Ο ίδιος υπερασπίζεται την ανάγκη να προχωρήσουν τα ώριμα έργα που βρήκε η σημερινή διοίκηση, να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις όπου χρειάζεται και να μην ακυρώνονται σχεδιασμοί και μελέτες για διάφορους λόγους.
«Ως απλοί πολίτες όλοι έχουμε το δικαίωμα να εκφράζουμε τις απόψεις μας, σωστές ή λάθος, δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες. Ως δημοτική αρχή οφείλουμε να σταθμίσουμε ανάλογα τις προτεραιότητές μας και να πάρουμε γενναίες πολλές φορές αποφάσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ο κ. Νικηφορίδης στηλιτεύει την πρακτική ακύρωσης ώριμων μελετών από την προηγούμενη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, όπως συνέβη με την πλατεία Ελευθερίας και την οδό Αγίας Σοφίας, τονίζοντας πως έργα που απαιτούν χρόνια προετοιμασίας δεν μπορεί να ακυρώνονται.
Όπως σημειώνει, «δεν μπορεί μελέτες, διαδικασίες και εγκρίσεις πολλών ετών να ακυρώνονται την επόμενη ημέρα μιας νέας διοίκησης».
Αναφερόμενος στην ανάληψη των καθηκόντων της σημερινής διοίκησης τον Ιανουάριο του 2024, υπογραμμίζει ότι παραλήφθηκαν έργα που είχαν ήδη δημοπρατηθεί και τα οποία προχώρησαν με γρήγορες παρεμβάσεις στα όποια προβλήματα είχαν εντοπιστεί, μεταξύ αυτών, παρεμβάσεις γύρω από το Ιπποκράτειο, την περιοχή του Βαρδάρη, το έργο των «10 εμπορικών δρόμων» και οι πρώην Στάβλοι Παπάφη, με αρκετά από αυτά να έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Παράλληλα, για έργα που καθυστερούσαν σημαντικά, όπως αυτά στο Καπάνι, στη Λαχανά, στην Κριεζώτου, στο Βαφοπούλειο και στην Κλεάνθους, «κάποια ολοκληρώθηκαν, για κάποια άλλα συνεχίζουμε τον αγώνα».
Ο αντιδήμαρχος σημειώνει ότι βρέθηκαν μελέτες που προέκυψαν από αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς της προηγούμενης διοίκησης, οι οποίες, όπως λέει, χαρακτηρίζονταν από «γνωστή προχειρότητα». Ωστόσο, παρά την κριτική που είχε δεχθεί η μελέτη για την ανάπλαση του άξονα της Αριστοτέλους -ιδίως επειδή δεν περιλάμβανε ολόκληρο τον άξονα- είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και δεν μπορούσε να αγνοηθεί.
«Η επόμενη ημέρα ήταν μέρα συνέχειας. Ήταν μέρα ελέγχου των δεδομένων της μελέτης, των πιθανών προβλημάτων και εγκρίσεων από τους αρμόδιους φορείς», επισημαίνει, τονίζοντας ότι το τμήμα του άξονα που καλύπτει η παρούσα μελέτη φτάνει μέχρι την οδό Εγνατία, «γιατί δυστυχώς, για όσους δεν γνωρίζουν την ιστορία της πόλης, εκεί ολοκληρώνεται ο άξονας».
Κριτικάροντας την επιλογή της προηγούμενης διοίκησης να παρακάμψει τη βραβευμένη μελέτη που είχε προκύψει από διεθνή διαγωνισμό στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας, ο κ. Νικηφορίδης ξεκαθαρίζει τη στάση της σημερινής δημοτικής αρχής: «Η διοίκηση Αγγελούδη σκέφτεται αλλιώς. Πάνω από όλα η Θεσσαλονίκη και οι κάτοικοί της».
Όπως αναφέρει, η νέα διοίκηση προχωρά στην ολοκλήρωση της ανάπλασης της Αριστοτέλους μέχρι την οδό Εγνατία, ενσωματώνοντας τις βελτιώσεις που ζήτησε το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, ενώ ταυτόχρονα ξεκινά να μελετά την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων του άξονα με το ιστορικό κέντρο, υπογραμμίζοντας ότι «η Θεσσαλονίκη είναι μία και ενιαία».
«Η σημερινή πραγματικότητα θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια», καταλήγει ο αντιδήμαρχος, τονίζοντας ότι η Πλατεία Ερνέστου Εμπράρ στην κορυφή του άξονα, «θα μας υπενθυμίσει ότι εδώ ολοκληρώνεται ο Μνημειακός Άξονας της Αριστοτέλους».
