mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

Σε «αναβρασμό» για τα πρόστιμα του νέου ΚΟΚ οι διανομείς - Αλλεπάλληλες συναντήσεις με Δήμο Θεσσαλονίκης και Πολιτεία

Ακούστε το άρθρο 8'
25.06.2025 | 08:00
Φωτογραφία Αρχείου
/Shutterstock
Σε τροχιά αλλεπάλληλων κινητοποιήσεων και συναντήσεων βρίσκεται ο κλάδος των αυτοαπασχολούμενων διανομέων στη Θεσσαλονίκη, καθώς από τα μέσα του Ιουνίου έχει τεθεί σε μερική ισχύ ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, επιβάλλοντας αυστηρές ποινές και διοικητικά μέτρα για σειρά παραβάσεων, με κυριότερη την αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης.

Το νέο πλαίσιο, όπως τονίζουν οι εκπρόσωποι του Σωματείου Αυτοαπασχολούμενων Διανομέων Θεσσαλονίκης, πλήττει τη βιωσιμότητα και κυρίως την επιβίωση των εργαζομένων στην παράδοση και διανομή προϊόντων και φαγητού. Παράλληλα, όπως καταγγέλλουν, δεν προηγήθηκε καμία ουσιαστική διαβούλευση με τους ανθρώπους του κλάδου πριν από την ψήφιση του νόμου.

Πρωτοβουλία διαλόγου από τον δήμο Θεσσαλονίκης

 

Σε μια προσπάθεια ενημέρωσης και ελαχιστοποίησης της σύγχυσης, η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, μέσω του αντιδημάρχου Δημοτικής Αστυνομίας, Κωνσταντίνου Τσιαπακίδη, προχώρησε τις τελευταίες ημέρες σε κύκλους συναντήσεων αφενός με εκπροσώπους των ίδιων των διανομέων και αφετέρου με στελέχη από εταιρείες online διανομής προϊόντων και τροφίμων.

«Περισσότερο ήταν πρωτοβουλία δική μας ως δήμος για να ενημερωθούν οι επαγγελματίες οδηγοί δικύκλων, καθώς είναι άνθρωποι που εργάζονται στον δρόμο και πρέπει να γνωρίζουν τι ακριβώς προβλέπεται από τη νομοθεσία», ανέφερε στα «Μακεδονικά Νέα» ο κ. Τσιαπακίδης. Παρά την αρχική εντύπωση ότι οι διατάξεις του νέου ΚΟΚ θα τεθούν σε ισχύ από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όπως σημείωσε, «τουναντίον τρία άρθρα που αφορούν τα πρόστιμα ενεργοποιήθηκαν αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου, γεγονός που προκάλεσε αναστάτωση στον κλάδο».

Η δημοτική αρχή, όπως διαβεβαίωσε, έδωσε ένα περιθώριο τριών ημερών για ενημέρωση των εμπλεκομένων πριν ξεκινήσει την εφαρμογή. Ωστόσο, από τη στιγμή που ο νόμος τέθηκε σε ισχύ, «δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό», όπως είπε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος.

Οι αντιδράσεις των διανομέων - Τα αιτήματά τους

 

Το Σωματείο Αυτοαπασχολούμενων Διανομέων, που αριθμεί εκατοντάδες μέλη στη Θεσσαλονίκη, έχει απευθυνθεί το τελευταίο διάστημα σε όλες τις αρμόδιες αρχές, επιδιώκοντας θεσμικές λύσεις που να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος. Ήδη τη Δευτέρα (23/6) πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Συντονιστή του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Γιάννη Παπαγεωργίου, ενώ εντός των επόμενων ημερών προγραμματίζεται ραντεβού και με τη διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, παρουσία και του αντιδημάρχου Δημοτικής Αστυνομίας, Κωνσταντίνου Τσιαπακίδη.

«Ζητήσαμε να επιτρέπεται η ολιγόλεπτη στάθμευση στην αρχή των πεζοδρόμων, για να μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Να σταθμεύουμε δηλαδή τα μηχανάκια μας εκεί ολιγόλεπτα, μέχρι τουλάχιστον να γίνουν κάποιες παρεμβάσεις από τον δήμο έτσι ώστε να φτιαχτούν θέσεις στάθμευσης για δίκυκλα για να μπορούμε να σταθμεύουμε σε αυτές νόμιμα», δήλωσε στα «Μακεδονικά Νέα» ο αντιπρόεδρος του Σωματείου, Βαλάντης Παπαδόπουλος.

«Δεν λέμε να κινούμαστε με 50 χιλιόμετρα/ώρα μέσα στους πεζόδρομους. Εμείς τη δουλειά μας πάμε να κάνουμε και όχι να κοροϊδέψουμε, ούτε να παρανομήσουμε. Προσπαθούμε να κάνουμε τη δουλειά μας, η οποία είναι άκρως επικίνδυνη. Όταν σταματάς για να παραλάβεις από ένα κατάστημα μία παραγγελία ή να την παραδώσεις στον πελάτη, πρέπει να υπάρχει μια πρόβλεψη του νόμου. Οι πεζόδρομοι για παράδειγμα της Αγίας Σοφίας, της Ικτίνου, της Καλαμαριάς, έχουν δεκάδες καταστήματα με τα οποία συνεργαζόμαστε. Πού θα σταματήσουμε;», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.

