mkdn.gr logo
mkdn.gr logo

Θεσσαλονίκη: «Ανεβάζουν» στροφές τα καταστήματα ρούχων second hand - Τι επιλέγουν οι καταναλωτές

Ακούστε το άρθρο 8'
05.06.2025 | 00:01
Σημαντική αύξηση κατά 30,7% καταγράφηκε πανελλαδικά το πρώτο τρίμηνο του 2025, στο εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.

Πλέον, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε καταστήματα πώλησης μεταχειρισμένων ειδών και vintage προϊόντων, προκειμένου να αναζητήσουν αυτά που επιθυμούν και να κάνουν τις αγορές τους.

Στη Θεσσαλονίκη, η κίνηση σε καταστήματα πώλησης ρούχων second hand φαίνεται να καταγράφει αύξηση το τελευταίο χρονικό διάστημα, με τις επιχειρήσεις του κλάδου να έχουν ενταχθεί πλήρως στην υπόλοιπη αγορά της πόλης.

Ο κ. Χρήστος διατηρεί κατάστημα ρούχων second hand τα τελευταία τέσσερα χρόνια στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και εργάζεται σε αυτόν τον τομέα εδώ και 17 χρόνια. Όπως επισημαίνει στα Μακεδονικά Νέα, η κίνηση στην επιχείρησή του είναι αυξημένη και υπάρχει μεγάλη ζήτηση σε ρούχα από δεύτερο χέρι.

«Οι καταναλωτές επιλέγουν παλιά δερμάτινα πανωφόρια, τζιν, ενώ υπάρχει μεγάλη ζήτηση στις ποδοσφαιρικές φανέλες, σε ό,τι έχει να κάνει με το αμερικανικό ποδόσφαιρο, στα φαρδιά τζιν και στα σορτς. Κάποιοι καταναλωτές είναι περιορισμένοι. Εκεί που θα έπαιρναν δύο προϊόντα, παίρνουν ένα. Τα τελευταία χρόνια έχει ανέβει πολύ η ζήτηση. Έχει ανέβει η κινητικότητα παγκοσμίως, με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί οι τιμές στις χονδρικές που αγοράζουμε τα προϊόντα. Είμαστε ευχαριστημένοι από τους καταναλωτές. Δεν έχουμε σταθερή εισροή εμπορεύματος, οπότε πρέπει κάθε φορά να ψάχνουμε αρκετά. Η ακρίβεια έπαιξε και αυτή τον ρόλο της στην αύξηση της κίνησης στα δικά μας καταστήματα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Την αύξηση στην κίνηση επιβεβαιώνει και η κ. Αλεξάνδρα, ιδιοκτήτρια καταστήματος second hand ρούχων στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τα όσα είπε στα Μακεδονικά Νέα, το ηλικιακό εύρος των καταναλωτών στην επιχείρησή της είναι μεγάλο, καθώς από εκεί αγοράζουν είδη άτομα ηλικίας από 12 ετών έως 60 ετών.

 «Τα καταστήματά μας είναι πλέον κομμάτι της υπόλοιπης αγοράς. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση, ενώ παλαιότερα ήταν πιο συγκριμένο το αγοραστικό κοινό. Πιστεύω ότι ήταν μία μόδα η οποία ξεκίνησε και έχει να κάνει με την ανακύκλωση. Αυτήν την εποχή είναι στη μόδα οι ποδοσφαιρικές φανέλες και οι φόρμες», δήλωσε.

«Οι λαϊκές αγορές έχουν καλύτερες τιμές από τα πολυκαταστήματα»

 

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το πρώτο τρίμηνο του 2025, καταγράφηκε αύξηση 33,4% στο λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, ενδυμάτων και υποδημάτων σε υπαίθριους πάγκους και αγορές, σε πανελλαδικό επίπεδο.

Όπως δήλωσε στα Μακεδονικά Νέα ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων Επαγγελματιών Παραγωγών Πωλητών Λαϊκών Αγορών Μακεδονίας- Θεσσαλίας- Θράκης, Άγγελος Δερετζής, εκτός των υπόλοιπων προϊόντων, οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράσουν από τις λαϊκές αγορές ρούχα, παπούτσια και παντόφλες καθώς επίσης κουρτίνες και απορρυπαντικά.

«Οι λαϊκές αγορές έχουν καλύτερες τιμές σε σχέση με τα πολυκαταστήματα. Ο κόσμος δυσκολεύεται για αυτό και τις προτιμάει. Οι μικρές λαϊκές αγορές έχουν μέσα 250 ''καταστήματα και οι μεγάλες 500. Ο κόσμος πάντα κάνει την έρευνά του. Οι πωλητές είναι ευχαριστημένοι. Οι λαϊκές αγορές είναι οι παραγωγοί και οι επαγγελματίες μαζί», υποστήριξε ο κ. Δερετζής.

Γαβριήλ Χατζηνόπουλος

Tελευταίες Ειδήσεις
Διαβάστε Περισσότερα
Θεσσαλονίκη: Οριακή άνοδος του τζίρου στο λιανεμπόριο – Μειωμένη κατανάλωση και πίεση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Οικονομία02.06.25 | 05:00
Δήμητρα ΤάγκαΘεσσαλονίκη: Οριακή άνοδος του τζίρου στο λιανεμπόριο – Μειωμένη κατανάλωση και πίεση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις