Ο κ. Αγγελούδης επισήμανε ότι η πόλη πάσχει από έλλειψη συλλογικής αυτοπεποίθησης και συνεργατικότητας. «Μια πόλη που συνεχώς ζει σε ένα πλαίσιο μιας γκρίνιας, μιας τοξικότητας, μιας αμφισβήτησης. Όχι γιατί δεν έχουμε χιλιάδες προβλήματα να λύσουμε, αλλά γιατί όλα αυτά μπορούν να λυθούν», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως η Θεσσαλονίκη έχει σημαντικά «assets» να αξιοποιήσει.
Οι τρεις πυλώνες της ανάπτυξης
Αναφερόμενος στις αναπτυξιακές δυνατότητες της Θεσσαλονίκης, ο δήμαρχος υπογράμμισε τρεις βασικούς πυλώνες:
1. Το στρατηγικό της σημείο, που ευνοεί την ανάπτυξη των μεταφορών και των logistics.
2. Το πανεπιστήμιο και τις δυναμικές πρωτοβουλίες καινοτομίας, που μπορούν να καταστήσουν τη Θεσσαλονίκη κόμβο τεχνολογίας.
3. Τον τουρισμό, όχι με μια αποσπασματική προσέγγιση, αλλά ως βιώσιμη προοπτική οικονομικής ενίσχυσης.
«Όλα αυτά για να γίνουν θέλουν μια άλλη πόλη. Για να προσελκύσουμε τους επενδυτές και να δημιουργήσουμε τους όρους για να επιλέξουν τη Θεσσαλονίκη, χρειάζεται η βιωσιμότητά της», σημείωσε.
Στόχος η βιωσιμότητα και η αξιοπρέπεια στην καθημερινότητα
Ο δήμαρχος ανέδειξε τη βιωσιμότητα ως τον βασικό στόχο της δημοτικής αρχής στην πρώτη φάση της θητείας της. «Θα ήθελα οι Θεσσαλονικείς να αποκτήσουν την αυτοπεποίθηση ότι είμαστε μια πόλη που, εάν συμπληρώσει βασικά στοιχεία βιωσιμότητας, δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από μια ευρωπαϊκή πόλη», ανέφερε, προσθέτοντας πως το ζητούμενο είναι μια πόλη «πράσινη, φωτεινή, καθαρή, με λιγότερο κυκλοφοριακό, με συνθήκες αξιοπρέπειας για να θέλει ο νέος να μείνει, ο επενδυτής να επιλέξει, ο πολίτης να ζήσει».
Σε αυτό το πλαίσιο, ο δήμος δίνει έμφαση στον δημόσιο χώρο. «Ήταν για εμάς προτεραιότητα σε πρώτη φάση. Παρεμβάσεις σε κοινότητες και γειτονιές, πάρκα, πράσινο. Πριν από έναν χρόνο λειτουργούσαν 3 από τα 65 σιντριβάνια της πόλης. Δεν υπήρχαν δημόσιες τουαλέτες. Τώρα έχουμε δώσει σε ιδιώτη να τις εκμεταλλεύεται 12, αλλά βανδαλίζονται κάθε δέκα μέρες», επισήμανε.
Οι μεγάλες αναπλάσεις και έργα
Ο κ. Αγγελούδης παρέθεσε αναλυτικά τα βασικά έργα ανάπλασης που βρίσκονται σε εξέλιξη ή σχεδιάζονται:
Άξονας και πλατεία Αριστοτέλους: Η δημοπράτηση του έργου, προϋπολογισμού άνω των 20 εκατ. ευρώ, αναμένεται τον Σεπτέμβριο. Οι εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2026, εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις.
Πλατεία Ελευθερίας: Αν και θα μπορούσε να έχει ξεκινήσει ήδη από τον Αύγουστο του 2024, καθυστερεί λόγω της δικαστικής διαμάχης μεταξύ των δύο πρώτων αναδόχων. Ο δήμαρχος εξέφρασε την ελπίδα η εκκρεμότητα να λυθεί εντός 15 ημερών, διότι, όπως σημείωσε, το έργο είναι έτοιμο να ξεκινήσει.
Πλατεία Διοικητηρίου και Πλατεία Δημοκρατίας: Οι μελέτες προχωρούν και στόχος είναι η δημοπράτησή τους εντός του 2026. Ο χρόνος κατασκευής υπολογίζεται σε 24 μήνες για τη Διοικητηρίου και 12 για τη Δημοκρατίας.
Ξύλινο ντεκ στην Παλιά Παραλία: Η προμελέτη έχει ολοκληρωθεί, ενώ αναμένεται εντός δέκα ημερών η παράδοση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Αν όλα εξελιχθούν ομαλά, το έργο (προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ) θα μπορούσε να δημοπρατηθεί έως το τέλος του 2025.
Πεζοδρόμηση β' τμήματος Αγίας Σοφίας: Ολοκληρώθηκε η περίοδος πιθανών ενστάσεων και ο δήμος έχει ανάδοχο. Η κατασκευή μπορεί να ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2025. Ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος αποδέχθηκε την πρόταση του δημάρχου για την κατεδάφιση του περιτοίχιου του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, ώστε να διαμορφωθεί ένας νέος μεγάλος δημόσιος χώρος, μία νέα πλατεία κατά το πρότυπο της Μητρόπολης των Αθηνών.
«Οι παρεμβάσεις μας με αυτά τα εμβληματικά έργα δημόσιου χώρου, είτε θα ολοκληρωθούν είτε θα βρίσκονται σε εξέλιξη το 2028. Και θα έχουν συμβάλει καθοριστικά σε μια πόλη που είναι βιώσιμη και ελκυστική για την επιχειρηματικότητα», σημείωσε ο κ. Αγγελούδης.