Στο ίδιο πνεύμα και ο ταμίας του Σωματείου, Χαράλαμπος Χριστοφής, ο οποίος υπογράμμισε στα «Μακεδονικά Νέα», πως, «για τον κλάδο μας, το πρόστιμο είναι το λιγότερο. Το πρόβλημα που μας καίει περισσότερο είναι η αφαίρεση του διπλώματος. Αν σου το αφαιρέσουν για 20 ή 60 ημέρες; Αν επαναλάβεις την παράβαση, περνάς και αυτόφωρο».

Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι το Σωματείο τους είναι ανεξάρτητο και δεν επιδιώκει καμία πολιτική αντιπαράθεση, αλλά λύσεις βιώσιμες και λειτουργικές για την εργασία τους. «Είμαστε ένας κλάδος που βάλλεται συνεχώς. Εμείς ως Σωματείο είμαστε ενεργοί. Δεν έχουμε καμία σχέση με κόμματα, είμαστε ένα τελείως ανεξάρτητο Δ.Σ. και προσπαθούμε να κάνουμε τη δουλειά μας καλύτερη και πιο βιώσιμη», ανέφερε ο ίδιος.

Νέα πρόστιμα και ποινές: Πίνακας αυστηροποίησης

 

Σύμφωνα με το νέο ΦΕΚ που ήδη ισχύει εν μέρει, προβλέπονται μεταξύ άλλων:

  • Στάθμευση σε πεζοδρόμιο: 150€ (Ι.Χ.), 75€ (δίκυκλο), + αφαίρεση άδειας ικανότητας οδήγησης για 20 ημέρες.
  • Στάθμευση σε θέση ΑμεΑ: 150€ (Ι.Χ.), 75€ (δίκυκλο), + 60 ημέρες αφαίρεση άδειας ικανότητας οδήγησης + 70 ημέρες άρση στοιχείων κυκλοφορίας.
  • Διπλή σειρά / είσοδος ιδιοκτησίας / παρεμπόδιση κυκλοφορίας: 30€ (Ι.Χ.), 15€ (δίκυκλο), + 10 ημέρες αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης.
  • Μη χρήση κράνους: 350€ για τον οδηγό, 350€ και για τον συνεπιβάτη.
  • Χρήση κινητού κατά την οδήγηση: 350€ και 30 ημέρες αφαίρεση άδειας ικανότητας οδήγησης και στοιχείων.
  • Παραβίαση κόκκινου σηματοδότη: 700€ και 60 ημέρες στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης.
  • Οδήγηση χωρίς δίπλωμα ή υπό στέρηση: 500€–700€, με αυτόφωρη διαδικασία.
  • Οδήγηση υπό μέθη: Πρόστιμα από 350€ έως 1.200€, με αφαίρεση άδειας ικανότητας οδήγησης από 30 έως 180 ημέρες.

 

«Πρέπει να συνετιστούμε όλοι μας»

 

Ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, αναγνωρίζοντας τις πιέσεις που δέχεται ο κλάδος, τόνισε ότι απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας από όλους: «Τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία γίνονται μέσα στον αστικό ιστό. Πρέπει να συνετιστούμε όλοι μας και να βάλουμε όλοι μία τάξη».

Προανήγγειλε δε τη συνέχιση της προσπάθειας για εύρεση και δημιουργία επιπλέον χώρων στάθμευσης αποκλειστικά για δίκυκλα, παρά τις 610 νέες θέσεις που δημιούργησε η διοίκηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης, ενώ ξεκαθάρισε ότι δεν θα χρειαστεί έκδοση κανονιστικής διάταξης που θα αφορά την ορθή χρήση των δικύκλων, όπως είχε προαναγγείλει από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου ο δήμαρχος, Στέλιος Αγγελούδης, καθώς το ζήτημα καλύπτεται πλέον από τις προβλέψεις του νέου ΚΟΚ.

Εντός ημερών η απάντηση της Αποκεντρωμένης για τα ηλεκτρικά πατίνια

 

Παράλληλα, ο κ. Τσιαπακίδης έκανε ειδική αναφορά και στην αναμενόμενη ενεργοποίηση της κανονιστικής για τα ηλεκτρικά πατίνια, η οποία έχει υποβληθεί για έγκριση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας - Θράκης και, όπως είπε, αναμένεται η απάντησή της εντός των ημερών.

«Έχουμε πολλά παράπονα για τα πατίνια, κυρίως για το παραλιακό μέτωπο. Αν θέλουμε να παραμείνουν τα πατίνια, που συμβάλλουν στη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, πρέπει να εφαρμόζεται ο ΚΟΚ στο παραλιακό μέτωπο και να υπάρχει σεβασμός στους πεζούς, ιδίως στα παιδιά, στους πολίτες. Είναι ευθύνη και των εταιρειών να συμμορφωθούν. Αν τυχόν υπάρχει αυτή η πίεση από τους δημότες θα πρέπει να δούμε και να σκεφτούμε και εμείς ανάλογα το τι ακριβώς θα γίνει», τόνισε.

Δημήτρης Ευαγγελίδης

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Αγγελούδης: Δέκα νέα σχολικά κτήρια - Αυστηρή προειδοποίηση στις εταιρείες με τα πατίνια - Έρχεται κανονιστική για την ορθή χρήση δικύκλων
Ελλάδα07.04.25 | 06:19
Δημήτρης ΕυαγγελίδηςΑγγελούδης: Δέκα νέα σχολικά κτήρια - Αυστηρή προειδοποίηση στις εταιρείες με τα πατίνια - Έρχεται κανονιστική για την ορθή χρήση δικύκλων