Πριν από λίγες μέρες άρχισε η εκτέλεση των έργων στον κεντρικό αυτό δρόμο του Ευόσμου που, όπως σημειώνει μιλώντας στα Μακεδονικά Νέα ο δήμαρχος Κορδελιού - Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης, «θα μετατραπεί σε δρόμο ευρωπαϊκών προδιαγραφών, όπου οι πεζοί θα χαίρονται να κυκλοφορούν».
Μάλιστα, στην ανάπλαση περιλαμβάνεται και η δημιουργία ενός κυκλικού κόμβου, στη συμβολή των οδών Καραολή και Δημητρίου με Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπου θα καταργηθούν τα φανάρια.
Όπως εξηγεί ο κ. Αλεξανδρίδης, η οδός Καραολή και Δημητρίου αποτελεί μία από τις πλέον σημαντικές κεντρικές οδούς του Δήμου και ανήκει στο βασικό οδικό δίκτυό του. Η ανάπλαση αφορά το σύνολο της, από τη Δενδροποτάμου, στα ανατολικά, μέχρι τη Μοναστηρίου, στα δυτικά, σε μήκος 2,8 χιλιομέτρων.
«Στόχος μας είναι να αποδώσουμε περισσότερο ζωτικό χώρο στους πεζούς, χωρίς να θίγεται λειτουργικά το οδικό τμήμα. Αυτό θα το πετύχουμε με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και την απόδοση χώρων και επιφανειών που καταλαμβάνονται από κατασκευές και περιφράξεις οι οποίες δεν έχουν προσαρμοστεί στην ισχύουσα ρυμοτομία», τονίζει ο κ. Αλεξανδρίδης.
Όπως υπογραμμίζει, οι παράμετροι που καθόρισαν την διαμόρφωση που θα γίνει στα πεζοδρόμια, είναι οι εξής:
- Κίνηση πεζών
- Προσβασιμότητα ΑμεΑ
- Οργανωμένη στάθμευση οχημάτων
- Είσοδος οχημάτων στις ιδιοκτησίες
- Προσθήκη πρασίνου
- Προσθήκη περιοχών στάσης – καθιστικών
- Βιοκλιματική αναβάθμιση
- Βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της κυκλοφοριακής εξυπηρέτησης
Κυκλικός κόμβος με σιντριβάνι
Βασικό στόχο του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου αποτελεί η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της κυκλοφοριακής εξυπηρέτησης. Στο πλαίσιο αυτό, θα δημιουργηθεί ισόπεδος κυκλικός κόμβος στη συμβολή των οδών Καραολή και Δημητρίου με Μεγάλου Αλεξάνδρου, με κατάργηση του φωτεινού σηματοδότη στο σημείο αυτό.
Η παρέμβαση θα έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της κυκλοφοριακής εξυπηρέτησης, τον περιορισμό των καθυστερήσεων και την καλύτερη διαχείριση της ταχύτητας των οχημάτων.
(Πηγή βίντεο: Δήμος Κορδελιού -Ευόσμου)
Οι νησίδες διαχωρισμού που θα δημιουργηθούν θα προσφέρουν καταφύγιο στους πεζούς, ώστε να διασχίζουν το οδόστρωμα με δυνατότητα ενδιάμεσης στάσης και συνεπώς με μεγαλύτερη ασφάλεια. Στο κέντρο του κόμβου θα δημιουργηθεί κυκλική νησίδα με σιντριβάνι με πίδακες.
Το σιντριβάνι θα λειτουργεί ως οπτικό εμπόδιο για τους οδηγούς, με αποτέλεσμα τη μείωση της ταχύτητας των οχημάτων που εισέρχονται στον κόμβο, συμβάλλοντας στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Η ανάπλαση
Στόχοι του έργου, μεταξύ άλλων, είναι:
• Η εξασφάλιση της συνεχούς και άνετης κίνησης των πεζών και των ΑμεΑ στο πεζοδρόμιο.
• Η απόδοση περισσότερου ζωτικού χώρου στους πεζούς, σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας, χωρίς να θίγεται λειτουργικά ο οδικός χώρος. Ο στόχος επιτυγχάνεται μέσω της κατά το δυνατόν διαπλάτυνσης των πεζοδρομίων και της απόδοσης στο πεζοδρόμιο των χώρων και επιφανειών που καταλαμβάνονται από κατασκευές και περιφράξεις, οι οποίες δεν έχουν προσαρμοστεί στην ισχύουσα ρυμοτομία.
• Προσβασιμότητα ΑμεΑ. Οι νέες παρεμβάσεις επιλύουν την προσβασιμότητα, δημιουργώντας ένα περιβάλλον κίνησης και παραμονής για όλους. Πέρα από τα επαρκή πλάτη των πεζοδρομίων για την κίνηση αναπηρικού αμαξιδίου, προβλέπεται και επαρκής χώρος δίπλα από τα παγκάκια και στις στάσεις λεωφορείων για στάση. Ακόμα, προβλέπονται επαρκείς θέσεις στάθμευσης για ΑμεΑ, σύμφωνα με τις προδιαγραφές, στο σύνολο του μήκους της οδού και ορίζεται οδηγός όδευσης τυφλών με κατάλληλες πλάκες σε όλη την περιοχή μελέτης.
• Η έντονη ενίσχυση του πρασίνου και των δενδοφυτεύσεων.
• Η οριοθέτηση της στάθμευσης των οχημάτων σε καθορισμένες θέσεις, όπως και θέσεων φορτοεκφόρτωσης.
• Η αισθητική αναβάθμιση της εικόνας της οδού και η εξασφάλιση ενός κοινού και αναγνωρίσιμου ύφους κατά μήκος της.
• Η εξασφάλιση επαρκούς επιπέδου ποιότητας και αποτελεσματικότητας του αστικού εξοπλισμού των πεζοδρομίων. Πρόβλεψη για εγκατάσταση επαρκών καθιστικών, κάδων μικροαπορριμμάτων κλπ.
• Εξασφάλιση επαρκούς τεχνητού φωτισμού με φωτιστικά υψηλής αισθητικής και χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης, που θα ενισχύει το αίσθημα άνεσης και ασφάλειας.
• Ο ανασχεδιασμός των δύο διευρύνσεων που βρίσκονται κατά μήκος της οδού, στη συμβολή με τις οδούς 28ης Οκτωβρίου και Αγίου Μηνά, ώστε να ενσωματωθούν λειτουργικά και αισθητικά στο σύνολο της ανάπλασης και να αποδοθούν αναβαθμισμένες στους κατοίκους της περιοχής.
• Η εξασφάλιση συνθηκών θερμικής άνεσης των πεζών και η συμβολή στη μείωση του φαινομένου της αστικής θερμικής νησίδας. Τα παραπάνω εξασφαλίζονται μέσω εφαρμογής κατάλληλων υλικών επιστρώσεων.
Το έργο άρχισε να κατασκευάζεται τις προηγούμενες μέρες και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2026.