mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

Θεσσαλονίκη: Αρχίζει άμεσα το… λίφτινγκ στην οδό Λαγκαδά – Νυχτερινές ώρες οι εργασίες 

Ακούστε το άρθρο 8'
25.06.2025 | 12:00
Αρχίζουν τα αμέσως επόμενα 24ωρα, εκτεταμένες εργασίες… λίφτινγκ στη Λεωφόρο Μίκη Θεοδωράκη (πρώην Λαγκαδά). Η αναβάθμιση της Λεωφόρου Μίκη Θεοδωράκη είναι ένα έργο στο οποίο έδωσε προτεραιότητα η αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης και προσωπικά ο Κώστας Γιουτίκας. 

Τα έργα στον δρόμο αυτό, που αποτελεί κύρια οδική αρτηρία, θα εκτελούνται νύχτα, ώστε, όπως τονίζει στα Μακεδονικά Νέα ο κ. Γιουτίκας, να μην δημιουργηθούν προβλήματα στην κυκλοφορία και, κυρίως, να μην ταλαιπωρηθούν οι πολίτες. «Μέσω του έργου θα αποδώσουμε στους πολίτες τον άξονα βελτιωμένο, εξασφαλίζοντας άνετες συνθήκες κυκλοφορίας και ενισχυμένης ασφάλειας», υπογραμμίζει ο αντιπεριφερειάρχης.

Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας

Οι εργασίες αφορούν στο τμήμα της Λεωφόρου Μίκη Θεοδωράκη, από τη διασταύρωση των οδών Δαβάκη και Ακριτών, δηλαδή από το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, έως τον ανισόπεδο κόμβο Ωραιοκάστρου και στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας. 

Περιλαμβάνουν ασφαλτοστρώσεις, ενίσχυση των επιπέδων οδικής ασφάλειας για οδηγούς και πεζούς, καθώς και αισθητική αναβάθμιση τόσο του συγκεκριμένου τμήματος της Λεωφόρου Μίκη Θεοδωράκη, όσο και των κάθετων οδικών αξόνων προς αυτήν.

Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν σε δεκατέσσερις φάσεις, μόνο κατά τη διάρκεια της νύχτας και συγκεκριμένα από τις 8 το βράδυ έως τις 6 τα ξημερώματα. 

Η 1η φάση αφορά στο ρεύμα πορείας προς Καβάλα, από το ύψος της συμβολής της Λεωφόρου Μίκη Θεοδωράκη με την οδό Δαβάκη έως το ύψος της συμβολής της με την οδό Καραολή και Δημητρίου. 

Τι προβλέπεται

 

Στο πλαίσιο της εργολαβίας προβλέπονται:

-Συντήρηση, επισκευή και ασφαλτοστρώσεις του οδοστρώματος με ενίσχυση της αντιολισθηρότητάς του.

-Αποκατάσταση φθορών  και τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας στην αερογέφυρα της Σταυρούπολης.

-Κατασκευή τοιχίου και πλακοστρώσεις πεζοδρομίων  από την Περιφερειακή Οδό έως τον Ανισόπεδο κόμβο Ωραιοκάστρου.

- Επεμβάσεις αποκατάστασης στις κάθετες οδούς.

-Διαμόρφωση  διαβάσεων για ΑΜΕΑ.

- Κατασκευή υποδομών για την αντιπλημμυρική προστασία της οδού Λαγκαδά.

-Πλήρης καθαρισμός αγωγών αποχέτευσης, φρεατίων και απομάκρυνση φερτών υλικών και απορριμμάτων.

- Αντικατάσταση στηθαίων ασφαλείας, μεταλλικών κιγκλιδωμάτων και πινακίδων  σήμανσης σε όλο το μήκος  του συγκεκριμένου οδικού τμήματος.

- Επαναδιαγράμμιση του οδικού δικτύου.

-Καθαρισμός πρανών, αποψίλωση και απομάκρυνση της ανεπιθύμητης βλάστησης, σε συνδυασμό με την αισθητική επαναδιαμόρφωση των θάμνων που βρίσκονται εκατέρωθεν του οδοστρώματος.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 2.500.000 ευρώ, χρηματοδοτείται από το Τεχνικό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Η εκτέλεση των εργασιών

Η Λεωφόρος Μίκη Θεοδωράκη είναι η κύρια είσοδος της πόλης της Θεσσαλονίκης από τον Βορρά και έχει τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση. Ο κυκλοφοριακός φόρτος εκτιμάται σε 2.400 οχήματα ανά ώρα (30.000 οχήματα ημερησίως). 

Δεδομένου ότι αποτελεί βασική οδική αρτηρία της πόλης και μετά την έναρξη κατασκευής του Flyover έλκει πλέον και διαμπερείς κινήσεις, κρίθηκε σκόπιμη η εκτέλεση του έργου να γίνει αποκλειστικά κατά τις βραδινές ώρες, οπότε η κυκλοφορία ελαχιστοποιείται. 

Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων, η ύπαρξη των παράπλευρων οδών αποτελεί ιδανική λύση για την παραλαβή της εκτρεπόμενης κυκλοφορίας και επιτρέπει την ανάπτυξη εργοταξιακής ζώνης προστατευμένης πλευρικά με κράσπεδα στο μεγαλύτερο μήκος. Οι εκτρεπόμενοι οδηγοί που θα κινούνται στο παράπλευρο δίκτυο δεν θα απομακρύνονται ουσιαστικά από την πορεία τους, ενώ αθροιστικά οι περιβαλλοντικές οχλήσεις στους περίοικους της οδού Λαγκαδά θα παραμείνουν οι ίδιες.

Οι εργασίες που εμποδίζουν εισόδους καταστημάτων και υπηρεσιών θα προγραμματίζεται να εκτελούνται, κατά το δυνατόν, στις ώρες του ημερήσιου οκταώρου του εργοταξίου που δεν θα ταυτίζεται με το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων. Σε κάθε περίπτωση, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα υποστηρίζουν και τις ανάγκες των Ατόμων με Αναπηρία σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές. 

Όλες οι ζώνες έργων θα είναι περιφραγμένες. Οι εσωτερικοί προσωρινοί ελεύθεροι διάδρομοι, μέσα στη ζώνη εργασιών, θα διαχωρίζονται από την υπόλοιπη επιφάνεια εργασιών, με ξεχωριστή περίφραξη, έτσι ώστε σε κανένα σημείο να μην υπάρχει εμπλοκή του προσωπικού με τους διερχόμενους πεζούς.

 

Ντόνια Κανιτσάκη

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Flyover: Εν πλω προς Θεσσαλονίκη και χρώματος μπλε το δεύτερο καλούπι –Πού θα τοποθετηθεί 
Ελλάδα25.06.25 | 05:00
Ντόνια ΚανιτσάκηFlyover: Εν πλω προς Θεσσαλονίκη και χρώματος μπλε το δεύτερο καλούπι –Πού θα τοποθετηθεί