mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

Θεσσαλονίκη: Αλλάζει η αγορά των υπηρεσιών- Οι κλάδοι με τη μεγαλύτερη επιχειρηματική δραστηριότητα

Ακούστε το άρθρο 8'
24.05.2025 | 08:00
Shutterstock
Ο κλάδος παροχής υπηρεσιών αποτελεί σημαντικό μέρος της ελληνικής οικονομικής πραγματικότητας, καθώς πλήθος επαγγελμάτων δραστηριοποιούνται εντός των ευρύτερων ορίων του παρέχοντας σημαντικές υπηρεσίες.

Ωστόσο οι εποχές αλλάζουν, μαζί και απαιτήσεις, η αγορά αλλάζει, οι συνήθειες αλλάζουν, μαζί και το καταναλωτικό κοινό, όπως και επιχειρηματικές ευκαιρίες που εμφανίζονται, μαζί με τα επαγγέλματα που καλύπτουν τις προαναφερόμενες ανάγκες που επιβάλει η εποχή μας.

Στο πλαίσιο αυτό ενώ παλαιότερα βλέπαμε ότι η ζήτηση στον κλάδο υπηρεσιών επέτρεπε την ανάπτυξη επαγγελμάτων που είχαν σχέση με τουρισμό, εκπαίδευση, ιατρική, ασφάλιση και κτηματομεσιτικά, τα τελευταία χρόνια, ενώ κάποια από αυτά τα επαγγέλματα συνεχίζουν να βρίσκονται σε «ράγες» ανάπτυξης και να έχουν ζήτηση οι υπηρεσίες που προσφέρουν, ωστόσο, έχουν χάσει τα... πρωτεία. Έδαφος κερδίζουν πιο σύγχρονα επαγγέλματα που εμφανίζουν μεγαλύτερη επιχειρηματική δραστηριότητα, εξασφαλίζοντας θέσεις εργασίας και παρέχοντας το είδος των υπηρεσιών που έχουν επιβάλει οι νέες τεχνολογίες και η ψηφιακή πραγματικότητα, όπως οι υπηρεσίες του κλάδου πληροφορικής, αλλά και αυτές των συμβούλων επιχειρήσεων – μάρκετινγκ.

Πληροφορική και Μάρκετινγκ πρώτοι τομείς σε ενεργές επιχειρήσεις

 

Το συγκεκριμένο συμπέρασμα το επιβεβαιώνουν στα Μακεδονικά Νέα άνθρωποι με γνώση των ανακατατάξεων που συντελούνται τα τελευταία χρόνια στην αγορά, κυρίως όμως το επιβεβαιώνουν οι αριθμοί, οι οποίοι δείχνουν με ακρίβεια την εικόνα που έχει διαμορφωθεί, συμβάλλοντας στην εξαγωγή ασφαλών και τεκμηριωμένων συμπερασμάτων.

Σύμφωνα λοιπόν με στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (Ε.Ε.Θ.) και πιο συγκεκριμένα από το Τμήμα Υπηρεσιών, τα δύο πρώτα σε ενεργό αριθμό επιχειρήσεων επαγγέλματα παροχής υπηρεσιών είναι αυτό της Πληροφορικής πρώτο και ακολουθεί στη δεύτερη θέση αυτό των Συμβούλων Επιχειρήσεων – Μάρκετινγκ. Τρίτος επαγγελματικός τομέας σε επιχειρηματική δραστηριότητα είναι αυτός της Διαφήμισης. Τα επαγγέλματα αυτά είναι πρώτα και σε αριθμό εγγραφών επιχειρήσεων στο ΓΕΜΗ, δηλαδή ενάρξεων επιχειρηματικών εγχειρημάτων, στο πεντάμηνο (Ιανουάριος – Μάϊος)  που έχουμε διανύσει το τρέχον έτος 2025, αλλά και στο ίδιο χρονικό διάστημα πέρσι 2024.

Πιο αναλυτικά στον Νομό Θεσσαλονίκης:

Στον τομέα της Πληροφορικής είναι ενεργές 3.486 επιχειρήσεις. 

Εγγραφή από 01/01/2025 έως  05/05/2025 έχουν πραγματοποιήσει 225, ενώ το ίδιο διάστημα πέρσι σε εγγραφή είχαν προχωρήσει 196 νέες επιχειρήσεις.

Στον κλάδο Σύμβουλοι Επιχειρήσεων – Μάρκετινγκ, δεύτερο σε αριθμό ενεργών επιχειρήσεων, αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται στον νομο 3.227 επιχειρήσεις.

Το πρώτο πεντάμηνο φέτος -από 01/01/2025 έως 05/05/2025- εγγραφή πραγματοποίησαν 229 επιχειρήσεις του συγκεκριμένου αντικειμένου, ενώ πέρσι το πρώτο πεντάμηνο είχαν προχωρήσει σε εγγραφή 205.

Στη Διαφήμιση που ακολουθεί σε αριθμό ενεργών επιχειρήσεων 2.463 βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην αγορά, από 01/01/2025 έως 05/05/2025 έναρξη πραγματοποίησαν 133, ενώ ακριβώς ο ίδιος αριθμός εγγραφών καταγράφηκε και πέρσι το ίδιο χρονικό διάστημα.

Τα υπόλοιπα επαγγέλματα που ακολουθούν με σημαντική δραστηριότητα ώστε να υπάρχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα είναι:

Κτηματομεσίτες με 2.261 ενεργές επιχειρήσεις σε επίπεδο Νομού Θεσσαλονίκης και 106 εγγραφές φέτος από 01/01/2025 έως 05/05/2025, έναντι 73 εγγραφών πέρσι το πρώτο πεντάμηνο του έτους.

