mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

Δημος Θεσσαλονικης

Νέος διαγωνισμός για διαφημιστικά στέγαστρα στις στάσεις του ΟΑΣΘ - Στόχος η αναβάθμιση των υποδομών και έσοδα 200.000 ευρώ ετησίως

Ακούστε το άρθρο 8'
28.05.2025 | 08:00
Φωτογραφία αρχείου
/Shutterstock
Η προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την εκμίσθωση κοινόχρηστων χώρων υπαίθριας διαφήμισης σε στέγαστρα στάσεων του ΟΑΣΘ αναμένεται να εγκριθεί στη σημερινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής του δήμου Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα, ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα αναλάβει και τη συνολική συντήρηση, καθαριότητα και επισκευή των στεγάστρων.

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Οικονομικού Προγραμματισμού και Δημοτικής Περιουσίας, Γιώργο Αρβανίτη, η νέα αυτή προσπάθεια αποτελεί συνέχεια ενός χρόνιου ιστορικού. «Αύριο ξαναβγάζουμε σε δημοπρασία την εκμίσθωση κοινόχρηστων χώρων υπαίθριας διαφήμισης σε στέγαστρα στάσεων του ΟΑΣΘ. Αυτή η ιστορία ξεκίνησε περίπου από το 2012, 2013, υπήρχαν συνεχώς προσφυγές και τελικά η σύμβαση που είχε κάνει η διοίκηση Ζέρβα ακυρώθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Οπότε ουσιαστικά από τότε τα στέγαστρα παραμένουν όπως ήταν», αναφέρει στα «Μακεδονικά Νέα».

335 στέγαστρα, καθαρισμός και συντήρηση με ευθύνη του αναδόχου - Ετήσιο μίσθωμα από 200.000 ευρώ

 

Η σύμβαση αφορά συνολικά 335 στέγαστρα, εκ των οποίων 220 είναι τύπου Α (με δύο καθίσματα) και 115 τύπου Β (μονοθέσια). Από αυτά, 73 στέγαστρα θα αντικατασταθούν εξολοκλήρου με νέα, ενώ τα υπόλοιπα 262 θα συντηρηθούν και θα επισκευαστούν ώστε να πληρούν τις απαιτήσεις ασφάλειας και λειτουργικότητας.

Ο ανάδοχος αναλαμβάνει πλήρως την αποξήλωση, την εγκατάσταση, τη συντήρηση και την καθαριότητα των στεγάστρων, χωρίς καμία επιβάρυνση του δήμου, αλλά και την κάλυψη όλων των εξόδων που αφορούν τον ηλεκτροφωτισμό και τη σύνδεση με το δίκτυο παροχής ρεύματος.

Η διάρκεια της νέας σύμβασης ορίζεται στα δέκα χρόνια, ενώ το ετήσιο ελάχιστο μίσθωμα ξεκινά από τα 200.000 ευρώ. Συγκεκριμένα, για κάθε στέγαστρο τύπου Α προβλέπεται τίμημα 700 ευρώ και για κάθε τύπου Β 400 ευρώ. Η τιμή αυτή θα αυξάνεται ετησίως κατά 3%.

Η προσφορά των υποψήφιων αναδόχων πρέπει να καλύπτει το σύνολο των κοινόχρηστων χώρων και δεν επιτρέπεται η υποβολή προσφοράς μόνο για μέρος αυτών. Παράλληλα, σε περίπτωση που χρησιμοποιηθούν LED οθόνες ή άλλα σύγχρονα μέσα διαφήμισης, θα καταβάλλεται επιπλέον μίσθωμα 300 ευρώ τον μήνα ανά θέση.

Η υπόθεση των διαφημιστικών στεγάστρων έχει ταλαιπωρηθεί για περισσότερο από μια δεκαετία από αλλεπάλληλες προσφυγές και ακυρώσεις. Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο της υπαίθριας διαφήμισης «κάνουν συνέχεια προσφυγές η μία στην άλλη». Η πιο πρόσφατη απόφαση ακύρωσης ήρθε το 2024, πάλι από το ΣτΕ, ακυρώνοντας τον διαγωνισμό που είχε πραγματοποιήσει η διοίκηση του Κωνσταντίνου Ζέρβα.

Προβλέψεις για μηνύματα του δήμου και έσοδα - Ρήτρες και υποχρεώσεις

 

Ο δήμος διατηρεί το δικαίωμα να χρησιμοποιεί έως και το 30% των διαφημιστικών μέσων για την προβολή κοινωνικών ή δικών του μηνυμάτων για έξι εβδομάδες τον χρόνο, χωρίς οικονομική επιβάρυνση.

Ο ανάδοχος θα καταβάλει το μίσθωμα ανεξαρτήτως του αριθμού των διαφημιστικών μέσων που θα χρησιμοποιεί.

Η εγκατάσταση νέων στεγάστρων και η αποκατάσταση των υπαρχόντων θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα σε έξι μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Επιπλέον, σε περιπτώσεις φθοράς ή βανδαλισμού, ο ανάδοχος υποχρεούται να παρέμβει εντός δύο ημερών για την απομάκρυνση επικίνδυνων στοιχείων και εντός δέκα ημερών για την πλήρη αποκατάσταση, διαφορετικά θα του επιβάλλονται πρόστιμα. Η σύμβαση προβλέπει επίσης ότι, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, η κυριότητα των στεγάστρων θα ανήκει στον δήμο Θεσσαλονίκης.

Επιχειρείται λύση σε ένα χρόνιο πρόβλημα

 

Η υπόθεση των διαφημίσεων στα στέγαστρα στάσεων του ΟΑΣΘ έχει προκαλέσει επί χρόνια προσφυγές, καθυστερήσεις και ακυρώσεις. Σήμερα, η διοίκηση Αγγελούδη επιχειρεί να βάλει τέλος σε αυτή την εκκρεμότητα, με στόχο την αξιοποίηση των κοινόχρηστων χώρων για υπαίθρια διαφήμιση και την οικονομική ενίσχυση των ταμείων του δήμου.

Όπως σημειώνει ο κ. Αρβανίτης, «ξεκινάμε τώρα για να έχει ο δήμος έσοδα, με ελάχιστο μίσθωμα τα 200.000 ευρώ ετησίως και ταυτόχρονα να αποκτήσουμε και καινούργια στέγαστρα και να διασφαλίσουμε την καθαριότητά τους. Αυτά είχαν λειτουργήσει μόνο για ένα μικρό διάστημα την περίοδο 2016, 2017. Τώρα εδώ και έξι με επτά χρόνια είναι ανενεργά. Κάνουμε τώρα μια προσπάθεια αυτό να λυθεί».

Η δημοπρασία θα είναι φανερή, προφορική και πλειοδοτική, ενώ η ανάθεση θα γίνει σε εκείνον που θα προσφέρει το υψηλότερο ποσό. Δικαίωμα συμμετοχής έχουν επιχειρήσεις με αποδεδειγμένη δραστηριότητα στον τομέα της υπαίθριας διαφήμισης τα τελευταία τρία έτη.

Δημήτρης Ευαγγελίδης

Tελευταίες Ειδήσεις