπλή σειρά».

Άλλαξε ο τρόπος

 O πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης

Μιλώντας στα Μακεδονικά Νέα ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης, αναφέρεται στις αλλαγές που έφεραν το μετρό, αλλά και η αστυνόμευση, στη δουλειά των ταξί. 

«Από τη μια, λόγω του μετρό, υπάρχει μια πτώση στις κούρσες, η οποία κινείται περίπου στο 10%. Αυτό είναι λογικό, καθώς προστέθηκε ένα νέο, σύγχρονο μέσο μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη, το οποίο απορρόφησε μερίδα του επιβατικού κοινού, κάποιοι εκ των οποίων ήταν πελάτες μας», σημειώνει ο κ. Λεοντιάδης. 

«Βέβαια από την άλλη», όπως ο ίδιος προσθέτει, «ήρθε στα ταξί μια νέα κατηγορία επιβατών. Πρόκειται για ανθρώπους οι οποίοι χρησιμοποιούν το μετρό για τις μετακινήσεις τους, αλλά φτάνοντας στους δύο τερματικούς σταθμούς, είτε στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, είτε στη Νέα Ελβετία, παίρνουν ταξί για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους. Αυτοί οι πελάτες δεν υπήρχαν για μας, καθώς κυκλοφορούσαν κυρίως με το Ι.Χ. τους». 

Πιο γρήγορα 

Επιπλέον, όπως υπογραμμίζει ο κ. Λεοντιάδης, καθώς πλέον στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, τις περισσότερες ώρες και μέρες της εβδομάδας δεν έχει μποτιλιάρισμα, υπάρχει κόσμος που παίρνει το ταξί, επειδή δεν… φοβάται το ταξίμετρο. «Είναι αλήθεια ότι υπήρχαν επιβάτες που δεν έμπαιναν στα ταξί, επειδή φοβόταν ότι θα μπορούσαν να πέσουν σε μποτιλιάρισμα και να αργήσουν στον προορισμό τους, πληρώνοντας μια ακριβή κούρσα σε ένα ακινητοποιημένο όχημα. Αυτός ο φόβος πλέον δεν υπάρχει, καθώς στη Θεσσαλονίκη το ταξί πηγαίνει γρήγορα και φθηνά, κάτι στο οποίο συντελεί και η κυκλοφορία μας στις λεωφορειολωρίδες», τονίζει. 

Στον αντίποδα, σύμφωνα πάντα με τον πρόεδρο του «Ερμή», οι κούρσες μειώθηκαν στους άξονες Κωνσταντίνου Καραμανλή, Δελφών, Βασιλίσσης Όλγας. «Σε αυτούς τους ευθείς οδικούς άξονες, που είναι παράλληλοι με το μετρό, η κίνηση των ταξί έχει ‘‘κόψει’’. Όμως το να μπορείς να κυκλοφορείς άνετα στους δρόμους, χωρίς να μπλοκάρεις από την κίνηση, είναι κάτι πολύ σημαντικό για όλους τους πολίτες. Για μας τους επαγγελματίες οδηγούς, είναι ανεκτίμητο», καταλήγει ο κ. Λεοντιάδης. 

Ντόνια Κανιτσάκη

Tελευταίες Ειδήσεις