Ακολουθούν οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές με 1.848 ενεργές επιχειρήσεις και 40 εγγραφές από 01/01/2025 έως 05/05/2025. Πέρσι από 01/01/2024 έως 05/05/2024 η κινητικότητα σε εγγραφές ήταν 34 νέες.

Επόμενο επάγγελμα με σημαντική δραστηριότητα στον κλάδο παροχής υπηρεσιών είναι αυτό των λογιστών. Σύμφωνα με το ΓΕΜΗ του Ε.Ε.Θ., 1.265 είναι ενεργοί, 24 πραγματοποίησαν εγγραφή φέτος από 01/01 έως 05/05 και 37 το ίδιο χρονικό διάστημα το 2024.

Ένας από τους τομείς που είναι συνυφασμένος με την παροχή υπηρεσιών είναι τα Τουριστικά. Εγγεγραμμένες στο ΓΕΜΗ του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και ενεργές είναι συνολικά 883 επιχειρήσεις με αντικείμενο τα τουριστικά. Σε επίπεδο έναρξης νέων επιχειρήσεων 48 πραγματοποίησαν εγγραφή από 01/01 έως 05/05/2025 ενώ άλλες 43 εγγράφηκαν από 01/01 έως 05/05/2024.

Την αυξημένη επιχειρηματική κινητικότητα στα επαγγέλματα πληροφορικής και συμβούλων, επιβεβαιώνουν και οι μετρήσεις της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, καθώς και σε επίπεδο χώρας καταγράφηκε ποσοστιαία αύξηση 26,8% το τελευταίο τρίμηνο (Οκτώβριος – Δεκέμβριος) του 2024 στις δραστηριότητες προγραμματισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών και παροχής συμβουλών.

Ειδικοί εξηγούν τους λόγους που Πληροφορική και Μάρκετινγκ διανύουν ημέρες έντονης δραστηριότητας.

Ο κ. Χριστόφορος Αϊβαζίδης έμπειρος επαγγελματίας στον τομέα της πληροφορικής και πρόεδρος της Επιτροπής Δημοσίων Σχέσεων του Ε.Ε.Θ. εξηγεί στα Μακεδονικά Νέα του λόγους για τους οποίους ο τομέας της πληροφορικής συγκεντρώνει έντονο ενδιαφέρον.

Ο Χριστόφορος Αϊβαζίδης, επαγγελματίας στον τομέα της πληροφορικής και πρόεδρος της Επιτροπής Δημοσίων Σχέσεων του ΕΕΘ

Όπως αναφέρει ο κ. Αϊβαζίδης, «ο τομέας της πληροφορικής συγκεντρώνει έντονο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια, καθώς προσελκύει πολλούς νέους επαγγελματίες που επιδιώκουν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τη δημιουργικότητά τους σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο περιβάλλον. Η προσβασιμότητα του κλάδου, η ευκολία έναρξης μιας δραστηριότητας και οι χαμηλές αρχικές απαιτήσεις δημιουργούν την ψευδαίσθηση μιας εύκολης πορείας.
Ωστόσο, συχνά λείπουν η στρατηγική σκέψη και η επιχειρηματική καθοδήγηση. Πολλοί ξεκινούν με όραμα και βασικά εργαλεία, αλλά χωρίς βιώσιμο σχέδιο. Ο τεχνολογικός τομέας εξελίσσεται ραγδαία, δημιουργώντας πολλές ευκαιρίες, αλλά και αντίστοιχες προκλήσεις. Πιστεύω πως ο ρόλος μας στο Επιμελητήριο είναι να ενισχύσουμε την εκπαίδευση, τη δικτύωση και την επιχειρηματική ωρίμανση αυτών των επαγγελματιών, ώστε περισσότερες προσπάθειες να μετατρέπονται σε μακροχρόνια βιώσιμες επιχειρήσεις».

Από την πλευρά του ο σύμβουλος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας κ. Άγγελος Ορφανίδης, Founder& General Manager της εταιρείας Advertary, αναλύει στα Μακεδονικά Νέα του λόγους για τους οποίους το επάγγελμα του διανύει ημέρες «άνθησης».

Ο σύμβουλος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας κ. Άγγελος Ορφανίδης

Όπως εξηγεί ο κ. Ορφανίδης, «ο χώρος του μάρκετινγκ στην Ελλάδα γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αποδίδεται σε πολλούς παράγοντες που διαμορφώνονται συνεχώς. Η ψηφιακή μετάβαση των επιχειρήσεων, η ολοένα και μεγαλύτερη ανάγκη για καινοτομία και η πρόκληση της διαφοροποίησης σε ένα απαιτητικό περιβάλλον, ωθούν τις εταιρείες να επενδύουν στρατηγικά στην επικοινωνία και την εικόνα τους. Σήμερα, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και brands επενδύουν σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και σε εξελιγμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, με στόχο την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητάς τους και την αποτελεσματική διαφοροποίηση σε ένα δυναμικό και απαιτητικό ανταγωνιστικό τοπίο. Παράλληλα, οι σύγχρονοι καταναλωτές δείχνουν μεγαλύτερη ευαισθησία απέναντι στην ταυτότητα, τις αξίες και την κοινωνική ευθύνη των εταιρειών, γεγονός που δημιουργεί νέες ευκαιρίες για ουσιαστική και στοχευμένη επικοινωνία.

 

Γιώργος Νεοχωρίτης

Tελευταίες Ειδήσεις