mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

Νέα Σάντα – Άσσηρος: Λύση στον γόρδιο δεσμό βάζει η Περιφέρεια, με άμεση επαναδημοπράτηση του έργου 

Ακούστε το άρθρο 8'
13.06.2025 | 08:00
Αρχείο
/Shutterstock
Λύση στον γόρδιο δεσμό, του πολύπαθου οδικού έργου Νέα Σάντα – Άσσηρος, που θα φέρει πιο κοντά το Κιλκίς με τη Θεσσαλονίκη, αποφάσισε να δώσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Το πολύπαθο έργο, που από το 2010 έχει περάσει από… σαράντα κύματα, πρόκειται άμεσα να επαναδημοπρατηθεί.

Όπως εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, το έργο, που σήμερα είναι… καθαρό, υπό την έννοια ότι δεν αντιμετωπίζει ζητήματα απαλλοτριώσεων, αδειοδοτήσεων ή οποιουδήποτε άλλου είδους προβλήματα, πρόκειται να δημοπρατηθεί μέσα στο καλοκαίρι, πιθανώς μάλιστα μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα, ώστε μέχρι το τέλος του έτους να υπογραφεί η σύμβαση και να αρχίσουν, με ταχύτατους ρυθμούς, οι εργασίες. «Θα πιέσουμε προς πάσα κατεύθυνση και θα κάνουμε ότι είναι δυνατό, ώστε το έργο να παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2027. Και είμαι βέβαιος ότι θα το πετύχουμε», υπογραμμίζει ο κ. Μπίλλιας. 

Όπως τονίζει ο ίδιος, η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχει ήδη συντάξει τα τεύχη δημοπράτησης, με το κόστος του έργου να προϋπολογίζεται σε περίπου 52 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, έχει ήδη ενημερωθεί σχετικά η Διαχειριστική Αρχή, προκειμένου να το εντάξει σε χρηματοδότηση. 

Το έργο, αν και μήκους μόλις 12 χιλιομέτρων, είναι εξαιρετικά σημαντικό, όχι μόνο διότι θα φέρει πιο κοντά το Κιλκίς στη Θεσσαλονίκη και το αντίστροφο, αλλά διότι θα βελτιώσει τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Βιομηχανική Περιοχή του Κιλκίς, όπου καταγράφονται καθημερινές μετακινήσεις. 

Από το 2010

 

Όπως εξιστορεί ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, το έργο είχε δημοπρατηθεί το 2010, με χαμηλή όμως ωριμότητα, κυρίως σε ό,τι αφορούσε στις απαλλοτριώσεις. Οι απαλλοτριώσεις ολοκληρώθηκαν το 2016 και τότε ήταν που ο ανάδοχος μπορούσε να αναπτύξει εργοτάξια. Όμως στην Ελλάδα βιώναμε την οικονομική κρίση και το έργο καρκινοβατούσε, καθώς εκτελούνταν με πολύ αργούς ρυθμούς. 

Από το 2021 ο ανάδοχος εκτελούσε τα καθήκοντά του πλημμελώς και τελικά το 2023 κηρύχθηκε έκπτωτος. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, κλήθηκε να αναλάβει την κατασκευή του έργου ο δεύτερος εργολάβος, με τον οποίο υπογράφηκε σύμβαση τον Απρίλιο του 2024. Φάνηκε, ωστόσο, στην πράξη, ότι το έργο, που ήταν δημοπρατημένο με τιμές 2010, δεν μπορούσε να ολοκληρωθεί. 

«Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών έκρινε σκόπιμο να προχωρήσουμε σε διάλυση της σύμβασης, ώστε να κόψουμε τον γόρδιο δεσμό της ταλαιπωρίας και να δώσουμε μια λύση με άμεσο αποτέλεσμα, τόσο για τους κατοίκους του Κιλκίς, όσο και για τους εργαζόμενους στη Βιομηχανική Περιοχή του Κιλκίς», τονίζει ο κ. Μπίλλιας. 

Καταλήγοντας, επισημαίνει ότι ο Φεβρουάριος του 2027, ως χρόνος ολοκλήρωσης του έργου, είναι ένας εφικτός στόχος, καθώς όταν ένα έργο δεν έχει προβλήματα και δεν του λείπουν οι αδειοδοτήσεις και ο προϋπολογισμός του ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και στις τιμές της αγοράς, τότε μπορεί να εκτελεστεί. 

 

Ντόνια Κανιτσάκη

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Μεγάλοι οδικοί άξονες στη Βόρεια Ελλάδα μέσω ΣΔΙΤ – Οριστικοποιούνται τα τεύχη δημοπράτησης 
Ελλάδα08.06.25 | 05:00
Ντόνια ΚανιτσάκηΜεγάλοι οδικοί άξονες στη Βόρεια Ελλάδα μέσω ΣΔΙΤ – Οριστικοποιούνται τα τεύχη δημοπράτησης