mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

ΕΒΕΘ: Στο πλευρό του ΟΤΘ για την προβολή της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό

Ακούστε το άρθρο 8'
23.05.2025 | 13:36
Η ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε διεθνούς βεληνεκούς τουριστικό προορισμό, αλλά και η αναγκαία σύμπραξη των φορέων, καθώς και του ιδιωτικού τομέα, προκειμένου ο στόχος αυτός να καταστεί εφικτός, παρουσιάστηκε χθες το απόγευμα στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΕΒΕΘ.

O Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης, Διεθνών Σχέσεων & Διαδημοτικής Συνεργασίας του Δήμου Θεσσαλονίκης και ταμίας του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ), κ. Βασίλης Γάκης και η Γενική Διευθύντρια του ΟΤΘ, Δρ Κυριακή Ουδατζή, περιέγραψαν τις δράσεις του φορέα, καθώς και τη συνεισφορά του στην ανάπτυξη της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.

Η Γεν. Διευθύντρια του ΟΤΘ επικεντρώθηκε στους κύριους στόχους και στη στρατηγική, που συμπυκνώνονται στα ακόλουθα :

1. Ανάδειξη της Θεσσαλονίκης: Ο βασικός στόχος είναι η τουριστική προβολή της πόλης παγκοσμίως.

2. Οικονομικό Εργαλείο: Ο τουρισμός είναι σημαντικός μοχλός οικονομικής ανάπτυξης για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή.

3. Συνεργασίες (Σύμπραξη Φορέων): Τονίζεται η σημασία της συνεργασίας όλων των φορέων (Δήμος, Περιφέρεια, Επιμελητήρια, Ξενοδόχοι κ.ά.) για την επίτευξη ενός κοινού στόχου, παίρνοντας ως παράδειγμα την επιτυχία του Μπιλμπάο (Bilbao Effect).

4. Βιώσιμη Ανάπτυξη: Στόχος είναι η τουριστική ανάπτυξη να γίνει πράξη με τρόπο που δεν θα υποβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, μαθαίνοντας από θετικά και αρνητικά παραδείγματα άλλων πόλεων.

5. Προορισμός "City Break" όλο το Χρόνο: Η Θεσσαλονίκη ελκυστική για σύντομες αποδράσεις καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, όχι μόνο το καλοκαίρι.

6. Κέντρο της Ευρύτερης Περιοχής: Αξιοποίηση του αεροδρομίου ώστε οι επισκέπτες που προσγειώνονται, να γνωρίζουν για τη Θεσσαλονίκη και να μεταβαίνουν σε αυτή.

Οι δράσεις και τα εργαλεία που αξιοποιούνται προς την επίτευξη των παραπάνω στόχων είναι, μεταξύ άλλων, η συμμετοχή σε εγχώριες και διεθνείς εκθέσεις & workshops, η δυναμική παρουσία στο διαδίκτυο και στα social media, τα Fam και Press Trips, η συνεργασία με αεροπορικές εταιρείες για να προστεθούν περισσότερες απευθείας πτήσεις (π.χ. τα νέα δρομολόγια της Πολωνικής LOT) κα. Μάλιστα η Δρ. Ουδατζή στάθηκε ιδιαίτερα στο Αφήγημα της Πόλης - "Open Space Museum", σημειώνοντας ότι η Θεσσαλονίκη αποτελεί μοναδική περίπτωση πόλης με πολλαπλά στρώματα πολιτισμών (ελληνιστικός, ρωμαϊκός, βυζαντινός, οθωμανικός κα) που είναι προσβάσιμα, ενώ το Μετρό αναδεικνύει περαιτέρω αυτή την πτυχή.

Από την πλευρά του, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Τουριστικής Ανάπτυξης, Διεθνών Σχέσεων & Διαδημοτικής Συνεργασίας του Δήμου Θεσσαλονίκης και Ταμίας του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ), κ. Βασίλης Γάκης, σημείωσε ότι ο ΟΤΘ υφίσταται εδώ και πολλά χρόνια, αλλά από το 2010 και μετά δόθηκε θεσμικά η δυνατότητα στους Δήμους να μπορούν να ασχολούνται πιο ενεργά με τον τουρισμό. Πλέον με τον νόμο του 2022 για τους φορείς DMMO (Destination Marketing and Management Organization) ο ΟΤΘ αλλάζει μορφή και καθίσταται πιο ισχυρός για να μπορεί να προωθεί με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα την τουριστική προβολή της περιοχής της Θεσσαλονίκης. Στο πλαίσιο αυτό ο ΟΤΘ, κατά τον κ. Γάκη, επιζητεί την ευρύτερη δυνατή στήριξη και σύμπραξη σε τοπικό επίπεδο, προκειμένου να ενισχυθεί και να χρηματοδοτήσει με ευχέρεια τις δράσεις του.

Μετά το πέρας των παρουσιάσεων από την πλευρά του κ. Γάκη και της Δρ. Ουδατζή επακολούθησε συζήτηση με τα μέλη του ΔΣ του ΕΒΕΘ.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η συνεργασία μεταξύ του ΕΒΕΘ και του Οργανισμού Τουρισμού Θεσσαλονίκης είναι στρατηγικής σημασίας για την αποτελεσματική προώθηση της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού προορισμού. Πρόκειται δε για μια δυναμική διαδικασία που θα συνεχίσει να εξελίσσεται με στόχο η Θεσσαλονίκη να αναδειχθεί σε έναν κορυφαίο τουριστικό προορισμό και στο πλαίσιο αυτό, στο Δ.Σ. του Οργανισμού, με το αξίωμα του Γενικού Γραμματέα, μετέχει, εκ μέρους του Επιμελητηρίου μας, ο Σύμβουλος του ΕΒΕΘ, κ. Χαρ. Αλεξόπουλος.

Tελευταίες Ειδήσεις