Ειδικότερα, ο ανταγωνιστικός διάλογος έχει ολοκληρωθεί και, αυτή τη στιγμή, βρίσκεται σε εξέλιξη η αξιολόγηση των σχολίων που κατατέθηκαν κατά τη διαδικασία του Διαλόγου και η οριστικοποίηση των τευχών δημοπράτησης. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, τα έργα θα περάσουν στη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
Θεσσαλονίκη – Έδεσσα
Για τον πολύ σημαντικό άξονα που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με την Έδεσσα, ο ανάδοχος θα αναλάβει:
- Την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών για την κατασκευή του έργου (υποτμήματα Μαυροβούνι – Έδεσσα, παράκαμψη Γιαννιτσών, παράκαμψη Χαλκηδόνας),
- Την κατασκευή του συνόλου των εργασιών, οι οποίες προβλέπονται στις μελέτες του κατασκευαστικού σχεδιασμού του έργου καθώς και εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης των τοπικών οδών που θα ενταχθούν στον οριστικό σχεδιασμό,
- Τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει βάσει του οριστικού σχεδιασμού, και
- Τη συντήρηση / λειτουργία του συνολικού οδικού τμήματος γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσα, όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου.
Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 30 χρόνια. Τα πρώτα τέσσερα έτη αφορούν στην κατασκευή - αναβάθμιση των υποδομών του οδικού άξονα και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Το κόστος με ΦΠΑ ορίστηκε σε 444,91 εκ. ευρώ.
Δράμα – Αμφίπολη
Ο άξονας αυτός, που θα έχει χαρακτηριστικά ταχείας κυκλοφορίας, θα αναβαθμίσει την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό και θα παρέχει άνετη σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης.
Και σε αυτή την περίπτωση, ο ανάδοχος θα αναλάβει:
- Την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών για τον κατασκευαστικό σχεδιασμό του έργου
- Την κατασκευή του συνόλου του έργου που συμπεριλαμβάνει την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς
- Τη χρηματοδότηση
- Τη συντήρηση και λειτουργία για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης, με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου.
Και σε αυτή την περίπτωση η διάρκεια του έργου είναι 30 χρόνια, με τα πρώτα τέσσερα της σύμβασης να αφορούν στην κατασκευή του άξονα και τα υπόλοιπα 26 στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Το κόστος με ΦΠΑ ορίστηκε σε 248,5 εκατ. ευρώ.
Τα έργα αυτά είναι τα δύο, από τα συνολικά πέντε οδικά ΣΔΙΤ που τρέχουν αυτή τη στιγμή στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα άλλα τρία είναι το Flyover της Θεσσαλονίκης, ο άξονας Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ και το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.
Ειδικά όσον αφορά στο Flyover η εκτέλεση των εργασιών προσεγγίζει το 25%, με την πεζογέφυρα της Περραιβού να έχει ήδη κατεδαφιστεί. Τώρα σειρά παίρνουν η γέφυρα του Αγίου Παύλου, το τούνελ στα Κωνσταντινουπολίτικα και η γέφυρα Πανοράματος που επίσης θα καθαιρεθούν. Την ίδια ώρα, η κατασκευαστική κοινοπραξία αναμένεται να παραλάβει για το έργο ένα δεύτερο καλούπι (κυλιόμενο μεταλλικό φορείο που χρησιμοποιείται για τη σκυροδέτηση, το οποίο κινείται υδραυλικά κατά μήκος του έργου, επάνω στα βάθρα που κατασκευάζονται για τον σκοπό αυτό). Το δεύτερο καλούπι θα συναρμολογηθεί και θα εγκατασταθεί στο μέσον του μήκους της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, δουλεύοντας παράλληλα με αυτό που έχει ξεκινήσει από τον κόμβο Μετεώρων. Έτσι, το χρονοδιάγραμμα τηρείται απαρέγκλιτα, χωρίς καθυστερήσεις και το έργο θα είναι έτοιμο να παραδοθεί σε δύο χρόνια από σήμερα,
Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή της Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, όπως ονομάζεται επίσημα το Flyover, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων:
- 12 χιλιόμετρα έργου
- 9 ανισόπεδους κόμβους
- 7,6 χιλιόμετρα υπερυψωμένης λεωφόρου ταχείας κυκλοφορίας με τις προσβάσεις αυτής
- 4 χιλιόμετρα γέφυρας ταχείας κυκλοφορίας (Flyover)
- 9 γέφυρες
- 2 στέγαστρα
- 1 σήραγγα