mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

Υπ. Παιδείας: Ζητά αξιολόγηση των μονάδων πρόσβασης στα ΑΕΙ

Ακούστε το άρθρο 8'
30.06.2025 | 14:39
Αίτημα προς τις διοικήσεις των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας απέστειλε ο αρμόδιος για την Ανώτατη Εκπαίδευση Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Νίκος Παπαϊωάννου, ζητώντας γραπτή και αναλυτική ενημέρωση από κάθε Πανεπιστήμιο, σχετικά με τη σύσταση και λειτουργία των Μονάδων Ισότιμης Πρόσβασης Ατόμων με Αναπηρία και ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως προβλέπεται στο άρθρο 209 του Ν. 4957/2022.

Στη σχετική επιστολή που απεστάλη προς τις διοικήσεις των Α.Ε.Ι. ζητείται ενημέρωση αναφορικά με τη διαχείριση της χρηματοδότησης που έχει διατεθεί από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού για τις Μονάδες Ισότιμης Πρόσβασης, ωστόσο το ουσιαστικό ζητούμενο είναι να καταστεί σαφές, αν οι δομές που έχουν συσταθεί επιτελούν αποτελεσματικά τον σκοπό τους, ήτοι τη διασφάλιση της πλήρους συμμετοχής και στο σύνολο των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων κάθε πανεπιστημιακού ιδρύματος, των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας, που είναι άτομα με αναπηρία και άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ο κ. Παπαϊωάννου συναντήθηκε προ ημερών με τον Γιώργο Τριανταφύλλου, φοιτητή 8ου εξαμήνου στο τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, ο οποίος με υπόμνημα του προς το Υπουργείο Παιδείας είχε ζητήσει την παρέμβαση της Πολιτείας καταθέτοντας την προσωπική του εμπειρία για τις πολλαπλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει καθημερινά στην πανεπιστημιακή του ζωή ως φοιτητής στο φάσμα του αυτισμού.

Η συζήτηση που έγινε στη συνάντηση αυτή υπογραμμίζει την ανάγκη για συστηματική παρακολούθηση της λειτουργίας των Μονάδων Ισότιμης Πρόσβασης των Α.Ε.Ι., με έμφαση στην αποτύπωση της εμπειρίας των φοιτητών και φοιτητριών, για την αναγνώριση προβλημάτων και δυσλειτουργιών, ώστε οι εκάστοτε παρεμβάσεις να προσαρμόζονται στις διαφορετικές ανάγκες και περιστάσεις κάθε ατόμου, διασφαλίζοντας ότι λαμβάνονται υπόψη όλες οι μορφές αναπηρίας.

Για την καταγραφή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν Άτομα με Αναπηρία στους πανεπιστημιακούς χώρους ο Υφυπουργός ζήτησε και τη συνδρομή της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.). Παράλληλα, απηύθυνε έγγραφη πρόσκληση προς τα Παιδαγωγικά και Τμήματα Ειδικής Αγωγής των Α.Ε.Ι. της χώρας, καλώντας τα να υποβάλουν στοχευμένες προτάσεις για την ενίσχυση της προσβασιμότητας των φοιτητών με αναπηρία στην Ανώτατη Εκπαίδευση, δίδοντας έμφαση στην αξιοποίηση εκπαιδευτικών εργαλείων, που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο ερευνητικών προγραμμάτων των εν λόγω Τμημάτων.
Τα στοιχεία που θα συγκεντρωθούν θα αξιοποιηθούν, προκειμένου να αντιμετωπισθούν αστοχίες και αδυναμίες που έχουν προκύψει κατά την εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου για τη συμπερίληψη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ θα παρουσιαστούν στην επόμενη Σύνοδο των Πρυτάνεων, όπου ο Υφυπουργός, όπως δεσμεύτηκε και απέναντι στον κ. Τριανταφύλλου, θα θέσει το ζήτημα.

«Η συμπερίληψη και ισότητα στην εκπαίδευση δεν είναι απλά ένας διακηρυκτικός στόχος, δεν εξαντλείται στη νομοθέτηση, στη δημιουργία και χρηματοδότηση οργανωτικών δομών, για να θεωρούμε ότι έχουμε επιτελέσει το καθήκον μας. Θέλω να ευχαριστήσω τον Γιώργο για τη συνάντηση που είχαμε και για τη δύναμή του να βγει μπροστά, να μιλήσει και να γίνει η φωνή κι άλλων παιδιών που ενδεχομένως αντιμετωπίζουν αντίστοιχες προκλήσεις στην προσπάθεια ολοκλήρωσης των σπουδών τους. Είναι καίριας σημασίας η διασφάλιση της άμεσης επικοινωνίας μεταξύ φοιτητών, Μονάδων Ισότιμης Πρόσβασης και διοικήσεων Α.Ε.Ι., με στόχο και η ανταπόκριση να είναι έγκαιρη και αποτελεσματική, κάθε φορά.

Η Ελληνική Πολιτεία αναγνωρίζει την ισότητα, την ελευθερία, την κοινωνική δικαιοσύνη, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη διαφορετικότητα και τη μη διάκριση ως θεμελιακές της αξίες. Όμως το νοιάξιμο καθενός από εμάς για τους πιο ευάλωτους, το προσωπικό ενδιαφέρον να μη μείνει κανένας πίσω, είναι θεμελιώδες στοιχείο της ανθρώπινης υπόστασης και το θεμέλιο κάθε πολιτισμένης κοινωνίας», δήλωσε ο κ.Παπαϊωάννου.

Tελευταίες Ειδήσεις