Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση:
«Σημαντική ενημέρωση: Πλήρης αποκατάσταση της κυκλοφορίας στην Περιφερειακή Οδό. Ευχαριστούμε πολύ για την κατανόηση και τη συνεργασία όλων σας.».
Ταχιάος: «Σε λιγότερο από 48 ώρες αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στον Περιφερειακό – Συνεχίζονται οι εργασίες για το Flyover»
Σε λιγότερο από 48 ώρες, νωρίτερα απ’ όσο είχε αρχικά προβλεφθεί, αποκαταστάθηκε η κυκλοφορία στον Περιφερειακό Θεσσαλονίκης, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος. Η διακοπή αφορούσε την κατεδάφιση της γέφυρας της οδού Περραιβού, ενώ ο δρόμος παραδίδεται ξανά σε κυκλοφορία απόψε το βράδυ.
Ο κ. Ταχιάος ευχαρίστησε την Τροχαία Θεσσαλονίκης για τη διαχείριση των εναλλακτικών διαδρομών, καθώς και τους οδηγούς για την υπομονή και κατανόησή τους απέναντι στην προσωρινή αναστάτωση.
Οι εργασίες για το έργο του Flyover συνεχίζονται, με στόχο την ολοκλήρωσή του τον Μάιο του 2027.
Σειρά... έχουν τα τούνελ
Όπως είχαν γράψει τα Μακεδονικά Νέα (δείτε ΕΔΩ) η κατεδάφιση της πεζογέφυρας της Περραιβού πραγματοποιήθηκε υπό συνθήκες πλήρους ασφάλειας.
Σειρά θα πάρουν τα τούνελ της Περιφερειακής με τις ανάποδες κλίσεις, τα οποία θα καθαιρεθούν πλήρως. Οι σχετικές εργασίες προγραμματίζονται για το φθινόπωρο, ωστόσο σε αυτή την περίπτωση και εκτός απροόπτου δεν θα υπάρξει καθολικός αποκλεισμός της κυκλοφορίας, καθώς οι εργασίες κατεδάφισης θα εκτελεστούν τμηματικά.
Αυτό το χρονικό διάστημα οι εμπλεκόμενοι του έργου μελετούν τις πιθανές μεθόδους που θα ακολουθηθούν για την καθαίρεση των τούνελ και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα πρέπει να εφαρμοστούν κατά τη διάρκειά τους, με γνώμονα τη μικρότερη δυνατή όχληση της κυκλοφορίας, κυρίως εάν αυτές συμπέσουν χρονικά με την περίοδο προετοιμασίας της ΔΕΘ, οπότε όλη η πόλη είναι στο… πόδι.
Προσεγγίζει το 25%
Στο μεταξύ, το Flyover βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, κάτι που είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού. Ακόμα και αυτοί που διέρχονται καθημερινά από την Περιφερειακή Οδό διαπιστώνουν τη συνεχή πρόοδο των εργασιών και την αλλαγή του τοπίου. Βαριά μηχανήματα δουλεύουν καθημερινά, σε σχεδόν όλο το μήκος του δρόμου, εκτελώντας κάθε είδους εργασία.
Μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις εργαζομένων στην κατασκευή του έργου, η πρόοδος του Flyover προσεγγίζει πλέον το 25%. Πηγές επισημαίνουν στα Μακεδονικά Νέα ότι τα οδικά έργα προχωρούν με γεωμετρική πρόοδο. Δηλαδή, όσο περνά ο καιρός, τόσο αυξάνεται το ποσοστό προόδου, κάτι που εντείνεται όταν πλέον το έργο βρίσκεται στην τελική του ευθεία.
Έτσι, το χρονοδιάγραμμα τηρείται απαρέγκλιτα, χωρίς καθυστερήσεις και το έργο θα είναι έτοιμο να παραδοθεί σε δύο χρόνια από σήμερα, όπως ακριβώς προβλέπεται.
Νέο καλούπι
Την ίδια ώρα, η κατασκευαστική κοινοπραξία μετρά τοn χρόνο αντίστροφα, προκειμένου να παραλάβει για το έργο ένα δεύτερο καλούπι (κυλιόμενο μεταλλικό φορείο που χρησιμοποιείται για τη σκυροδέτηση, το οποίο κινείται υδραυλικά κατά μήκος του έργου, επάνω στα βάθρα που κατασκευάζονται για τον σκοπό αυτό).
Το δεύτερο καλούπι, που εκτός των άλλων αποτελεί μία εντυπωσιακή, ορατή από τους πολίτες κατασκευή, αναμένεται στη Θεσσαλονίκη περί τα τέλη Ιουλίου, αρχές Αυγούστου. Η έλευσή του θα σημάνει ότι θα υπάρξει ένα νέο μεγάλο κατασκευαστικό μέτωπο και, επομένως, διπλασιασμός του όγκου εργασιών.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το δεύτερο καλούπι θα συναρμολογηθεί και θα εγκατασταθεί στο μέσον του μήκους της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, δουλεύοντας παράλληλα με αυτό που έχει ξεκινήσει από τον κόμβο Μετεώρων.
Τι περιλαμβάνει
Η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, όπως ονομάζεται επίσημα το Flyover, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
- 12 χιλιόμετρα έργου
- 9 ανισόπεδους κόμβους
- 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
- 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
- 9 γέφυρες
- 2 στέγαστρα
- 1 σήραγγα
- 20.000 συνολική χωρητικότητα οχημάτων ανά ώρα στις δύο κατευθύνσεις στην περιοχή της ΥΤΛ
εκσυγχρονισμό και βελτιστοποίηση υποδομών και εγκαταστάσεων υφιστάμενου δικτύου, καθώς και στοχευμένες επεμβάσεις στο παράπλευρο οδικό δίκτυο