Καθ’ οδόν για τη Θεσσαλονίκη νέος συρμός του μετρό – Φτάνει τα ξημερώματα – Η διαδρομή που θα ακολουθήσει

Ακούστε το άρθρο 8'
06.05.2025 | 15:31
Φωτογραφία αρχείου
Καθ’ οδόν για τη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα για το αμαξοστάσιο του μετρό, στην Πυλαία, βρίσκεται ο πρώτος από τους 15 επιπλέον συρμούς που προμηθεύεται η Ελληνικό Μετρό, για να δρομολογηθούν στην επέκταση του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά προς την Καλαμαριά, αλλά και στη βασική γραμμή, ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων. 

Ο συρμός αυτός, ο πρώτος από τους 15, ξεκίνησε το ταξίδι του για τη Θεσσαλονίκη το πρωί της Δευτέρας από το Μπάρι της Ιταλίας. Έφτασε στην Ηγουμενίτσα το απόγευμα της ίδιας μέρας και σήμερα το απόγευμα ξεκινά, οδικώς, για να φτάσει στη Θεσσαλονίκη αύριο τα ξημερώματα. 

Η διαδρομή 

 

Το φορτηγό, στο οποίο είναι φορτωμένο το πολύτιμο για τη Θεσσαλονίκη φορτίο, βάρους περίπου 77 (!) τόνων, θα διασχίσει την Εγνατία Οδό. Φτάνοντας στο Νησέλλι Ημαθίας θα μπει στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, προκειμένου να αποφύγει για λόγους ασφαλείας το πέρασμά του από τις παλιές γέφυρες του Λουδία και του Γαλλικού, που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του ’70. 

Ακολούθως, δια μέσου του Εξωτερικής Περιφερειακής Οδού, του Α/Κ (ανισόπεδος κόμβος) Καλοχωρίου και του ΠΑΘΕ, θα μπει στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης. Από την Παλαιού Σταθμού θα συνεχίσει στην Κοντουριώτου (στο λιμάνι), τη Λεωφόρο Νίκης και τη Μεγάλου Αλεξάνδρου, θα διασχίσει την Παπανδρέου, την Αδριανουπόλεως και, μέσω του κόμβου Κ13 στο νοσοκομείο «Άγιος Παύλος» θα φτάσει τα ξημερώματα της Τετάρτης (7/5) στο αμαξοστάσιο του μετρό, στην Πυλαία. Στη διαδρομή του, που θα γίνει νυχτερινές ώρες, θα υπάρχει η συνοδεία περιπολικού. 

Έρχονται ακόμα πέντε συρμοί

 

Σύμφωνα με πηγές της Ελληνικό Μετρό, ο συρμός αυτός, μαζί με ακόμα πέντε οι οποίοι θα καταφθάσουν στη Θεσσαλονίκη μέχρι το τέλος του έτους, θα σημάνουν ότι μπορεί να δοθεί σε λειτουργία η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά.

Οι υπόλοιποι εννιά συρμοί θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη μέσα στο 2026 και, οι έξι από αυτούς, θα ενταχθούν στη βασική γραμμή, ενώ οι υπόλοιποι τρεις θα είναι εφεδρικοί. 

Στην πλήρη ανάπτυξή του το μετρό θα έχει δρομολόγια ανά 90 δευτερόλεπτα, έναντι 4 λεπτών που είναι η σημερινή συχνότητα.  

Η προμήθεια των 15 συρμών, που προστίθενται στους 18 που διαθέτει σήμερα το μετρό, γίνεται από την Hitachi και είναι κόστους περίπου 150 εκατ. ευρώ. Κάθε συρμός έχει μήκος 51,5 μέτρα και αποτελείται από τέσσερα βαγόνια που μπορούν να μεταφέρουν 450 επιβάτες. 

Σε 40 μέρες 

 

Ο επόμενος συρμός αναμένεται στη Θεσσαλονίκη μετά από περίπου 40 μέρες, ο μεθεπόμενος 30 μέρες μετά και, όσο περνά ο καιρός, ο χρόνος άφιξης θα μικραίνει, έτσι ώστε μέχρι το τέλος του έτους να έχουν φτάσει στη Θεσσαλονίκη συνολικά έξι συρμοί. 

Αυτό το χρονικό διάστημα η Ελληνικό Μετρό, αλλά και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, πατάνε… γκάζια για να λύσουν τη δύσκολη εξίσωση των έξι διαφορετικών εργολαβιών που συνθέτουν το παζλ κατασκευής και λειτουργίας της επέκτασης προς την Καλαμαριά, η οποία προσδιορίζεται χρονικά για τον Φεβρουάριο του 2026. 

Οι επόμενες μήνες θεωρούνται κρίσιμοι για το έργο, καθώς για να φτάσουμε στη λειτουργία της επέκτασης προς την Καλαμαριά θα πρέπει να γίνουν δοκιμαστικά δρομολόγια, τα οποία προϋποθέτουν τη διακοπή λειτουργίας της βασικής γραμμής. Αυτό είναι απαραίτητο, ώστε να «κουμπώσουν» μεταξύ τους τα συστήματα, κυρίως όμως να κουμπώσει η επέκταση με τη βασική γραμμή. 

Ντόνια Κανιτσάκη