Πηγή: Facebook / Prodromos Nikiforidis
Ολόκληρη η ανάρτηση του Πρόδρομου Νικηφορίδη:
Θέλει αρετή και τόλμη η Αριστοτέλους
Ως απλοί πολίτες όλοι μας έχουμε το δικαίωμα και τη δυνατότητα να εκφράζουμε τις απόψεις μας, σωστές ή λάθος, δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες! Ως δημοτική αρχή οφείλουμε να σταθμίσουμε ανάλογα τις προτεραιότητες μας και να πάρουμε γενναίες πολλές φορές αποφάσεις.
Η δημοτική αρχή οφείλει να έχει συνέχεια, δεν μπορεί μελέτες, διαδικασίες, εγκρίσεις πολλών ετών την επόμενη μέρα μίας διοίκησης να ακυρωθούν! Το ζήσαμε με την πλατεία Ελευθερίας και την οδό Αγίας Σοφίας τα προηγούμενα χρόνια, δύο έργα που χρειάστηκα 10 σχεδόν χρόνια για να ξεκινήσουν ακυρώθηκαν από τον προηγούμενο Δήμαρχο για προσωπικούς λόγους.
Όταν αναλάβαμε τον Ιανουάριο του 2024 βρήκαμε δημοπρατημένα έργα με κάποια προβλήματα που φροντίσαμε να λύσουμε, υπογράψαμε και ξεκίνησαν (Ιπποκράτειο, Περιοχή στο Βαρδάρη, 10 Δρόμοι, Στάβλοι Παπάφη). Κάποια ήδη ολοκληρώθηκαν. Βρήκαμε έργα σε εξέλιξη με μεγάλες καθυστερήσεις και πολλές παρατάσεις (Καπάνι, Λαχανά, Κριεζώτου, Βαφοπούλειο, Κλεάνθους κλπ). Κάποια ολοκληρώθηκαν, για κάποια άλλα συνεχίζουμε τον αγώνα. Τέλος βρήκαμε μελέτες που είχαν προκύψει από αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς που είχε διοργανώσει η προηγούμενη διοίκηση με τη γνωστή προχειρότητα και τα ακόμα πιο γνωστά αποτελέσματα.
Ο διαγωνισμός και η μελέτη για την ανάπλαση της Αριστοτέλους που ανέθεσε η διοίκηση Ζέρβα είχε δεχτεί έντονη κριτική από πολλούς και είχε θεωρηθεί ότι δεν αντιμετωπίζει τον Άξονα της Αριστοτέλους στο σύνολο του. Είχε όμως εξασφαλιστεί χρηματοδότηση.
Η επόμενη μέρα ήταν μέρα συνέχειας. Ήταν μέρα ελέγχου των δεδομένων της μελέτης, των πιθανών προβλημάτων, ήταν μέρα εγκρίσεων από τους αρμόδιους φορείς. Όλα τα παραπάνω για το τμήμα του Άξονα της Αριστοτέλους μέχρι την οδό Εγνατία γιατί δυστυχώς για τους μη γνωρίζοντες την ιστορία της πόλης εκεί ολοκληρώνεται ο άξονας. Τι έπρεπε να κάνουμε εμείς; Έπρεπε να ακυρώσουμε ότι έκανε η διοίκηση Ζέρβα που ενώ το 2019 βρήκε μία βραβευμένη μελέτη μεταξύ άλλων 100 σε ένα διεθνή διαγωνισμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας προχώρησε σε ένα νέο διαγωνισμό για να έχει τη δική της βραβευμένη μελέτη; Η διοίκηση Αγγελούδη σκέφτεται αλλιώς. Πάνω από όλα η Θεσσαλονίκη και οι κάτοικοι της.
Η διοίκηση Αγγελούδη θα ολοκληρώσει την ανάπλαση της Αριστοτέλους μέχρι την Εγνατία με τις καλύτερες προϋποθέσεις και διορθώσεις που ζήτησε το Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων και ταυτόχρονα έχει ξεκινήσει να μελετά τη δυνατότητα ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων του άξονα και του ιστορικού κέντρου γιατί η Θεσσαλονίκη είναι μία και ενιαία. Η σημερινή πραγματικότητα θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια! η πλατεία Ερνέστου Εμπράρ στην κορυφή του άξονα θα μας υπενθυμίσει ότι εδώ ολοκληρώνεται.